 At skolen bygger hele sit virke på det katolsk-kristne livs- og menneskesyn  Løbende at skabe et værdibaseret skolemiljø, fuld af trivsel  At den.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Danehofskolens værdigrundlag
Advertisements

Set i forældreperspektiv
Møde om Folkeskolereformen og idrætsforeningerne 4. December 2013.
Skolereformen på Peder Syv Skolen
SFO Nydamskolen Medarbejderundersøgelse i Sønderborg Kommune 2012
November 2010 Skolefusion i Fredensborg. November 2010 Fusionsplan Fusionsplanen er blevet til på baggrund af konstruktive drøftelser i: -Skolebestyrelserne.
Værdigrundlaget i Greve
8. december 2010 på Egegård Skole
Skolereformen – Skovvangskolen fra 1. august 2014
9. Laboratoriedag - eftermiddag. Fortsat udvikling ”At holde Gejsten Oppe”
Instituttet for Blinde og Svagsynede, Rymarksvej 1, 2900 Hellerup, T: , W: Kompetenceudvikling.
VISION FOR ORDRUPSKOLE2010 Sammenfatningsarbejde.
Dialogmøde 16. maj 2013 Skolebestyrelser og Familie- og Kulturudvalget.
Politisk udgangspunkt Byrådet besluttede den 1. november 2010, at Fredensborg kommune skal have en ny skolestruktur. Ønsket er at skolerne bedre kan imødegå.
Møde med KKR den 28. august 2012 Oplæg v/ Johannes Flensted-Jensen & Harald Mikkelsen.
At lede liv og læring Børne- og ungedirektør Jan Præstholm, Svendborg Kommune.
Skolereformen Trivsel Faglighed Læring.
Forældremøde X årgang.
Orienterende møde 7. november Agenda Velkomst Præsentation af bestyrelsen 0.Bestyrelsens opgaver og ansvar 1.Britts fratrædelse 2.Byggeriet 3.Den.
Budgetgrundlag i planteavlen
FBUs visionsplan 2015.
Kompetencebeskrivelser for ledelsesteamet Skolerne i Ullerslev
Velkommen til valgmøde
1 Rekruttering og fastholdelse • Få fat i de rigtige folk til din afdeling • Skab en spændende arbejdsform, så de har lyst til at blive.
Fælles forældremøde Thurø
Informationsmøde vedr. skolestart Træd varsomt – her bliver mennesker til det allervigtigste for et menneske er at kunne klare sig selv – blive.
Vores pædagogiske formåls §§ At skolen bygger hele sit virke på det katolsk-kristne livs- og menneskesyn Løbende at skabe et værdibaseret skolemiljø,
SSP-Samrådet Værdier, mission og visioner
Tillid Temadag for AMIR
Børnemad madvalget Ideer til temaer til drøftelse ifm. valg af frokostordning September 2010 Kære ledere/ forældrebestyrelser I dette powerpointshow er.
Regionale Kontaktfora på handicapområdet Møde med repræsentanter fra DH Stig Langvad, formand, DH.
Skolebestyrelsens årsmøde for forældre på Hillerødsholmskolen
Sammenhæng: Reduktion af det daglige energiforbrug. Energiforbruget i den enkelte kontraktstyrede enhed skal nedbringes med 2% om året. Mål: Aktiviteter.
Introkursus Køn og ligestilling i udviklingsarbejdet OPFRISKNING AF BEGREBER FRA DAG 1 August 2011.
- Hvad kan I forvente som forældre?
Skolereform - Egholmskolen
Velkommen til Kontaktforældremøde 01 NOV Dagsorden Velkomst (RC) Kontaktforældrearbejdet (SHC) Skole-/SFO-hjem samarbejdet, samt fælles forældremøder.
1 Evaluering af faget grønlandsk I forhold til Forordningen nr. 8, 2002 Bygdeskoleledermøder Qaasuitsup Kommunia Ilulissat 2011 Institut for.
