Talegenkendelse på PC og håndholdte enheder lært med Aurasma Oplæg den 2.september 2014 på Nyborg Strand.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Hvem er jeg? Hvor bor jeg? Hvem bestemmer over mig?
Advertisements

AT opgave 2014 Mad og Mennesker
Dimensioner i refleksionsskabelon og introduktion til scoringer
Værdiseminar Af Katrine Soelberg, Ousbjerggaard 2012
Undervisning i ”Relation”
5 IT-didaktiske principper
”Dannelse af faglige sociale netværk ved hjælp af web 2.0 teknologier”
Oplæg - Christinelystskolen den 9. september 2009
Ordblindekonference Værket i Randers den 22. november 2006 Hvis Gutenberg og Gates var samtidige Om barrierer og drivkræfter.
Kladde til informationsdias
Voksnes læreprocesser – hvad er vigtigt i tilrettelæggelse af kompetenceudvikling for voksne? Norskkonferencen 2013 VOX 24. april 2013 Bjarne Wahlgren.
Sigrid .
JobPAS – En gennemgang PAS-koncepter og Basiskurser v. Steen Hilling, psykolog
Organisering af undervisningen. Det er muligt at indsætte links til diverse filer, hjemmesider, video- og lydklip eller åbne dem direkte i OneNote, så.
Grammatik hvorfor og hvordan?
Easy Correct Glem den røde tusch og de ulæselige kragetæer!
Innovativ undervisning med it Rasmus Fink Lorentzen, cand.pæd.
Gruppen der har arbejdet med transfer på SSA-uddannelsen
Pædagogisk psykologi 23. september Intro Dannelse og funktion Adfærd
Hvordan opdage og forebygge indlæringsvanskeligheder hos børn med CP?
En kompleks opgave for dansklæreren
Orienteringsmøde 11. november Trørødskolen - en attraktiv skole! rummelighed og anerkendelse faglighed og arbejdsglæde klare regler og godt humør.

IT i undervisningen.
 Skal fra starten være om nære og genkendelige ting  Skal være med mulighed for gentagelse  Skal give eleverne en positiv tilgang til et nyt sprog.
Temadage i kulturområdet Studieområdet del 1: 3 områder: Det samfundsøkonomisk/samfundsfaglige - område Det erhvervsøkonomiske område Sprog- og kulturområdet.
En portfolio er den bevidste indsamling og løbende vurdering af eller refleksion over undervisningens og læringens processer og produkter.
Det almene gymnasium: informationskompetence i samarbejde mellem elev-lærer- bibliotekar Knud Holch Andersen, Thisted Gymnasium & HF.
iPads i sprogundervisningen – erfaringer fra forskning i praksis
aktionslæring En metode til arbejdet med og i praktikfaget Helen Nyboe
Udredning af beboernes kommunikation Til brug i kommunikationsdelen i beboerens handleplan.
Relationer handler om troværdighed og tilgængelighed
Digital literacy Et didaktisk design til 9. klassetrin, med fokus på kommunikation på livsstilsbloggen.
Sprogfagene i skolereformen
THE DANISH SCHOOL OF EDUCATION UNIVERSITY OF AARHUS * Voksenlæring og voksenpædagogisk kompetence 1 Etterutdanningskurs for lærere og ledere Kristiansand.
Dansk på mellemtrinnet Blåvandshuk Skole 2014
Det virtuelle i realiteten ~ det reelle i virtualiteten 1 Historien bag det virtuelle gymnasium Historien bag det virtuelle på Statsskolen 1.Integration.
Årsplan – en kort en lang
Sammenhæng: Eleverne bliver ikke bedre til at skrive og arbejder ikke med deres fejl. Eleverne snyder: bruger oversættelsesmaskiner eller henter stile.
Før vi begynder: Rød tråd Affaldstema –Parallelt med erfaringer Hvad skal vores produkt være? Hvad forventer du at få ud af dette forløb? –Noget du særligt.
Reflektion over jeres egen praksis
Ida Harlev og Tobias Smith, Syvstjerneskolen
Formidlingskursus 2014 Gymnasiepraktik og Det rullende Universitet Klasserumskultur og elevernes forskellighed Susanne Th. Jensen Vicerektor Odder Gymnasium.
MEDIER OG KOMMUNIKATION, F2004 Medie- og kommunikations- videnskabelige metoder 27/
THE DANISH SCHOOL OF EDUCATION UNIVERSITY OF AARHUS * Voksenlæring og voksenpædagogisk kompetence 1 Voksne i videregående opplæring – tilrettelegging,
En portfolio er den bevidste indsamling og løbende vurdering af eller refleksion over undervisningens og læringens processer og produkter.
Øvelse 1: First Impressions
THE DANISH SCHOOL OF EDUCATION UNIVERSITY OF AARHUS * Voksenlæring og voksenpædagogisk kompetence 1 Hvad ved vi om voksnes læring? Stavanger, 5. Marts.
Læring af applikationer til håndholdte enheder 3.september.
Rikke Teglskov UCL og Lise D. Møller UCC
læse- skrivevanskeligheder
Præsentation af opgaven Tysk fortsætter A stx Konference om ny digital skriftlig prøve med adgang til internettet Fredericia den Mette Hermann.
Flemming B. Olsen, Tornbjerg 1 Lektier - i ny didaktisk belysning.
Highlight anden linje i overskriften ved at markere ordet(ene) og vælge Overskrift-fonten VIA Type Office regular Vælg layout/design 1. Højre klik udenfor.
LIVSPARAT. LIVSPARAT har 3 hovedformål NR 1 At give eleverne redskaber og læring, der hjælper dem i deres personlige udvikling, så det smitter positivt.
WORKSHOP 1C, DLF-kursus, Brandbjerg Højskole, den 25. november 2015.
Lektion 2 Formålet med denne lektion er at støtte eleverne i at skabe en god klassekultur. Som lærer er du være med til at sætte rammerne for, at der skabes.
This project has been funded with support from the European Commission
Didaktisk kompetence Temadag 23. november 2016.
Skriveperiode (synopsis)
Digital præsentation som grundlag for den faglige samtale om projektarbejdet ved eksamen i dramatik.
Hvad er det, og hvorfor er det vigtigt?
Mindset og formativ evaluering i sprogfagene:
Praktikvejledertræf PAU den 28/9 2015
Fremtidens uddannelsesdesign – teknologier på spil
Bevægelse, læring og trivsel - TLY
Lektion 2 Formålet med denne lektion er at støtte eleverne i at skabe en god klassekultur. Som lærer kan du være med til at sætte rammerne for, at der.
Infomøde om synteseopgaven
Læringsmål og niveaubeskrivelser
Præsentationens transcript:

