med Jobprofil og virksomhedsprofil

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
15 OKTOBER 2012 RETHINK BUSINESS 1 Projekt "Rethink business" handler om at styrke din virksomheds forretning. Det kan være i forhold til indkøb af materialer,
Advertisements

3. seminar om afklaring og vurdering af realkompetencer 20.maj 2010 Silkeborg Ulla Nistrup Velkommen.
Kvalitetskodeks for Realkompetence i Danmark DFS Forum for kompetencer den 7. september 2010 Nationalt Videncenter for Realkompetencevurderinger.
Projektleder: Klavs Serup Rasmussen Oplæg ved Kirsten Elise Hove
Lederudvikling.
VEJLEDNING… … til brug af præsentationen:
Sæt lyd og billeder på din sprogundervisning
Introduktion til Sprogpakken
Inklusion af personer med psykosocialt handicap - Det er logik Stig Langvad, Formand for DH 2. oktober 2010.
Medborgerskab – på sporet
Introduktion til Sprogpakken
Kids n’ Tweens, Leg og læring
Internationalisering UNDERVISNINGSPLAN. Navigation BAGGRUND Folkeskoleloven og Fælles Mål MÅL – og vision RAMMERUNDERVISNINGSPLAN Eleverne - aktive deltagere.
Realkompetencevurdering i Danmark
Integration på arbejdsmarkedet 19. juni 2008
Leise Passer Jensen Version EK Netværk Iværksætter og selvstændig - et forum for iværksætterkvinder i EK, der ønsker at imødekomme nogle.
Jeg støtter barnet ved:
Introduktion Team Values Interweave ™. Når samarbejdet i et team skal styrkes, så er ord fra konsulenter eller ledere ikke nok.
Det handler om at følges med nogen og skabe resultater.
Vejledningsforløb med læringskontrakt
Spansk Hvad skal eleverne lære? Faglige mål Eleverne skal kunne: – forstå et tydeligt talt spansk – tale et klart og nogenlunde flydende spansk,
Hvad er realkompetencevurdering?
Indflydelse i eller over vidensarbejde Baseret på artiklen: Indflydelse i vidensarbejde Tidsskrift for arbejdsliv, nr.2, 2007.
Undervisningsministeriets realkompetenceredskab til ’tredje sektor’
Varetagelse af integrationsopgaven i Vejle Kommune Tidlig og bred indsats af høj kvalitet for alle målgrupper Forventning om at borgeren bidrager aktivt.
Vejlederens kommunikation
Klinisk Socialmedicin Når læger involveres i sygemelding Kenneth Kibsgård Klinisk Socialmedicin.
- et udviklings- og dialogværktøj
1 Marianne Tewes, Hjertecentret Implementering af en klinisk retningslinje – effekt af et uddannelses- & træningsforløb for erfarne sygeplejersker Dokumentationskonference.
VIP2 5. november 2008 Historie om perlen. ”Pludselig var jeg meget dygtig” Målet med dagen – at I selv laver et KompetenceKort, dialog om muligheder for.
Institutionel struktur og organisering Ulla Nistrup,
Skolen og den sociale arv
Uddannelse for udviklingshæmmede
Uddannelse til elever med særlige kompetencer - en perspektivering set ”udefra” Slutkonference i Projekt ”Kan og Vil” 21. september 2009, Vartov, København.
Velkommen 2. seminar om Planlægning af realkompetencevurderinger Den 18. marts 2010 Silkeborg HS.
MODUL 3A KAREN WISTOFT PROFESSOR, INSTITUT FOR LÆRING, ILISIMATUSARFIK LEKTOR, INSTITUT FOR UDDANNELSE OG PÆDAGOGIK, AU Involvering.
Præsentation af resultaterne fra casestudie
