Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Fra vidensdeling til produsage Kursisten som vidensproducent.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Fra vidensdeling til produsage Kursisten som vidensproducent."— Præsentationens transcript:

1 Fra vidensdeling til produsage Kursisten som vidensproducent.

2 Fra vidensdeling til produsage

3

4 De sociale medier er her, eleverne bruger dem, og Man kan ikke forbyde dem i klasseværelset. Fra vidensdeling til produsage Mellem forbud og ligegyldighed

5 Fra vidensdeling til produsage

6

7

8

9

10 Lærernoter: Der kopieres lige rigelig fra internettet, må sætte dem i gang med at gennemlæse det de finder, det bliver alt for langt. Må minde om at de selv skal kunne holde ud at læse det. En gruppe er færdig, de har ikke lyst til at rette i andres, eller tilføje noget. De går i gang med at læse de andres indlæg. Jeg beder en gruppe om at de alle skriver i dokumentet, og forklare det smarte ved at man kan samarbejde, og se hinandens med det samme, de er ikke overbeviste Forventer at læreren godkender eller retter det skrevne. Gruppe der deler opgaven ud mellem sig, sådan helt traditionelt. Et par stykker udtrykker at det er smart med Google Docs, og man kan gemme alle sine ting der. En gruppe har lavet en komplet side i word omkring venstre, rigtig langt og flot., og så kan jeg selv lige føre det over. ”retter du ikke lige selv det” ”jeg er færdig, men jeg tjekker lige igen” (ellers får jeg nok en ekstra opgave) Jeg synes vi havde skrevet mere sidste gang (enhedslisten) Der er tydeligvis blevet kopieret et stort tekstafsnit ind, vi opnår en forståelse for at det her er noget de andre skal gide læse, så det er nok ikke så godt. Spørger mig om der er skrevet nok nu, Der er en del fraværende i dag, og så mærker man fordelen i at dokumentet ligger i skyen og ikke Fra vidensdeling til produsage

11 Ny lærerrolle Fra user til produser Samarbejde og deltagelse Mere end vidensdeling Væk fra 90-9-1% IT dannelse 200 års skoletradition ændres (Tække og Paulsen) Fra vidensdeling til produsage

12 Anvendelse af sociale medier i undervisningen giver: Bedre læring Bedre fællesskab Bedre studiemiljø Bedre omverdenskontakt Bedre motivation og engagement Bedre medie- og it-kompetencer (Tække og Paulsen) Fra vidensdeling til produsage

13 Potentialet ved web 2.0 mediers anvendelse i undervisningen: Understøttelse af kvalificering af underviserens arbejde. Mulighed for organisering af fleksibel læring. Motivation og forudsætninger hos den lærende. Didaktiske fordele. Kompetencebehov i fremtidigt arbejdsliv. Dohn og Johnson (her fra Tække 2013, s. 63).

14 Fra vidensdeling til produsage

15 Produsage kendetegn: ufuldstændigt, altid under udvikling, modulopbyggede, Netbaserede aldrig færdige. Deres produktionsproces er: evig, uophørlig, under løbende opdatering, udvidelse og revision; det sker ikke efter en forudbestemt plan eller design, men er drevet af ideer og bruger interesser. Dets resultater er artefakter, ikke produkter. (Alex Bruns).

16 Fra vidensdeling til produsage Kom i gang med Google sites. Sites.google.com Eller fra Googles app. Google account = Gmail

17 Fra vidensdeling til produsage Vælg tom skabelon Navngiv dit site med et unikt navn Vælg tema

18 Fra vidensdeling til produsage Lav en ny side Giv siden et navn Vælg placering af siden Vælg opret

19 Fra vidensdeling til produsage Rediger din side Der er nu almindelige redigerings værktøjer.

20 Fra vidensdeling til produsage

21 Indsæt giver mulighed for at indsætte billeder, links og ting fra Google drev.

22 Fra vidensdeling til produsage Nu med YouTube video Du kan først se din video når du har trykket

23 Fra vidensdeling til produsage Og med Google maps

24 Fra vidensdeling til produsage dit site så andre kan arbejde med det.

25 Fra vidensdeling til produsage Indsæt et dokument fra Google drev Opret et dokument og navngiv det

26 Fra vidensdeling til produsage Indsæt – Drev- Dokument Så kommer der en liste over alle dokmenter i drevet, med nyeste først.

27 Fra vidensdeling til produsage Skift evt. navn på dokument Højde på den rude der kommer Evt bredde GEM

28 Fra vidensdeling til produsage Efter der er trykket gem kan dokumentet fra drevet ses på sitet. Tryk her for adgang til dokumentet. Hele dokumentet kan læses på sitet.

29 Fra vidensdeling til produsage Google dokument: Adgangen til dokumentet kan styres uafhængigt af sitet Det er muligt blot at uddele et link til et google dokument Flere kan arbejde i samme dokument på en gang Hvis kursisterne er logget ind kan man se hvem der skriver hvad Man kan samarbejde med andre skoler

30 Fra vidensdeling til produsage God fornøjelse med at gøre kursisterne til producenter


Download ppt "Fra vidensdeling til produsage Kursisten som vidensproducent."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google