Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afStig Claus Nissen Redigeret for ca. et år siden
1
Inklusion ET SKOLE OG LÆRER SYN.
2
Skolens perspektiv Børnene hører til hos os. Indtil andet er bevist – børnenes trivsel og udvikling er centrum. Alle børn lærer noget af inklusion. Mangfoldighed, empati Antallet af ”varme” hænder gør forskellen. Vi bruger ressourcer på lærere og pædagoger. Vi søger alt den hjælp vi kan få. Fra PPR, læringscentre, kurser og andet. Ledelse og kollegaer er sparringspartnere – døren er altid åben. Tilsidesættelse af behov fra kollegaer, andre elever osv. – Vi hjælper hvor udfordringen er størst.
3
Lærerens perspektiv Klassen lærer at arbejde selv. Hvilket giver mig tid til andre udfordringer. Differentierede krav, aftaler, forventninger mm. Efter aftale med elev og forældre. Skema, skoledage, lokaler, pauser, aktiviteter osv. Det faglige fokus sættes i baggrunden – væk med bogen. Forældrenes opbakning er afgørende – fokus på en positiv dialog. Vi forsøger at arbejde forebyggende Skilsmissegrupper, samtaler med børn og forældre mm.
4
Ulemper Stort pres på læreren fra elever, forældre, samfund mm. Resten af klassen og skolen bliver udfordret af inklusion. Tiden til andre udfordringer som faglig støtte mindskes.
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.