Præsentation af materialer på personalemøde

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Foreningsudviklingstesten
Advertisements

Hvem er jeg? Hvor bor jeg? Hvem bestemmer over mig?
[indsæt selv arbejdspladsnavn og dato]
Lablæring Uddannelsesforum 2011 Projekt i Sosuuddannelsen
Fælles kompetenceudviklingsdag 25. september 2012, CABI
SÆT MEDBORGERUNDERVISNING PÅ SKOLESKEMAET!
Kursus den 12. marts Program i dag: Opsamling fra sidst.
Psykoedukation til unge i OPUS
Indledning I forbindelse med den pædagogiske indsats for at skabe øget sammenhæng i overgangen fra SFO til klub, er der udarbejdet en mappe med materiale.
Arbejdspladsudvikling
©Jenny Bohr – Til underviserne Denne kursusgang er planlagt som den første. Den skal bruges til introduktion og præsentation. Det er meningen.
Workshop 1 Styrket forældresamarbejde og elevinddragelse.
Billum skole Overordnet udviklingsplan Den politiske beslutning fra 2007 omkring skole/SFO danner baggrund for dette materiale. Planen er til debat og.
Vold og job Viden, inspiration og værktøjer : Velkommen 12.15: Hvad ved vi om vold og trusler? 12.50: Spil dig til en god dialog 13.20: Pause 13.35:
Tips & tricks Lærings-stile og it – den helt rigtige kobling Ny PIXI
Projektlederens rolle(r)
©Jenny Bohr – Til underviserne Voksne med ADHD har ofte mange negative erfaringer med sig. Mange har fået megen skæld ud som børn, og de.
18. April 2012 Fællesskaber for Alle - Dagtilbuddets Fællesskaber Velkommen.
Opfølgning på TULE xxx Koncern HR
Kompetencecenter for Hirtshals Skolecenter
Inklusion med læring Hvilke navne??.
Kontaktforældremøde den 12/1-12 Kontaktforældrerollen?
Præsentation af materialer på personalemøde
Tema 3 Samarbejde om indsatsen for barnet Udgivet af Socialstyrelsen februar 2014.
Introduktion til informationskampagnen Ved projektleder Xenia Nedergaard Nectar Communication.
UDVIKLINGSFORLØB FOR LEDERE Kriminalforsorgen Midt- og Nordjylland Modul 1 Ved brug af materialet og yderligere information kontakt: Jens Linder, Chefkonsulent,
Den inkluderende skole
Det vi skal på dette møde Tale om de nye input til principperne for skole-hjem samarbejde, som I, bestyrelse og elevråd fandt frem til for nogle uger siden.
Fokus på køn på Roskilde gymnasium Skoleåret 2013/2014.
Det nationale ICS og DUBU superbrugerseminar 13
Tema 6 Samvær og fælles aktiviteter
MUS 2012/2013 Medarbejderplan. Hvorfor? Mere og bedre fokus på trivsel og kompetenceudvikling for alle medarbejdere.
Målstyret læringsreform
Introduktion af forløbet. Forløbet sættes i gang gennem kickstart. Kickstart arbejder med de to første faser. De sidste to faser arbejder hver enkelt.
Folkeskolereform august 2014 Velkommen til oplæg om implementeringen af folkeskolereformen på Haldum-Hinnerup Skolen.
Koncern HR, Organisation og Ledelse Fra ledelsesevaluering til lederudvikling WORKSHOP 5 God ledelse i Region Midtjylland.
Værktøjskassen Skoleledelsen. Baggrund Amondo og AZENA har udviklet værktøjskassen for Integrationsministeriet Værktøjskassen er en i en serie af 5 værktøjskasser,
Dinbundlinje.nu Tilbud om Kampagne Kick-off på jeres center.
Kompetencerejsen netværksmøde den 17. august 2002.
De seks bedste billeder fra gruppen
KREDS MIDT TRÆF VELKOMMEN 1. INDHOLDSSIDE MED PUNKTOPSTILLING Tekst med Punktopstilling PUNKTOPSTILLING For at skifte til Underoverskrift i Fed tekst.
- en del af fremtidens skole Skoler fra Århusområdet og Fyn deltager i et forskningsprojekt Kreativ tænkning.
Velkommen til Klasseforældremøde i x klasse. Aftenens program 1. Status på arbejdet med ”Forventninger til elever” v. klasselærer/ forældre 2. Udvikling.
Hvad gør vi sammen, når vi kommer hjem? DET FÆLLES BEDSTE – Næste-skridt-workshops søndag d. 24. april kl. 10 – 14 for dit lokalområde. Forslag til facilitering.
Vestre skole d Formål Hvordan vil en længere og mere varieret skoledag se ud for en elev i hhv. indskoling, mellemtrin og udskoling ? Hvad.
SSP SAMARBEJDE EFTER FOLKESKOLEREFORMEN SSP samarbejde efter folkeskolereformen1.
Overgangen fra børnehave til SFO og skole Forældremøde i Børnehuset xxx xx september/oktober 2015.
SAMMEN GØR VI DIG BEDRE 1 SIP4 Pædagogisk ledelse i praksis – fra ord til handling.
Inklusion ET SKOLE OG LÆRER SYN.. Skolens perspektiv  Børnene hører til hos os.  Indtil andet er bevist – børnenes trivsel og udvikling er centrum.
Tirsdag den 26. juli 2016 Patientrapporterede oplysninger (PRO) i almen praksis WebPatient-brugergruppemøde.
TVÆRPROFESSIONELLE LÆRINGSFÆLLESSKABER Oktoberkursus
Koncern HR, Udvikling DEFACTUM Opfølgning på TULE xxx.
Denne PowerPoint er til inspiration i forbindelse med at I skal planlægge og afvikle et møde, hvor I ønsker at drøfte HMUs forslag til ny strategi. I er.
Ungiaarhus medarbejdersamling 17. marts 2017
Trivselsmålingens resultater på vores skole
TEMA 5 Realisering: Tilpas idéen
Video club – med fokus på autonomi Motivation i praksis And
Netværksmøde for AKT pædagoger i dagtilbud den
Velkommen til.
Vidensbaseret praksis i botilbud
45116 Teknologisk Forandring og Postal Logistik
Del 2 - Synliggørelse af hvordan vi hver især bidrager til løsningen af kerneopgaven. Til proceslederen: Inden du gennemfører processen med medarbejderne,
Personalemøde – opfølgning på MTU
Sæt dit aftryk – udvikling af ideer
Godt du kom - et Fælles Ansvar Udviklingsindsatser
Opfølgning på TULE xxx Koncern HR, Udvikling DEFACTUM.
VELKOMMEN TIL ENGINEERING DAY 2018
Barnesyn og børneperspektiv
Gruppeudviklingssamtale Trin 1-2-3
Trivselsmodel Et adhoc udvalg har i 2018 arbejdet med ideer til, hvordan ÆS lokalafdelinger kan fremme trivsel blandt frivillige. I foråret 2019 overdrog.
Præsentationens transcript:

