Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Den Kreative Platform I TIK 3

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Den Kreative Platform I TIK 3"— Præsentationens transcript:

1 Den Kreative Platform I TIK 3
Horisontal Tænkning Opgave Fokus Parallel Tænkning Ingen Bedømmelse Tryghed til at turde Koncentration til at kunne Motivation til at ville Uhæmmet anvendelse af viden

2 Formålet med forløbet i TIK3
Deltagerne får en oplevelse i form af en erfaring med at være på Den Kreative Platform sammen. Det er en oplevelse af at kunne deltage i en skabende proces sammen med sine kollegaer på lige fod. Samtidig er det en oplevelse af at føle sig voldsomt engageret i processen med at skabe en historie om ”Den gode arbejdsdag”. Den erfaring gør at man ser sig selv – og sine kollegaer i et nyt lys, hvor det der er vigtigt er at udrette noget sammen. Hvem og hvordan man er, får mindre betydning.

3 Programmet for forløbet
07:30 – 08:00 Ankomst og morgenmad (Bordopstilling, IT udstyr og mad er på plads) 08:00 – 14:00 Processen på Den Kreative Platform afvikles efter drejebogen. Tak for den dag

4 Opgaven ”Den gode arbejdsdag”
Opgaven består i at få ideer til den gode arbejdsdag. Ideerne vil gennem forløbet udvikles og vokse (i grupper) til en historie om den gode arbejdsdag som præsenteres sidst i forløbet.

5 Hvad får deltagerne ”med hjem”?
Udover erfaringen med at være på Den Kreative Platform får deltagerne et kommunikativt beredskab med hjem. ”JAAA, Jeg har lavet en fejl” – ”Hvad Sker der så?” – ”Nyt bud” er udtryk som vil have en ganske bestemt betydning fremover hjemme på arbejdspladsen.

6 Lagene I Den Kreative Platform
Principperne Ingen bedømmelse Parallel tænkning Fokus på opgaven Horisontal tænkning 3D cases implementerer principperne Forløbets 6 faser

7 Den Røde Løber (Opvarmning)
Forløbskort – Angiver hvilken fase man er i Fase 2 Den Røde Løber (Opvarmning)

8 Forløbskort – 3D case instruktion
4. JA ‐ Vi har lavet en fejl  Bliv sammen med din makker Stræk armene over hovedet og sig ”JEG HAR LAVET EN FEJL” (de monstrer først selv)  Fortsæt og få dem til at hæve lydniveauet indtil de råber  Lav nu ”saks, sten, papir” sammen –  når I IKKE har det samme råber I sammen ”JAAA VI HAR LAVET E N FEJL”  Den med lyseste trøje starter  Næste slide

9 21. Gruppen skaber historien om den gode arbejdsdag
Forløbskort – Instruktion af aktivitet 21. Gruppen skaber historien om den gode arbejdsdag Gruppens medlemmer præsenterer på skift deres idekoncept om den gode arbejdsdag. De andre lytter. Gruppen udarbejder en fælles historie om den gode arbejdsdagå på en poster der ligger midt på bordet De oprindelige idekoncepter skal opfattes som stimuli der kan benyttes til udviklingen af den fælles historie Gruppearbejdet skal baseres på “hvad sker der så?” “Forfra” og “Nyt bud” Der er 20 – 25 minuutter til opgaven

10 Hvordan skabes energien?

11 Spørgsmål?

12 Principper – Hvordan bliver det lettere?

13 Så skal der trænes

14 Flere spørgsmål?

15 Videoer der viser instruktion af alle forløbskort Video til fase 6 Video med teorien fra 2 dags kurset Power point præsentationer Tekster om TIK 3


Download ppt "Den Kreative Platform I TIK 3"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google