Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afHarald Carlson Redigeret for ca. et år siden
1
Mindset og formativ evaluering i sprogfagene:
Delmål, progression, portefølje Heidi Andersen, Odder Gymnasium
2
Et udviklende læringsmiljø…
er et arbejdsmiljø, hvor der fokuseres på “at man er igang med at lære og udvikle sig” frem for “jeg skal se, hvad du kan”: Aflevering >< træningsopgave The power of ”yet”
3
Delmål i skriftlighed (progression)
4
Delmål og fælles forberedelse som en styrke
Inden I går i gang med opgaven læser I kommentarerne til jeres seneste aflevering og diskuterer, hvorfor I er sat i samme gruppe (fælles styrker og fokuspunkter?) I gruppen forbereder I på baggrund af den læste opgavetekst: 1) En grundig læsning af problemformuleringen, hvor I highlighter alle de taksonomiske spørgeord, I kan finde (fx redegørelse, analyse, fortolkning, diskussion, vurdering) 2) Forberedelse af en grundig og detaljeret disposition, som dækker opgaveformuleringens taksonomiske niveauer 3) Tre kommentarer til samtalen med mig: Dette afsnit er vi helt sikre på, fordi… Dette afsnit er vi i tvivl om, fordi… Dette afsnit skal vi have hjælp til at forstå eller komme videre med, fordi… 4) Under samtalen med mig skal I gennemgå jeres disposition og forklare de tre kommentarer for mig
5
Delmål og portefølje
6
Faglig sparring >< bedømmelse
7
Portefølje (proces, feedback, elevsamtale)
“Det er gået op for mig, at jeg tidligere har givet en karakter for at kreditere det gode i opgaven, og feedback har primært været rettet mod det, som ikke virkede…. det er enormt demotiverende for eleverne, hvis man så bare fjerner karakteren uden at ændre rettepraksis ....” Lærer i 3y
8
Oplæg til diskussion Hvordan gør vi de faglige delmål synlige - også i den mundtlige dimension? Hvordan løser man som lærer udfordringen med, at øget feedback tager tid? Hvilke fordele og ulemper er der ved at arbejde med tydelighed ift. delmål?
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.