Talegenkendelse på PC og håndholdte enheder lært med Aurasma Oplæg den 2.september 2014 på Nyborg Strand

Selvprogrammerende læring

Læsning Stavning Trætbarhed Koncentration Hukommelse Struktur Skriftlig formulering Mundtlig formulering Sproglige

Læsning Stavning Trætbarhed Koncentration Hukommelse Struktur Skriftlig formulering Mundtlig formulering Sproglige

Læsning Stavning Trætbarhed Koncentration Hukommelse Struktur Skriftlig formulering Mundtlig formulering Sproglige

Selvprogrammerende læring Handler om at have adgang til sin tænkehjerne og bringes i en kontekst hvor målet er: Evnen til at lære, hvordan man lærer og være bevidst herom….

Dette indebærer at den lærende skal lære at være i en eksperimenterende og undersøgende proces om det der skal læres..

Hvis man gerne vil vide mere om selfdirected learning kan man med fordel læse: Castells, M. (2000). Materials for an exploratory theory of the network society. British Journal of Sociology, vol 51, no 1, s Knowles, M. (1975). Self-Directed learning. Chicago: Follet. Papert, S. (1993). The Children´s Machine: Rethinking School in the Age of the Computer. New York: Basic Books.

Stiller resurser til rådighed:

Resurser til rådighed: Videoer/Aurasma - skaber tryghed, adgang 24/7, kan gentages i det uendelige Udfordringer/opgaver – opgaverne skaber struktur. Brændende spørgsmål – giver mulighed for selvreflektion

Tilsammen giver resurserne mulighed for at eleverne kan vælge om de vil bruge:  Tidligere erfaringer  Prøve sig frem  Starte med at se tilhørende video

Min erfaring med arbejdsformen er:  Mindre alarmhjerne  Mere selvstændig tilgang til at lære nyt  Større evne til selv- evaluerende og reflekterende adfærd  Fremmende for inklusion, deltagelse og læring

Sidegevinst….. At det program eller de funktioner som eleven arbejder med i en selvprogrammerende tilgang og arbejdsform også giver mulighed for deltagelse og læring…