Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afRasmus Clausen Redigeret for ca. et år siden
2
Skal fra starten være om nære og genkendelige ting Skal være med mulighed for gentagelse Skal give eleverne en positiv tilgang til et nyt sprog Det er oplagt at bruge de digitale medier, som vi har til rådighed i nutidens skole.
4
Roger kan bruges både af alm. skoleklasser og i specialklasser Roger kan bruges både som ene opgave, men endnu bedre i grupper, hvor man hjælpe hinanden med udtalen Roger kan bruges på PC eller på Smartboard. Roger giver mulighed for masser af gentagelser. Kan bruges på alle klassetrin
6
Ved at møde Thomas får de et gensyn med Roger, da de er fætre. Dvs at eleven ikke kun får en association til det danske sprog, men også til det engelske Øvelsen med Thomas, kan evt. udvides med tillægs- øvelser, om at indrette sig eget værelse Køb ind på nettet via en web-site f.eks. Ikea.de
8
Til sidst har eleverne mulighed for at hilse på Olivier, som er en fransk fætter til Roger og Thomas. Her kan man få association med både dansk, engelsk og tysk Da vi ligesom i tysk er oppe i de ældste klasser, kunne opgavens udvides med andre øvelser. F.eks. Ikea.fr
10
Det handler om nære og dagligdagsting Giver mulighed for at arbejde enten enkeltvis eller i grupper Kan differenceres i forhold til elevernes færdigheder Eleverne har mulighed for selvevaluering i kraft af den indbyggede tidstæller Spillet kan udvides med andre opgaver, både digitale eller traditionelle. Spillet kan bruge igen og igen, og har en fordel ved at findes på flere sprog.
11
Vi har selv afprøvet spillet i 2 klasser En alm. 7. klasse En 8. specialklasse. Begge steder oplevede vi en stor succes, hvor eleverne lærte nye ord inkl. udtalen.
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.