Værdigrundlag Vision og mission Værdier og mål Oktober Version 2.1.
Informationsmøde tirsdag den 10. juni Reformen - formål 1.Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan. 2.Folkeskolen.
Oplæg til Strategi for kreds-FDF HB møde februar 2012, bilag 4.2 Status – februar 2012 Ver.2.5.
Sygefravær som indsats i Region Hovedstaden Kan ledelse kurere sygdom…?
Udviklingsprojekt - Drømmeskole Skoleår 2011/2012 og 2012/2013 En fælles rejse.
State of the union INDKØB INFRASTRUKTUR FORMIDLING UDVIKLING.
Gymnasierne Erhvervsskolerne Aars Handelsgymnasiet Teknisk Gymnasium Rektor/uddannelseschef Gert Husum.
Vores pædagogiske formåls §§ At skolen bygger hele sit virke på det katolsk-kristne livs- og menneskesyn Løbende at skabe et værdibaseret skolemiljø,
Indskrivning for nye bh.klassesbørn Frederiksværk Skole Skoleåret d. 29. oktober 2012.
Ny driftsstrategi for offentlige veje og parker i Københavns Kommune
KØBENHAVNS KOMMUNE Børne- og Ungdomsforvaltningen Forandringsprogrammet/Organisationsudvikling 9. Maj 2007 Bilag 2 BUF’s strategiske grundlag.
Resultatet af økonomiaftalen Per Grønbech
Skolebestyrelsens årsberetning  På grund af lock outen har skolebestyrelsen ikke kunnet gennemføre årsberetningen som vanligt med et tidssvarende foredrag.
Årsberetning 2012 Skolebestyrelsen Bavnehøjskolen Årsberetning 2011 Skolebestyrelsen Bavnehøjskolen, Trine Persson.
0 Tillid, samarbejde og effektive statslige arbejdspladser Oplæg den 7. marts 2014 Barbara Bertelsen Vicedirektør.
Ahlmann-Skolens vision Trivsel og læring - i et trygt miljø med gode traditioner og engagerede og anerkendende medarbejdere, elever og forældre. 8 pejlemærker.
1 Faglige udfordringer og kommende initiativer på dagtilbudsområdet Ny Dagtilbudslov Læring, udvikling, omsorg og dannelse Pædagogiske læreplaner Krav.
Kvalitetsrapport 2009/2010 Nuancer og variationer - et billede af et mangfoldigt skoleområde. En afrapportering fra skoleområdet med fokus på initiativer,
Opfølgning på personalemøde Input fra runden med dilemma-kort.
TR/ledermøde Nørrebrohallen 25. september ’09. Faktaark København AnlægDrift Fordeling af midler i Budget 2010 – efter udvalg.
Mørdrupskolens ønsker til ”de 122 millioner” Udredning vedr. folkeskolen (forbedring af læringsmiljøet på folkeskoleområdet). I forbindelse med vedtagelsen.
INDLEVELSE SKABER UDVIKLING Beskæftigelsesregion Syddanmark Budgetseminar Budgettering og dimensionering af indsatsen for de forsikrede ledige i 2010.
Voksenansvar overfor anbragte børn og unge Fysisk guidning
Hvad er benchmarking Benchmarking betegner et forbillede, som udgør udgangspunktet for bedømmelsen af en præstation i en eller anden henseende. Benchmarking.
digitaliseringsstrategi
KONCERNSERVICE STRATEGI 2020
Ungestrategiens ledergruppe
Et organisatorisk koncept til udvikling og prioritering
Lyt, Leg og Lær Vær den du er Ordrup Skole Årsberetning
Lær med Familien - et projekt om forældreinvolvering i folkeskolen
Bestyrelseskursus Foreningen for ATAKSI/HSP 3. oktober 2015
Barnesyn og børneperspektiv
Præsentationens transcript:

 At skolen bygger hele sit virke på det katolsk-kristne livs- og menneskesyn  Løbende at skabe et værdibaseret skolemiljø, fuld af trivsel  At den daglige omgangsform og samværet generelt, tager afsæt i at alle har krav på respekt og omsorg.  At mobning ikke tolereres  At demokrati og ligeværd er meget vigtige værdier vi ikke giver køb på  At eleverne kommer med hver deres evner og lyst til læring, hvorfor de skal mødes på det individuelle niveau de er på  På sigt at opfylde ambitionen om at blive ”den bedste skole” – hvorfor vi i forlængelse af denne § p.t. har i gang sat en proces på skolen, der skal definere dette begreb i kvantitative og kvalitative mål og hvortil der løbende kan foretages opfølgning (individuelt fra skole til skole)

 Anviser bl.a. hvorledes vi kan måle disse forhold › Effektivitet  Frafald  Ventelister  Karaktergennemsnit/ fagligt niveau › Produktivitet Status er fortsat:

 Frafald Bemærk yderligere indskrivning i 2011 ÅrFrafaldI % % % %

 Ventelister › Vi har generelt noteret os, at der fortsat er en række børn opskrevet til hvert klassetrin  I lighed med tidligere år reduceret i mængde, jo højere op, man kommer op i klassetrin  Vi har ikke til dato fundet det nødvendigt at markedsføre skolen i forhold til ”indskrivningselementet”  Den tilgang ændrer vi nok i 2011  Risiko for afledt virkning af finansiel afmatning  Skolen har et positivt ry for ”at der ganske enkelt ikke er plads”  Overvejelser omkring mindre udvidelse af elevtal (ikke nødvendigvis med flere i de enkelte klasser)

 Ventelister Nuværende klasserAntal på venteliste (A + P)Tidligere tilbudt plads 0 – klasse (nuværende) Klasse Klasse Klasse Klasse Klasse Klasse klasse Klasse klasse 75

 Ventelister Børnehaveklasse ÅRAntal på ventelisteNote 2012 – aktiv liste50 6 tillige på 2013 grundet alder 2012 – passiv liste tillige på 2014 grundet alder tillige på 2015 grundet alder tillige på 2016 grundet alder tillige på 2018 grundet alder Indskrivningsliste

FSA så er vores 6,91 Standpkt så er vores 7,67 Obligatorisk opgave så er vores 9,0 BT

 Yderligere analyse viste herudover › At skolen lå med det højeste gennemsnit (såvel kommunale som private skoler) i Ringsted › At skolen og lå med det højeste gennemsnit (såvel kommunale som private skoler) ved sammenligning til Sorø › At skolen tillige havde et højere gennemsnit end tilsvarende privatskoler i Roskildeområdet

 Er ikke ensbetydende med › At skolen opfører sig som en eliteskole – udadtil og ikke tager et socialt ansvar › At vi ikke, ind i mellem, har problemer, der skal løses! Vi løser hele tiden ”udfordringer”, hvilket også svarer til vores målsætninger. Et element vi prioriterer i vores økonomi!

 Fagligt niveau påvirkes af › Stærke lærer og SFOkompetencer samt de mange indsatser og metoder der løbende udføres af personalet - i forlængelse af skolens formåls§§. › Tak for det!

 Ibrugtagning af SkoleIntra  Tilskudsordninger, benchmarking af prisniveau m.v.  Indskrivningsproces m.v…….  Smartboards i alle klasser  Personlig computer fra 8. klasse med elevskabe m.v.  Fokus på løbende markedsføring  Med videre….. Og alt sammen med samtidigt overskud det enkelte år…

For  40 % af de tilsvarende privatskoler havde underskud sidste år  På skoler, et tak mindre, udgjorde antallet 70%  Gennemsnitligt resultat udgjorde 707 kr. i underskud pr. elev (BDOanalyse) Årsag?

 Forbedring/ klargøring af økonomi › Låneomlægning og øvrig ”administrativ” effektivisering/forbedring.. › Vedligeholdelse = besparelse › Tålelig merindskrivning som er blevet godt modtaget › Bedre bred økonomistyring med sammenhængende budgetter, udviklingskatalog, vedligeholdelsesplaner og likviditetsbudgetter …… efter forsigtighedsprincippet › Overvejelser, undersøgelser om udvidelse?

 Skolens leder har den daglige pædagogiske og personalemæssige ledelse  Bestyrelsen har det overordnede ansvar for skolens drift og økonomi Hvad ligger der i dette indhold og hvorledes har det sammenhæng til økonomistyringen? (Afsluttende dialog om følgende fremadrettede indikatorers indhold….)

Bestyrelsen er arbejdsgiver for skolens personale har ansvaret for den overordnede ledelse af skolen 6. At sikre elevtilfredshed, tryghed og trivsel (DCUM) 1. Leder for skolens leder (også ansættelse) Sparringspartner overfor skolens leder (Tillid gennem kommunikation) 2. Ansvarlig for den økonomiske drift 2. Personaletilfredshed, arbejdsmiljø og sygefravær 7. Forældretilfredshed 1. At varetage skolens overordnede målsætning At sikre at skolens formål opfyldes. 4. Juridisk ansvar og betryggende forretningsgange 5.Ansvarlig for skolens branding 3. Strategisk sigte – kort og langt

 Løbende reduktion i budgetter i takt med udfordringerne - kunne betyde › Reduktion af lærertimetal › Reduktion af elevtimetal › Ophør af lejrskoler og/eller Rom-ture › osv  At prioritere › Udvikling, indflydelse og ejerskab, generelt › At iværksætte tiltag til udvikling af læringsmiljøet › At fortsætte med at være på forkant i forhold til det tekniske miljø › At fortsætte med at fastholde elementer i det sociale miljø, herunder lejrskoler m.v. › At forbedre de fysiske rammer Og det kræver en god økonomisk strategi!