Præsentation af materialer på personalemøde

Dagsorden Velkommen og formål med mødet Introduktion til begrebet inkluderende læringsmiljøer Præsentation af 3 konkrete materialer Hvordan skal vi arbejde med materialerne på skolen? Afprøvning af materialerne i team Afrunding og tak for i dag

Formål med mødet Drøfte hvordan vi kan understøtte en skolekultur, der styrker inkluderende læringsmiljøer Få konkrete idéer, inspiration og materialer til at understøtte arbejdet med at styrke inkluderende læringsmiljøer Aftale hvordan vi vil arbejde med materialerne på vores skole

Inkluderende læringsmiljøer handler om: At alle elever har ret til at være en ligeværdig del af et læringsfællesskab, hvor eleverne har mulighed for at bidrage, deltage aktivt og øve indflydelse At have fokus på helheden i læringssituationen fremfor på den enkelte elev At skabe brobygning mellem skolens almenpædagogiske færdigheder og den specialpædagogiske viden og erfaring i ressourcecenter og PPR Evt. at alle elever har særlige behov. Behovet knytter sig til læringssituationen og ikke til eleven

Dialog i teamet: Tal sammen ved bordene om: (ca. 5 min) Hvilke udfordringer oplever du i forhold til at skabe et inkluderende læringsmiljø i din klasse?

Materialernes tilbliven Materialerne er udviklet og afprøvet i samarbejde med lærere, pædagoger, skoleledelser, PPR og forvaltninger i Gribskov og Frederiksberg Kommune i 2012-13 Materialerne er udviklet af Amondo som en del af projekt ’Alle børn har lyst til at lære’, der har modtaget økonomisk støtte fra Egmont Fonden

3 materialer Billede af forside: Inspirationskatalog til lærere og pædagoger med konkrete forslag til øvelser, aktiviteter og værktøjer til at udvikle inkluderende læringsmiljøer Billede af forside: Refleksionsværktøj til team med inspiration til teammøder, når I ønsker at drøfte og udvikle inkluderende læringsmiljøer Billede af forside: Supervisionsværktøj til PPR- psykologer til supervision af lærer- og pædagogteam. Skoleledelse, PPR og team indgår i et arbejdsfællesskab omkring den udfordring, der skal arbejdes med

Hvordan skal vi arbejde med materialerne på skolen? Forventninger til team: Hvordan skal Refleksionsværktøj og Inspirationskatalog bringes i anvendelse? Skoleledelsens rolle Ressourcecentrets rolle Løbende opfølgning og vidensdeling Tilbydes der supervisionsforløb til team? Osv…. Udfyldes efter behov…

Inspirationskatalog Dialog i teamet: (ca. 15-20 min) Udfyld hver især arket ’Tag temperaturen’ Drøft jeres svar i teamet Find øvelser i Inspirationskataloget inden for de temaer, I ønsker at sætte fokus på Opsamling i plenum

Refleksionsværktøj Dialog i teamet: (ca. 15-20 min) Udfyld sammen arket ’Motivationscirklen’ Drøft jeres overvejelser Opsamling i plenum

Næste skridt Opsamling på mødet i plenum: Hvordan kan vi fremover styrke inkluderende læringsmiljøer i klasserne og på skolen? Afrunding: Hvad skal der ske nu? Hvornår følger vi op? Hvad har vi fået ud af mødet? Tak for i dag