Projekt uge 40 Tradium Hobro. Udgangspunkt: Vi ville øve eleverne og os selv i den kreative platform Bruge et fælles udgangspunkt for innovation: lav.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Velkommen til jer   Og velkommen til de dygtige designassistenter.  Vi har alle glædet os usandsynligt meget til endelig at møde jer.
Advertisements

Program – 10.00: opsamling på cases og innovationsdage - hvor er vi med vores cases? - hvad mangler vi for at komme videre? – 11.00: Innovation.
Ideudvikling Anni Stavnskær Pedersen & Ann-Merete Iversen.
Modul 3C Ideudvikling med anvendelse af principper som stimuli.
Åbent bord Den Kreative Platform
Hvordan bliver vi fri for hverdagens forstyrrelser?
Indledning I forbindelse med den pædagogiske indsats for at skabe øget sammenhæng i overgangen fra SFO til klub, er der udarbejdet en mappe med materiale.
Skolereform ’14 - Gesten Skole (børnecenter)
Arbejdspladsudvikling
Den kreative platform - Hvad er det?.
Bytte   PowerPoint  .
Innovation og iværksætteri
Taktil – Røre børnene Jeg er god til at huske noget, hvis jeg tegner, mens jeg får det forklaret Jeg er god til at lytte, hvis jeg må pille ved noget imens.
Den Kreative Platform I Skolen Uhæmmet anvendelse af viden fra børnehave til arbejdsplads Her starter slide showet efter introen og musikken stopper.
Hvordan bliver vi fri for hverdagens forstyrrelser?
Ide-magneten.
Eksamen Fokus på mundtlig eksamen, men siger lidt om skriftlig også…Dagen før, eksamensdagen, roller skr. Eksamen.
Mandag 19/9 mødtes vi i skolen.Vi fik at vide vi havde Naturuge og at vi skulle en tur i skoven. Vi gik vi gik og vi gik, men alligevel sagde lærerne at.
Modul 3B Ideudvikling med personanalogi + billed stimuli + ord stimuli.
Hanne og Marianne siger tak for et par gode uger. Vi glæder os til resten af året sammen med jer! Opstartsugerne på Sønderholm Skole På de følgende sider.
Modul 1 Rød løber (A). Spilleregler for dagen Ingen pauser Byrge, C. & Hansen, S. (2009). The creative platform: A new paradigm for teaching creativity,
Videreudvikling af ide 2&2
Hvordan bliver vi fri for hverdagens forstyrrelser?
AT9 - 2g April-maj 2007 Formalia 16 moduler 4 timers elevtid Der arbejdes individuelt, i par eller i grupper (max 4 medlemmer) Individuel fremlæggelse.
Projekt for de kommende skolebørn i Sabro Dagtilbud
Vejlederens kommunikation
Læse/studiegrupper.
Mandag den 18. august Udedag Vi laver snobrød på bålet. Marianne fri Jens vikar.
Obligatorisk selvvalgt opgave
Innovations- karavanen Innovation – hvorfor? Samfundsudvikling – globale / lokale forhold kræver nytænkning. Udfordringer for UCN fx i form af færre.
P0 erfaringsopsamling Program 8.15: Introduktion
Jesper Lundh1 Implementering Det at bringe ny viden og færdigheder tilbage til praksis.
Workshop Sund By Netværket
Fra vidensdeling til produsage Kursisten som vidensproducent.
Dagens og ugens program - uge 6
OSO.
Den Kreative Platform I TIK 3
8.CD Erritsø Centralskole Efterår 2012 MOBICATION.
Modul 4A Ideudvikling 2&2 alene med en bunke blandede stimulikort (Spillet)
Modul 1 Rød løber (E). Spilleregler for dagen Ingen pauser Byrge, C. & Hansen, S. (2009). The creative platform: A new paradigm for teaching creativity,
Undervisning af alle 9. klasser i Digital Post Ved Digital Vejleder Kathrine Mørcholdt Buus og Digitaliseringskonsulent Kristinna Andersen.
Dagens program – ugens program
 Program for kurset Lektion 1 Hjemmearbejde Lektion 2
Den Kreative Platform I TIK 3
Modul 1 Rød løber (D). Spilleregler for dagen Ingen pauser Byrge, C. & Hansen, S. (2009). The creative platform: A new paradigm for teaching creativity,
Erhvervsrettet innovation - elektrikeruddannelsen Uge 26 – Aalborg Dag 2 1.
SCA-øvelse: IND Instruktion: Fortæl om en eller flere konkrete opgaver hjemmefra, der er løst (fx plænen er slået/der er lukket for vandet i sommerhuset).
KNÆK KODEN Opgave 1. Erhvervsøkonomiske område opgave 1 Med udgangspunkt i en af dig valgt virksomhed skal du udarbejde en økonomisk analyse af den valgte.
Creative Platform Learning Emne: DEMOKRATI. 22. JA – Vi har lavet en fejl (med kategori og klap) 1.Find sammen to & to med en der har samme sportsinteresser.
Skift farvedesign Gå til Design i Topmenuen Vælg dit farvedesign fra de seks SOPU-designs Vil du have flere farver, højreklik på farve- designet og vælg.
Iværksætteri-projektet – Hvad er det?
Video i Undervisningen Hvorfor anbefales dette supplement til undervisningen / uddannelsen ??
Læringsuge 2017 De 17 verdensmål
Begrebsafklaring – fattigdom og ulighed
Nye Efterskolelærere kursus Brogården
Sprog og kultur PROJEKT hg2
Elevguide Innovations-brobygnings-opgave
Masterplan for Uddannelse og Job
Uge 12: Prøve på grundforløbsprøven
Læringsuge 2017/18 De 17 verdensmål
Læringsuge 2017 De 17 verdensmål
Klargøring af præsentation og formidling Formidling/ messe Evaluering
VELKOMMEN TIL B-BOX! Power Point Slides.
Innovation.
Det Kreative Gruppearbejde (Standard du kan anvende til dine elevers gruppearbejde) Jonna Langeland & Søren Hansen, Aalborg universitet Find flere materialer.
Instruktion s. 1/3 : Introduktion CAMPUS+ forberedelse.
Flere gode år på arbejdsmarkedet
Sæt dit aftryk – udvikling af ideer
Elevguide Innovations-brobygnings-opgave (IBO)
Velkommen Pårørendekursus Livet med demens i eget hjem
Præsentationens transcript:

