Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Modul 1 Rød løber (A). Spilleregler for dagen Ingen pauser Byrge, C. & Hansen, S. (2009). The creative platform: A new paradigm for teaching creativity,

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Modul 1 Rød løber (A). Spilleregler for dagen Ingen pauser Byrge, C. & Hansen, S. (2009). The creative platform: A new paradigm for teaching creativity,"— Præsentationens transcript:

1 Modul 1 Rød løber (A)

2 Spilleregler for dagen

3 Ingen pauser Byrge, C. & Hansen, S. (2009). The creative platform: A new paradigm for teaching creativity, Problems of Education in the 21st Century, 18, 33-50 Du må gerne “melde dig momentant ud” - bare du melder dig ind igen

4 Forlad rummet alene Byrge, C. & Hansen, S. (2009). The creative platform: A new paradigm for teaching creativity, Problems of Education in the 21st Century, 18, 33-50 hvis du skal på toilettet, ryge eller lign. hvis du bliver træt i hovedet eller af anden grund har brug for en pause TAG ALDRIG ANDRE MED DIG VÆK

5 Telefoner og ure Byrge, C. & Hansen, S. (2009). The creative platform: A new paradigm for teaching creativity, Problems of Education in the 21st Century, 18, 33-50 Er de største barrierer for din kreativitet Og en barriere for dine kollegers kreativitet

6 Spørgsmålsvæg Byrge, C. & Hansen, S. (2009). The creative platform: A new paradigm for teaching creativity, Problems of Education in the 21st Century, 18, 33-50 Skriv dine spørgsmål ned og hæng dem på spørgsmålsvæggen.

7 Det er en ny måde at arbejde på Byrge, C. & Hansen, S. (2009). The creative platform: A new paradigm for teaching creativity, Problems of Education in the 21st Century, 18, 33-50 Følg med og få en oplevelse Du vil lave mange fejl - det er meningen

8

9 Træning: Tillid/koncentration 3D CASE: Klap 1 2 3 1. Rejs jer 2. Find sammen to & to med en der har samme håndtemperatur som dig selv 3. Løft højre hånd foran hinanden – når jeg siger Ét klapper I (sig Ét 3 ‐ 4 gange) 4. Det samme med venstre hånd på To 5. Nu med begge hænder foran hinanden på Tre 6. Nu tæller jeg 1 2 3 2 3 1 3 2 1 osv 7. Nu med lukkede øjne (tæl langsomt i starten)

10 Træning: Opgavefokus 3D CASE: Barndomshelt 1. Samme makker 2. Luk øjnene 3. Tænk tilbage på en barndomshelt, f.eks en tegneserie figur eller en sportsstjerne. 4. Åbn øjnene 5. Fortæl hinanden om jeres barndomshelt på 1 min. og hvorfor du beundrede vedkommende 6. Den, der har den varmeste hånd starter 7. Båt efter 1 minut,så bytter de 8. Efter øvelsen tager alle malertapen bag på stolen og skriver navnet på deres barndomshelt,som klisters på brystet som navneskilt.

11 Træning: Koncentration 3D CASE: Dagen baglæns 1. Find sammen to & to med en der er født i samme kvartal som dig selv 2. Fortæl din makker hvad der er sket i dag fra du gik ind i dette lokale og gå baglæns indtil du åbnede dine øjne i morges – I får ét minut hver, og jeg sætter jer i gang 3. Demonstrer selv kort øvelsen 4. Den med de lyseste benklæder starter 5. Båt efter et minut. Så bytter de

12 Træning: Tillid 3D CASE: JA ‐ Vi har lavet en fejl 1. Samme makker 2. Stræk armene over hovedet og sig ”JEG HAR LAVET EN FEJL” (demons trer først selv) 3. Fortsæt og få dem til at hæve lydniveauet, indtil de råber 4. Lav nu ”saks, sten, papir” sammen – når I IKKE har det samme, råber I sammen ”JAA VI HAR LAVET EN FEJ L” 5. Demonstrer kort øvelsen

13 Træning: horisontal tænkning 3D CASE: Give Gaver 1. Rejs jer 2. Find sammen to & to med en, der har samme farve transportmiddel som dig selv 3. Den ene mimer at han/hun giver den anden en gave (uden at sige hvad det e r) 4. Den, der modtager gaven, siger hvad det er han/hun har fået i gave 5. Demonstrer 6. Det er vigtigt, at det er den første indskydelse om, hvad gaven er, som bliver anvendt 7. Hvis man ikke ønsker at sige hvad gaven er, siger man bare TAK 8. Den der har længst hjem starter

14 Træning: Horisontal tænkning 3D CASE: Planlæg en ferie sammen 1. Samme makker 2. Uddel stimuli kort 3. Hvis nogen er kommet til at kikke på kortet, bytter de med en andens kort 4. Planlæg en ferie sammen ved på skift at blive inspireret af ét stimuli ad gangen 5. Sig JA OG til alle makkerens ideer om ferien 6. Demonstrer 7. Den med højeste knipselyd starter

15 Sid ned


Download ppt "Modul 1 Rød løber (A). Spilleregler for dagen Ingen pauser Byrge, C. & Hansen, S. (2009). The creative platform: A new paradigm for teaching creativity,"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google