Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

KONCERNSERVICE STRATEGI 2020

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "KONCERNSERVICE STRATEGI 2020"— Præsentationens transcript:

1 KONCERNSERVICE STRATEGI 2020
Ny strategi på vej – udestår koblingen til ØKFs strategi. Hermed præsenteres overordnede linjer, der sætter retningen for de kommende år. Kommer ud på intra på sigt i en version, hvor der kan læses lidt mere.

2 Vi skaber bedre og billigere administration
KONCERNSERVICE – STRATEGI 2020 Vi skaber bedre og billigere administration – i samarbejde med forvaltningerne Det betyder, at: Vi udvikler og leverer fællesadministrative løsninger af høj kvalitet for hele kommunen, hvor beslutninger og prioriteringer sker i tæt dialog med forvaltningerne Vi sikrer en effektiv udnyttelse af skatteborgernes penge ved at standardisere, digitalisere og forenkle de administrative processer. Og vi sikrer, at processerne også fungerer decentralt Vi samarbejder tæt med forvaltningerne om effektivisering af administrationen, og vi tager ansvar for at påvirke forhold, der kan optimeres

3 KONCERNSERVICE – STRATEGISKE PEJLEMÆRKER 2020
#3 Medarbejder-trivsel og effektiv virksomheds-styring #1 Sikker drift med rettidighed i leverancen #4 Professionel service-organisation med fokus på forvaltningerne og brugerne #5 Rådgivning i arbejdstidsplan-lægning #2 Effektive sammenhæng-ende processer #1 Sikker drift med rettidighed i leverancen: Koncernservice skal være rollemodel inden for shared services og levere sikker drift med fokus på optimal og effektiv ressourceanvendelse. Vores ydelser skal leveres rettidigt, i den rette kvalitet og i henhold til reglerne. Gennem en løbende risikostyring sikrer vi betryggende kvalitet i vores processer. I Koncernservice foretager vi løbende opfølgning på aktuelle driftsproblemer og rapporterer disse til forvaltningerne. #2 Effektive sammenhængende processer: I samarbejde med forvaltningerne skal vi løbende effektivisere kommunens administrative processer i et sammenhængende perspektiv. Indsatsen skal bidrage til, at unødvendig administration fjernes, samt at omkostninger til processerne reduceres. Effektivisering skaber vi gennem standardisering og digital understøttelse samt ved at anvende best practice til at realisere potentialerne. Vi benytter vores indgående forretningskendskab til at vurdere, hvilken teknologianvendelse der er mest hensigtsmæssig. #3 Medarbejdertrivsel og effektiv virksomhedsstyring Medarbejdernes trivsel og kompetencer er vores største aktiv, derfor realiserer vi vores mål ved at sikre udvikling af medarbejdere og ledere i hele organisationen. Vi er en arbejdsplads, hvor ambitionen er at levere ydelser rettidigt, effektivt og i høj kvalitet - og vi investerer i det. Effektiv virksomhedsstyring og god ledelse danner rammen om en succesfuld organisation, hvor medarbejderne er motiverede, og hvor målene nås. Virksomhedsstyring giver fuld gennemsigtighed i vores omkostninger og i vores målopfyldelse. Vores styringsprocesser sikrer en solid kobling mellem strategi, økonomiske rammer, mål, leverancer, risikostyring og ledelsestilsyn. Mål fastlægges årligt i et arbejdsprogram og løbende målopfølgning sikrer, at vi når vores resultater. Samtlige medarbejdere på tværs af niveauer er bevidste om deres bidrag i forhold til de overordnede mål. #4 Professione serviceorganisation med fokus på forvaltningerne og brugerne Koncernservice er en professionel serviceorganisation, der fokuserer på at optimere den administrative service, så det giver værdi for brugerne. Gennem åben og tydelig kommunikation leverer vi en troværdig service. Vi er lydhøre over for brugernes behov, og tilpasser vores servicestrategi, så der er sammenhæng mellem vores forretningsgange og brugeroplevelsen. Vi kender processerne fra start til slut og forstår at sætte det gode brugerforløb i højsæde. I Koncernservice er det enkelt at få fat i den rette hjælp, og vi er præcise og tydelige i vores information og rådgivning. Igennem målrettet rådgivning tilpasset den enkelte bruger håndterer vi altid henvendelsen rigtigt første gang. #5 Rådgivning i arbejdstidsplanlægning (Center of Excellence) I Koncernservice etablerer vi et Center of Excellence, som har fokus på at give forvaltningerne specialiseret rådgivning i arbejdstidsplanlægning. Vi rådgiver ved at kombinere specifikke driftskompetencer inden for personaleadministration, specialiseret viden inden for personalejura og overenskomster samt en unik indsigt i vagtplansystemet på tværs af forvaltningerne.

