Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Dagsorden Rapportering og økonomistyring i Djøf Hvilke overvejelser har vi gjort os, Hvad kræver vores løsning, Hvad kan vores løsning, De 10 bud, Eks.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Dagsorden Rapportering og økonomistyring i Djøf Hvilke overvejelser har vi gjort os, Hvad kræver vores løsning, Hvad kan vores løsning, De 10 bud, Eks."— Præsentationens transcript:

1

2 Dagsorden Rapportering og økonomistyring i Djøf Hvilke overvejelser har vi gjort os, Hvad kræver vores løsning, Hvad kan vores løsning, De 10 bud, Eks. på hvordan en dynamisk rapport bygges

3 Rapportering og økonomistyring i Djøf Overvejelser.
Vi har gennem de sidste 20 år været på en lang rejse og er nu endt på en løsning som har kørt UPÅKLAGELIGT i mere end 10 år. Vi har tidligere prøvet kræfter med Cognos (dyrt og ikke så fleksibelt som vi kunne tænke os) Toolpack (hold jer langt væk) Jet Reports (kan ikke håndterer store datamængder) Vores nuværende løsning som jeg vil præsenterer jer for, er bygget på en gammel Axapta version 4.02 ( ) og NAVISION version 6.0 (2009). Vores løsning kan formentlig afvikles på alle økonomisystemer, Vores løsning gør brug af mapning af data på SQL server, Vores løsning kan uden problemer understøtte meget store datamængder, Vores løsning er lynhurtig, Vores løsning har sparet mange penge til opgradering af økonomisystemer, Vores løsning er fleksibel og det er kun fantasien som sætter grænser.

4 Hvad kræver vores løsning
Hvilke data har I og hvad vil I med jeres data Nogen som har styr på excel i økonomifunktionen Beskriv jeres projekt, strukturering af data Overvejelser om IT-sikkerhed – adgangsbegrænsninger – macrosikkerhed. Vi har gjort brug af eksterne IT-konsulenter til at binde det hele sammen og har over de sidste 10 år brugt for kr henholdsvis kr til dette i djøf koncernen (AX) og Djøf Forlag (NAV), primært gået til mapning og strukturering af data på SQL server. Programstump + opsætning V/Bobby kr

5 Hvad kan vores løsning I princippet alt hvad i ønsker,
Vi kan rapporterer på op til 13 niveauer, vi bogfører dog kun på konto + afdeling og nogle gange bærer og formål, De enkelte budgetansvarlige kan hente ajourførte data 24/7 uden at skulle vente på en medarbejder i økonomiafdelingen, Fejlfri rapportering – hvis det bygges korrekt op fra start, Sparer os for enorme mængder af afstemningsopgaver og ventetid på et ”IT-systemer” der hænger, Design af specielfelter, f.eks. ÅTD, Q1, forskudt regnskabsår.

6 De 10 bud for udvikling af rapporter
Excel indstilling, ActiveX-indstillinger – sæt ”aktiver alle objekter uden begrænsning” og indstilling for makro sættes til ”aktiver alle makroer” + sæt flueben ved ”hav tillid til VBA kode” Sørg altid for at have alle nødvendige data med i dit view, Sørg for at have tegnet en skitse, til hvordan din slutrapport skal se ud, Strukturer dine GETPIVOT data, Lav din slutrapport med X og Y koordinater og indsæt data, Gør dine data dynamiske og kopier til resten af arket, Test at alt virker som det skal, inden det sættes i drift, Indbyg sikkerhed, adgangsbegrænsninger, knapper og alt det fede som excel også giver mulighed for, Undervis bruger i brug af rapporter. ?

7 Lille demo herpå Det er ikke så svært…… Men først skal i se nogle eksempler på færdige rapporter

8


Download ppt "Dagsorden Rapportering og økonomistyring i Djøf Hvilke overvejelser har vi gjort os, Hvad kræver vores løsning, Hvad kan vores løsning, De 10 bud, Eks."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google