Modtagelse og fastholdelse af udenlandsk arbejdskraft 31. marts 2011.
Efteruddannelse og kompetenceudvikling. Efteruddannelse før reformen Eksterne faglige kurser Kurser for hele faggrupper Skolebaserede kurser Pædagogiske.
Velkommen til konference: Samspillet om anerkendelse af realkompetencer Den 5. november 2012.
De seks bedste billeder fra gruppen
Billedanalyse 7. årgang, dansk – Vi, LN, AH, LP Synlig læring med it Agerbæk Skole og Starup Skole 2013.
CFK  Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Høskovkollegiet 2014 Høskovkollegiet 2014 opgørelse Dataindsamlingen er foretaget i perioden fra.
Bedre udbytte af it i skolen Undersøgelse af erfaringer og perspektiver.
Arbejdsmarkedschef Michael Petterson Vejle Kommune Flygtninge i arbejde.
Nye regler på vej om virksomhedernes samarbejde om arbejdsmiljø Ann Carina Tetschner, Center for arbejdsliv & læring Pædagogiske Inspirationsdage 2010.
- Set fra en vinkel med uddannelsesmæssigt fokus ”Intention og rammer i Infrastrukturrapporten – og deres betydning for uddannelsesområdet” - Set fra en.
Leder- og medarbejderportalen i Haderslev Kommune ved Obisoft.
Netværksmøde for teamledere 11. september 2013, Roskilde Erfaringer med akutindsatsen i Jobcenter Lyngby-Taarbæk.
Kompetenceprofil Arbejdsinstruktører. Hvornår er man en god instruktør? Hvilke personlige egenskaber skal den gode instruktør besidde?
Det Regionale Beskæftigelsesråd Empowerment i praksis på beskæftigelsesområdet.
Praktikvejlederuddannelsen Fjernundervisning. Hvad er fjernundervisning? ”Fjernundervisning betegnes som undervisning, der ikke som udgangspunkt forudsætter,
Helle Anttila Arbejdsmarkedsafdelingen Frederiksberg kommune Implementering af rehabiliteringsindsatsen.
En jobrettet indsats for aktivitetsparate kontanthjælpsmodtagere Netværksmøde på Sjælland 10. december 2014.
Aktiviteter OutputResultater kt. sigt Effekt ml. sig t Virkning lg. sigt Lokalt samarbejde med private og offentlige arbejdspladser om IKV Ledige, a-kasser.
Evaluering af Arbejdsevnemetoden Evaluering udført for AMS September 2010.
- En hurtig guide til at lave et godt CV og en mål rettet ansøgning
Evaluering af projektet ”Transfer i AMU”
Digital præsentation som grundlag for den faglige samtale om projektarbejdet ved eksamen i dramatik.
Praktikvejledertræf PAU den 28/9 2015
- En hurtig guide til at lave et godt CV og en mål rettet ansøgning
Træneruddannelsen Trænerrollen bliver mere kompleks og krævende, efterhånden som spillet udvikler sig, og kvalitetstænkning spiller en stor rolle i dagens.
25. december 2018 Nationale retningslinjer til forebyggelse af voldsomme episoder på botilbud samt på bosteder for hjemløse ”Først og fremmest handler.
Valideringsarbejdet i Norden og Europa Erfaringer og udfordringer
EGU – hvad virker? EGU – et godt redskab til inklusion af unge til
Lær med Familien - et projekt om forældreinvolvering i folkeskolen
Vejledning i forflytning
Test er en del af livet - hvilke krav kan vi stille?
Barnesyn og børneperspektiv
Gruppeudviklingssamtale Trin 1-2-3
Præsentationens transcript:

