Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afViggo Simonsen Redigeret for ca. et år siden
1
Innovation og diversitet - Venner eller fjender i design og implementering af uddannelsesforløb Ole Ravn Christensen Annie Aarup Jensen Paola Valero Institut for Uddannelse, Læring og Filosofi Aalborg Universitet DUN Konference – Maj 2007
2
Oplægget Et innovativt uddannelsesdesign –Cand. mag. i læring og forandringsprocesser Udfordringer til curriculum design og udvikling –Diversitet i aktørernes opfattelser og håndteringer Studerende Undervisere og vejledere
3
Grundlæggende ideer Lærings- og forandringsagenter i vidensamfundet ”Alignment” mellem kompetencer og uddannelsesaktiviteter Teori- praksis relation Arbejds- og evalueringsformen
4
Uddannelsesdesign SemesterModulerEvalueringGennemgående aktiviteter 7. Viden om L &F Viden om L&F LæringsPF i teori og praksis Projektrapport i gruppe Netartikel Website Studenter- udviklings- samtaler: Fagprofil Lærings- portfolio: Refleksion Dokumen- tation Virtuelt læringsmiljø: Information Samarbejde Videndeling (Reflexen)Reflexen 8. Design af L &F Læring i multikulturelle kontekster Pæd. og pædagogisk innovation Organisatorisk læring Konferenceartikel Tekstsamling: 3 bidrag plus ramme Netartikel 9. L &F i praksis Praksisrelation Teoretisk bearbejdning Opgave i læringsPF Logbogsudvalg plus tematisering Netartikel 10. Speciale Specialerapport
5
Diversitet Studerendes diversitet –Alder –Livssituation: familie og arbejde –Uddannelsesbaggrund: akademisk eller professionsbachelor; hovedområde – Arbejdsbaggrund –IT kompetencer
6
Underviseres og vejlederes diversitet –Kendskab til uddannelsesdesign –Vaner og traditioner: syn på undervisning, vejledning og evaluering –Fagområder –IT kompetencer
7
Udfordringer Individualitet vs. Kollektivitet –Projekt gruppe arbejde Støtte vs. Selvstændighed –IT blokeringer Traditioner vs. skabelse af nye uddannelseskultur –Aktører i et nyt akademisk miljø
8
Venner eller fjender? Hvordan håndterer vi udfordringer i spændingsfeltet mellem innovation og diversitet?
9
Aktionsforskning i curriculum udvikling –Identificere udfordringer –Opsamle erfaringer systematisk –Reflektere over mulige forandringer i design –Implementere ændringer –Evaluere forløbet
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.