4 KONCERNSERVICE – STRATEGISKE PEJLEMÆRKER (1/2)
#1 Sikker drift med rettidighed i leverancen Koncernservice skal være rollemodel inden for shared services og levere sikker drift med fokus på optimal og effektiv ressourceanvendelse. Vores ydelser skal leveres rettidigt, i den rette kvalitet og i henhold til reglerne. Gennem en løbende risikostyring sikrer vi betryggende kvalitet i vores processer. I Koncernservice foretager vi løbende opfølgning på aktuelle driftsproblemer og rapporterer disse til forvaltningerne. #2 Effektive sammenhængende processer I samarbejde med forvaltningerne skal vi løbende effektivisere kommunens administrative processer i et sammenhængende perspektiv. Indsatsen skal bidrage til, at unødvendig administration fjernes, samt at omkostninger til processerne reduceres. Effektivisering skaber vi gennem standardisering og digital understøttelse samt ved at anvende best practice til at realisere potentialerne. Vi benytter vores indgående forretningskendskab til at vurdere, hvilken teknologianvendelse der er mest hensigtsmæssig. #3 Medarbejdertrivsel og effektiv virksomhedsstyring Medarbejdernes trivsel og kompetencer er vores største aktiv, derfor realiserer vi vores mål ved at sikre udvikling af medarbejdere og ledere i hele organisationen. Vi er en arbejdsplads, hvor ambitionen er at levere ydelser rettidigt, effektivt og i høj kvalitet - og vi investerer i det. Effektiv virksomhedsstyring og god ledelse danner rammen om en succesfuld organisation, hvor medarbejderne er motiverede, og hvor målene nås. Virksomhedsstyring giver fuld gennemsigtighed i vores omkostninger og i vores målopfyldelse. Vores styringsprocesser sikrer en solid kobling mellem strategi, økonomiske rammer, mål, leverancer, risikostyring og ledelsestilsyn. Mål fastlægges årligt i et arbejdsprogram og løbende målopfølgning sikrer, at vi når vores resultater. Samtlige medarbejdere på tværs af niveauer er bevidste om deres bidrag i forhold til de overordnede mål.

5 Rådgivning i arbejdstidsplanlægning
KONCERNSERVICE – STRATEGISKE PEJLEMÆRKER (2/2) #4 Professionel serviceorganisation med fokus på forvaltningerne og brugerne Koncernservice er en professionel serviceorganisation, der fokuserer på at optimere den administrative service, så det giver værdi for brugerne. Gennem åben og tydelig kommunikation leverer vi en troværdig service. Vi er lydhøre over for brugernes behov, og tilpasser vores servicestrategi, så der er sammenhæng mellem vores forretningsgange og brugeroplevelsen. Vi kender processerne fra start til slut og forstår at sætte det gode brugerforløb i højsæde. I Koncernservice er det enkelt at få fat i den rette hjælp, og vi er præcise og tydelige i vores information og rådgivning. Igennem målrettet rådgivning tilpasset den enkelte bruger håndterer vi altid henvendelsen rigtigt første gang. #5 Rådgivning i arbejdstidsplanlægning I Koncernservice har vi fokus på at give forvaltningerne specialiseret rådgivning i arbejdstidsplanlægning. Vi rådgiver ved at kombinere specifikke driftskompetencer inden for personaleadministration, specialiseret viden inden for personalejura og overenskomster samt en unik indsigt i vagtplansystemet på tværs af forvaltningerne.

6 Vi er serviceorienterede
KONCERNSERVICE - VÆRDIGRUNDLAG Vi er serviceorienterede Vi er ambitiøse Vi løfter i flok Vi tager ansvar Vi er serviceorienterede:  Vi tager udgangspunkt i brugernes behov og hjælper brugerne fra start til slut og formidler nye tiltag klart og tydeligt.   Vi er hjælpsomme, løsningsorienterede og sætter en ære i at understøtte brugerne, når de oplever forandringer i systemer og standarder.  Vi er ambitiøse:  Vi har overblikket over den samlede administrative proces inden for vores arbejdsområde. Vi arbejder for at gøre en forskel gennem vores indsats og søger altid de bedste løsninger for kommunen. Vi tager ansvar:   Vi tager ansvar for at løse vores opgaver til tiden, i den rette kvalitet og i henhold til reglerne. Vi tager ansvar for at sikre, at opgaver på tværs af den samlede proces lykkes. Vi tager hver især et medansvar for, at KS er et godt sted at arbejde Vi løfter i flok:  Vi betragter kolleger og samarbejdspartnerne som et team, og vi søger løsninger i fællesskab.  Vi står sammen om at udvikle organisationen til det fælles bedste.


Download ppt "KONCERNSERVICE STRATEGI 2020"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google