med Jobprofil og virksomhedsprofil Kompetenceprofil med Jobprofil og virksomhedsprofil

Realkompetencer Identifikation og Beskrivelse af realkompetencer Uddannelse Arbejde Arbejdsliv Uddannelse 3. Sektor fritid Værdi Doku- Menta- tion Doku Menta- tion Værdi Værdi

Det Nationale KompetenceRegnskab Ressourceprofil Visitationsværktøj Kompetenceprofil Fællesmændge i OECD-landenes kompetencepolitik – kompetencer der har bred gyldighed Sociale Literacy Læring Kommunikation Demokratiske Selvledelse Natur og miljø Kulturelle Interkulturelle Kreative og innovative 1 Kreative og innovative 2 Krop Helbred Ressourceprofilen er en del af Arbejdsevnemetoden. Profilen skal udtrykke borgerens forskellige ressourcer: Faglige og praktiske ressourcer: Arbejdsmarkedserfaringer Uddannelse Fritidsinteresser Personlige ressourcer: Sociale færdigheder Omstillingsevne Læringsevne Eget arbejdsmarkedsperspektiv: Arbejdsrelevante ønsker Præstationsønsker Arbejdsidentitet Materielle og personlige forhold: Bolig og økonomi Sociale netværk Visitationsværktøjerne skal gøre beskæftigelsesindsatsen fleksibel og målrettet over for borgeren.- og vurderer arbejdsmarkedspa- rathed. Forberedelse Forsørgelseshistorik Job-barometeret CV Forberedelsespjecen Samtale med borgeren Dialogguidens 5 opmærksomhedspunkter Eget arb.mark.perspektiv Faglige og praktiske kvalifikationer Personlige kompetencer Økonomi og netværk Vurdering Samlet vurdering Vurdering af beskæftigelsespotentiale: Umiddelbar-, høj grad -, delvis-, lav grad- og ingen match Kompetenceprofilen skal identificerer og beskrive borgerens faglige, praktiske, sociale og personlige kompetencer. Tekniske, praktiske Personlige Kommunikation - og sprog Tal Organisatoriske - og ledelse Salg Kreative og innovative Analytisk

Målet Materialet skal medvirke til at sikre et passende og hurtigt match mellem den ledige og et ledigt job samt styrke den lediges opfattelse af egne kompetencer

Formål Formålet med at beskrive de lediges kompetenceprofiler er At virksomhederne hurtigt skal kunne genkende de kompetencer, de eftersøger. Derfor skal skabelonen til kompetenceprofilen både anvendes i processen med den ledige og i samtalen med arbejdsgiveren om ønskede jobprofiler At skolerne hurtigt skal kunne finde de kompetencer, virksomhederne eftersøger, blandt deltagerne i kontaktforløbene At deltagerne får et ”billede” af deres viden, færdigheder og kunne i en kompetenceterminologi – deres CV på kompetencebegreber

Kompetencekategorier De teknisk – praktiske kompetencer Sociale kompetencer Personlige kompetencer Kommunikations – sproglige kompetencer Talkompetencer Organisatoriske – og ledelsesmæssige kompetencer Salgskompetencer Kulturelle og interkulturelle kompetencer Kreative – og innovative kompetencer Analytiske kompetencer

Dialogværktøj Udgangspunktet er CV’et for Historiefortællingen Det anerkendende princip Hvor fungerede det for mig? Hvad gjorde jeg?

Udfordringer Sproget Tidsperspektivet At foretage match Samspil med visitationsværktøjet og ressourceprofilen

Evaluering Sprogniveauet er for højt Sprogniveauet er passende Mange deltagere kan ikke bruge værktøjet alene Tidskrævende Mange deltagere kan bruge værktøjet alene Godt at bruge i grupper Kan ikke bruges til match – for virkeligheden er ikke sådan Er rigtig godt i forhold til, at deltagerne får ord på egne kompetencer For vanskeligt på kontaktforløb Anvendeligt på længerevarende vejlednings- og jobsøgningsforløb Det er for stort materialet at ”gå ud med” – derfor gerne en pixiudgave med : ”jeg kan…”

Evaluering - fortsat Materialet bruges meget forskelligt! Hver skole tilpasser materialet, så det passer til deres målgrupper, opgaver og egen tilgang til kompetenceafklaring