Pædagogisk it (pæd-it) Case fra Søndervangsskolen i Hammel som vandt e-læringsprisen i 2009. Uddannelsesinstitutionens tilrettelæggelse af uddannelsen.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Orientering om AT-eksamen Fredag d. 16/1 i 2. og 3. lektion.
Advertisements

Folkeskolereform 2014 En gennemgang af hvor vi på TDS er nu i forhold til forliget om ny folkeskolereform.
Studieretnings projektet ÅSG Studieretningsprojekt  En skriftlig opgave i typisk to fag  Du har 2 uger uden anden undervisning til opgaven  Der.
Sæt lyd og billeder på din sprogundervisning
Miljøråd på Læreruddannelsen Zahle (Kommissorium) Der oprettes et miljøråd på Læreruddannelsen Zahle i forbindelse med deltagelse i projektet Grønt Flag.
Skolepolitiske visioner og mål
Introduktion til Sprogpakken
DANSK-HISTORIE-OPGAVE
Begrundelse for ændringer i uddannelsen
Specialisering mod 4-9.klasse. 1. Præsentation af udviklingsarbejde 2. Kort introduktion til dansk 3. Gruppearbejdsproces omkring emnet ”teenagere” *
Historie 9. kl. uge 6 1.Intro 2.Sang 3.Samtale 4.Opgave 5.Opsamling Mål: At blive fanget af undervisningen mindst én gang!
En vigtig eksamen Tidsplan Valg af sag og fag Blanket Synopsis Pjece
Introduktion til Blackboard og netmedieret kommunika-tion
Skolereform august 2014………………
1 Sundhedsprojektet. 2 Sundhedsprojekt •Projektansøgning 2006 udarbejdet i samarbejde med CVU 2.8mio. fra Familieministeriets pulje til kvalitetsudvikling.
LUP. Social og sundhedsassistent uddannelsen
’Afklaring om valg af erhvervsuddannelse via frivillig brobygning’
Møde vedr. Ny Skolereform og Ny Struktur i SFO
0.-6. årg., Haderslevreformen og Folkeskolereformen Juni 2014
Selvevaluering ’It i folkeskolen’
SVS intro 7. december 2010 v/LH Dias 1 Specialeseminarer på Institut for Statskundskab, KU Henrik Jensen Professor, Dr.Scient.Pol. & Ph.D. Department of.
Dialogmøde tirsdag den 17. juni 2014
Innovation og diversitet - Venner eller fjender i design og implementering af uddannelsesforløb Ole Ravn Christensen Annie Aarup Jensen Paola Valero Institut.
LP-modellens Landskonference 2014 i Horsens
It i folkeskolen SkoleIntra-træf 2011
Læremiddelkultur I Folkeskolen
Temadage i kulturområdet Studieområdet del 1: 3 områder: Det samfundsøkonomisk/samfundsfaglige - område Det erhvervsøkonomiske område Sprog- og kulturområdet.
Fællemødet 1. årgang januar Kl Velkomst v/ praktikkoordinator Thomas Thorning Kl Mødet med skolen set fra praktiklæreren? Praktiklærer.
En portfolio er den bevidste indsamling og løbende vurdering af eller refleksion over undervisningens og læringens processer og produkter.
Junior PC-kørekort og efteruddannelse i IT og fagene
Udvikling af skole/hjemsamarbejdet på Højmeskolen
1 Evaluering af faget grønlandsk I forhold til Forordningen nr. 8, 2002 Bygdeskoleledermøder Qaasuitsup Kommunia Ilulissat 2011 Institut for.
Undervisning af tosprogede elever i grundskolen
Velkommen til informationsaften på Enghaveskolen.
9. klasse Ranum Efterskole Formål med opgaven Du skal arbejde med et tværgående emne med en problemstilling. I får et overordnet emne. Herunder.
Opfølgning - Dublin 26. August 2010 Produktion af Fælles præsentationsmaterialer.
S TUDIERETNINGSPROJEKTET ÅSG H VAD ER ET STUDIERETNINGSPROJEKT ? En skriftlig opgave i typisk to fag Du skal tage udgangspunkt i et studieretningsfag.
Studieretnings projektet ÅSG Studieretningsprojekt  En skriftlig opgave i typisk to fag  Du har 2 uger uden anden undervisning til opgaven  Der.
Praktikvejleder træf Tirsdag den 28/
Tilføj hjælpelinier: 1.Højreklik et sted i det grå område rundt om dette dias 2.Vælg ’Gitter og Hjælpelinier...’ 3.Tilvælg ’Vis hjælpelinier på skærm’
Introduktionsmøde om bacheloropgaven 5. september 2007.
Fokuspunkter Hvem er vi? Hvad tilbyder vi? Samarbejdsaftaler mellem skole og UUV. Valg af uddannelse - tal på vejen.
Problemorienteret projektarbejde
Akkreditering Hvad har vi gang i?. Hvad skal vi egentlig lave? ”ISO 9000 – standard” 24 kriterier fordelt på 4 temaer: –Tema 1: Relevans og behov –Tema.
Færre bøger – mere IT Karin Levinsen Forskningsprogrammet Medier og IT I Læringsperspektiv DPU, Aarhus Universitet Hvordan får vi mere it? Skal vi have.
Velkommen til forældremøde
Constructive Alignment
Hvad er Projekt X:IT? Projekt Børn, Unge & Rygning Kræftens Bekæmpelse.
Et regionalt perspektiv på Strategi for Velfærdsuddannelserne 1. næstformand i regionsrådet Bente Nielsen Temadag og workshop:
Projekt X:IT -Støtter dit barn til et liv uden tobak Forældremøde 7. klasse – Projekt X:IT.
IMODUS – IHK Workshop om Blended Learning Workshopintroduktion.
Sygeplejerskeuddannelsen på nettet B aggrund/idé L æringssyn & værdier S tudie-og undervisningsformer O rdinær – fjernstudie K ommunikationsplatform E.
Praktikordning Der skal udarbejdes: 1. Stillingsbeskrivelse for ”Praktik-koordinator” 2. Manual for pædagogisk ansvarlig (=HOP- vejleder) 3. Manual for.
HELHED på Enghaveskolen Skoleåret HELHED på Enghaveskolen Definition på helhed De bedst mulige betingelser for at fremme det enkelte barns udvikling.
Inspireret af 4 F’er: Foretagsomhed, Fusk, Fordybelse, Finjustering Et projekt om selvstudieaktivitet af: Mia Andersen og Eva Thestrup Overvad, VIA Viborg/Midt-vest.
Inspireret af 4 F’er: Foretagsomhed, Fusk, Fordybelse, Finjustering
Specialisering 271 UMD.
Master i rehabilitering med specialisering indenfor …
Alt er på hjemmesiden nyfolkeskole.wordpress.com.
Ø VE PROJEKT I skal arbejde selv. I skal skrive et projekt på max 5 sider. I skal tage udgangspunkt i en case. I skal fremlægge for enten Claus eller Anne.
Vejledning og undervisning UUV har som forsøg undervist i 6 moduler udviklet til Uddannelse og Job. I alt 46 lektioner, heraf fire lektioner som forlagt.
Valgfri tekst FORMÅL Kan selvstændigt udvælge en relevant tekst for modulet. Kan argumentere for, hvad teksten bidrager med i forhold til modulets teoretiske.
Mette Vedelsby & Leif Vejbæk Haslevseminarium 2008 Hvad er et matematikprojekt i.flg. studieordningen I studieordningen for matematik på Haslev Seminarium.
SSP SAMARBEJDE EFTER FOLKESKOLEREFORMEN SSP samarbejde efter folkeskolereformen1.
Introduktion til første lektionsstudie. Uddannelsesplan.
Almen didaktik Niels Grønbæk Nielsen.
TEMA: Digitalisering 27. februar 2017.
Studieretningsprojektet
Elevguide Innovations-brobygnings-opgave (IBO)
Fra Videoklip med intro til modulet – pædagoguddannelsen
Præsentationens transcript:

