Talegenkendelse på PC og håndholdte enheder lært med Aurasma Oplæg den 2.september 2014 på Nyborg Strand
Selvprogrammerende læring
Læsning Stavning Trætbarhed Koncentration Hukommelse Struktur Skriftlig formulering Mundtlig formulering Sproglige
Læsning Stavning Trætbarhed Koncentration Hukommelse Struktur Skriftlig formulering Mundtlig formulering Sproglige
Læsning Stavning Trætbarhed Koncentration Hukommelse Struktur Skriftlig formulering Mundtlig formulering Sproglige
Selvprogrammerende læring Handler om at have adgang til sin tænkehjerne og bringes i en kontekst hvor målet er: Evnen til at lære, hvordan man lærer og være bevidst herom….
Dette indebærer at den lærende skal lære at være i en eksperimenterende og undersøgende proces om det der skal læres..
Hvis man gerne vil vide mere om selfdirected learning kan man med fordel læse: Castells, M. (2000). Materials for an exploratory theory of the network society. British Journal of Sociology, vol 51, no 1, s Knowles, M. (1975). Self-Directed learning. Chicago: Follet. Papert, S. (1993). The Children´s Machine: Rethinking School in the Age of the Computer. New York: Basic Books.
Stiller resurser til rådighed:
Resurser til rådighed: Videoer/Aurasma - skaber tryghed, adgang 24/7, kan gentages i det uendelige Udfordringer/opgaver – opgaverne skaber struktur. Brændende spørgsmål – giver mulighed for selvreflektion
Tilsammen giver resurserne mulighed for at eleverne kan vælge om de vil bruge: Tidligere erfaringer Prøve sig frem Starte med at se tilhørende video
Min erfaring med arbejdsformen er: Mindre alarmhjerne Mere selvstændig tilgang til at lære nyt Større evne til selv- evaluerende og reflekterende adfærd Fremmende for inklusion, deltagelse og læring
Sidegevinst….. At det program eller de funktioner som eleven arbejder med i en selvprogrammerende tilgang og arbejdsform også giver mulighed for deltagelse og læring…