Projekt uge 40 Tradium Hobro

Udgangspunkt: Vi ville øve eleverne og os selv i den kreative platform Bruge et fælles udgangspunkt for innovation: lav et brætspil med et læringselement

Forberedelse: Oplæg til eleverne (kun i overskrifter) Projektbeskrivelse til eleverne (udleveres efter den kreative platform)

Career Hub – Projektuge 40 Elevinformation Baggrund og formål: I region Nordjylland er det besluttet at sætte fokus på innovation og iværksætteri for at fremtidssikre jobs og økonomi. Projektugen har til formål at præsentere og øve jer i teknikker indenfor innovation, entrepenørskab og entrepenørskab gennem et praksis nært undervisningsforløb. Indhold: Mandag:Idegenerering med udgangspunkt i Den Kreative Platform Tirsdag:Prototyping, afprøvning og forretningsplan Onsdag:Udarbejdelse af markedsføringsmateriale Torsdag:Deltagelse i lokal messe på Erhvervsskolerne i Års Fredag:Evaluering, færdiggørelse af rapport Praktiske forhold: Tidsramme: Som beskrevet i ugeskema på elevplan. Lokaler: Lokale 32 og 33 plus lokale 11, se reservation i elevplan Salen Oasen i Års Messe:Der er arrangeret bustransport til og fra Års om torsdagen. Der er bestilt en sandwich og en vand pr deltager på messen, der vil være adgang til kantinen på skolen i Års Lærere:Charlotte(CMA), Jens(JD), Jan A(Jaan) og Asger(AN) er lærerbemanding på ugens timer, se evt. ugeskema. Vi håber på en spændende og lærerig uge. Charlotte, Jens, Jan A. og Asger

Afvikling: Mandag: den kreative platform Tirsdag og onsdag: traditionelt projektarbejde Torsdag; messe i Aars Fredag: evaluering

Den kreative platform Forberedelse Aflevere mobiltelefoner, ure m.m. Alle pauser holdes alene Ingen bedømmelse, lære at sige JA, ok at lave fejl Den røde løber ”I bedes rejse jer…” En instruks ad gangen! Alt demonstreres først. - 3D case ”Klappeøvelsen” - 3D case ”Dagen i dag fortalt baglæns”, detaljeret 3D case ”Yes jeg har lavet en fejl” (alle sammen) 3D case ”sten, saks og papir” – Yes jeg har lavet… hver gang de ikke får det samme

Opgaven præsenteres I skal udvikle et nyt fysisk brætspil, som man lærer noget ved at spille Post-it: Skriv ideer til, hvad man kan lære noget om ved at spille brætspil, en ide på hver seddel Tællerunde - hænge op, en ide ad gangen, fortæl hvad

Uhæmmet anvendelse af viden (Ja og…) 3D case kort med ORD ”Fortæl om en dag i dit liv” (en ad gangen) 3D case kort med BILLEDER ” Planlæg en ferie sammen” (på skift) 3D case ”Se der er en sti, hvad sker der så…?”

VÆLG den bedste ide, tag sedlen. To og to fortæller om idéen og udvikler den (papir A3) Gå tilbage til stolen 3D case ”Peg og sig, hvad det er” (tåbelig øvelse) 3D case ”Peg og sig, hvad det ikke er” Stil op på række efter fødselsdag De deles i grupper af 4 Fortæl på skift hinanden om jeres idé Den bedste idé vælges

Fagligheden bringes ind Opgaven udleveres Hvordan skal brætspillet se ud? - 3D kort med PERSON (træk et kort ad gangen og få ideer) Den blå løber Vi sætter os på gulvet. Læreren fortæller vi er færdige. Arbejde videre i de grupper de er i.

Opgavebeskrivelse: I har til opgave at lave et nyt fysisk brætspil indeholdende et læringselement ved at spille brætspillet. I forbindelse med det nye brætspil skal der laves følgende: Prototype Spilleregler Test Instruktion i spillet evt. som video Forretningsmodel, hvordan tjener I penge på jeres brætspil Forretningsplan Emballage(prototype) Markedsføringsmateriale til messe

Gruppearbejde i salen og i klasselokalerne

Messe i Aars

Erfaringer: Eleverne havde svært ved at være i nuet – gik i starten meget op i, hvem de skulle være i gruppe med Øvelserne gik OK – eleverne var mere med på skøre ting end forventet Vi havde en del overvejelser om kommunikationen til eleverne vedr. selve projektet (hvor meget skal ”tygges”, vejledes og kontrolleres)

Koordinering med andre skoler om opgaven vil være en fordel Gode erfaringer (90%) med at processen danner grupperne Nogle elever markerede sig i forhold til deres dagligdag Rigelig lærerbemanding vigtig God idé med et stort lokale, hvor projektet afvikles En succes som tåler gentagelse