Pædagogisk it (pæd-it) Case fra Søndervangsskolen i Hammel som vandt e-læringsprisen i Uddannelsesinstitutionens tilrettelæggelse af uddannelsen skal bidrage til, at den studerende tilegner sig teoretiske og praktiske forudsætninger for at anvende informations- og kommunikationsteknologi i forbindelse med undervisning og evaluering i folkeskolen. (Kap. 16, stk. 2)

Pædagogisk it (pæd-it) Baggrund: Kontrakt med Uni-C og lokal studieordning Gennemføres: 1. – 2. studieår, dvs Formål: Basis it-kompentencer. Studie- og samarbejdskompetencer. Pædagogisk og didaktiske it- kompentencer. Tre aktører: Studiegrupperne, underviserne og it-vejlederne (Vinnie og Hanne).

Pædagogisk it (pæd-it) Organisering: Fælles temadage – hele årgangen. Stamholdsundervisning. Selvstændigt arbejde i studiegrupperne. Vejledning. Mulighed for support i it-cafe.

Pædagogisk it (pæd-it) Studiegrupperne: Vælger i samråd med fagenes undervisere blandt valgfrie temaer. Arbejder selvstændigt med obligatoriske og valgfrie temaer indenfor it. Afleverer portfolio.

Pædagogisk it (pæd-it) Underviserteamet / faglærerne: Integrerer … ikt således, at det bidrager til at udvikle det enkelte fags emner, begreber og metoder. (Bekendtgørelsen §16 stk. 1 og 2)Bekendtgørelsen §16 stk. 1 og 2 …tilegner jer teoretiske og praktiske forudsætninger for at anvende ikt i forbindelse med undervisning og evaluering i folkeskolen. (Bekendtgørelsen §16 stk. 2) Konkretiseret i studieordning. Koordinerer arbejdet med mindst 4 valgfrie temaer. Rådgiver studiegrupperne v. temavalg

Pædagogisk it (pæd-it) It-vejlederne: Ansvarlige for aktiviteterne i de skemalagte lektioner / it-cafen. Løbende support til samtlige temaer. Vejledning i og ved udformning af portfolio.

Pædagogisk it (pæd-it) Aug. – Introduktion Pæd-it (1.årg. + meritter 1. årg.), opstart it-cafe Uge43, okt. – Opstart, fælles temadag for hele årgangen Uge 44, nov. – Fælles temadag for hele årgangen Uge 47, nov. – Stamholdsundervisning Uge 13,marts – Fælles temadag for hele årgangen Medio okt – Aflevering aaf porftolio Uge 9, febr. – Fælles temadag for hele årgangen Uge 18, maj – Stamholdsundervisning

Pædagogisk it (pæd-it) Portfolio – hvad er det? Port (bringe) + folio (blad / papir) = samling af papirer eller arbejder. Uddybning på Learning.dkLearning.dk Arbejds- eller procesportfolio - den studerendes samling af reflektioner (logbog og kommentarer), noter, arbejdspapirer, fremlæggelser, billeder etc. - basis eget arkiv Præsentations- el. vurderingsportfolio - på basis af arbejdsportfolio

Pædagogisk it (pæd-it) Arbejds- eller procesportfolio Præsentations- eller vurderingsportfolio - på basis af arbejdsportfolio Krav