Netværksmøder - Drejebog

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Tema 7 Netværksdannelse Udgivet af Socialstyrelsen februar 2014.
Advertisements

Værktøj 3: Personlige og kollektive strategier Vi forebygger stress sammen.
Projekt: Fælles indsats på psykiatriområdet i Haderslev Kommune og Region Syddanmark.
Hold gejsten - det motiverende frivilligmiljø. Hvad skaber motivation for en aktivitet/opgave? En oplevet følelse af;  Kontrol og forudsigelighed  Indflydelse.
Tekstslide med bullets Brug ‘Forøge / Formindske indryk’ for at skifte mellem de forskellige niveauer Vejledning af eleven 1.
+ Hold af dig selv - en workshop om at finde styrken I sig selv. Marie-Louise Wegener.
Anvendt markedsføring Begrebet markedsføring var det første nye begreb I stødte på i faget for snart to år siden. Nu skal vi arbejde med den praktiske.
1 Løsningsfokuseret tilgang Fremtidens mål Fortidens successer.
Workshop 4 Anerkendelse i praksis Psykolog Susanna de Lima Aarhus Kommune Ungdomscentret Socialforvaltningen.
Webinar 1 i fase 2 Tema: Differentiering – med særligt fokus på kortlægning af elevernes forudsætninger Indhold: 1)Hvad er et webinar? 2)Forud for selve.
” Du kan ikke lede andre, hvis du ikke kan lede dig selv” B. S. Christiansen FYNSK ERHVERV BUSINESS CHALLENGE GOLF 2016.
Hold balancen med et stærkt og velfungerende familieliv Workshop Balancekonference, Region Syddanmark, August 2010 Lisbeth Fruensgaard.
NETVÆRKSMØDE 19. MAJ 2016 BRITT JENSEN. FÆLLES SAMTALERNE ”3 DELTAGERE OG 3 VINDERE”
Skole- og praktiksamarbejdets betydning for elevens læring - i skolen og i praktikken SUSANNE KAJBERG – TEAMLEDER SOSU FYN REILA FROST – UDDANNELSESKOORDINATOR.
Kampagne 3 Tiltrække og anerkende frivillige Navn Navnesen.
Koncept for åbent værksted, materialebank og kompetence- pakke Tilbud om kursus for ledere i virksomheder om deres rolle i medarbejdernes uddannelse og.
Kvalitetsnøgleperson på afdelingsniveau Knærke Søgaard Fælles Akutmodtagelse, FAM.
Samtalen Fokus på handleplan og delmål. Indhold Indledning Nysgerrighed Positionering Styrkelse af motivation Gennem samtalen Som mål Arbejde med tro.
At føre logbog Ida Marie Rasmussen 2016.
Modul 2.
Modul 6: Personlig salgscoaching
Lektion 7 Formål med denne lektion er at arbejde videre med klassekulturen, følge op på surveyen og at afrunde lektionsforløbet i Netwerk. Alle rettigheder.
Sammen vil vi lære En uddannelse handler om at blive klogere og dygtige, så I bliver parate til jeres drømmejob. Forestil jer, at vores klasse er verdens.
Kvalitetsenheden for Almen Praksis i Region Nordjylland
Oplæg om metoder Vejle 14. Januar 2010.
Arbejdsmiljørundering /tjeklister
VELKOMMEN NY KOMMUNIKATIONSPLATFORM WORKSHOP | 30. MAJ 2017
Læring gennem registrering og indberetning
Uddannelsesplanen.
Målet med at give nogle elever en transitmentor
Fælles processkabelon
- Spot på snusepraktikker
FÆLLES målstyring i matematik
Rammer for bedre hverdagsrehabilitering
BADMINTON.
UDDANNELSE OG JOB 8. klasse
BADMINTON.
Flerfagligt Forløb 2 Klasse: Fag:.
- Fælles forståelse af kerneopgaven
- Fokus på hvordan vi sammen kan styrke løsningen af kerneopgaven.
Kommunikation - trykstil
Innovationsforløb Modul 3 ©
Styrk foreningen Fællesskab og samarbejde
1. dag - Modul 1A Velkomst og præsentation Indflydelse og interessevaretagelse Frokost (kl ) Områdeopdeling kommunal / privat Overraskelse (kl )
1. kontaktmøde Velkommen til workshop om Kompetenceafklaring, CV og Netværk. Hils på hinanden, jeres networking starter nu
Hvordan kan Sønderskov-Skolen være anderledes?
KIGO og kommunernes opgaver
Torsdag den Oplæg ansøgning og cv Start med at lave et cv
Sådan bruger du præsentationen
Ledelsesevaluering.
Velkommen.
Få succes med jeres næste projekt Et udviklings-forløb med DGI og DIF
Der tages udgangspunkt i trekantens 4 hovedtemaer.
Dialogen med klubben SPØRGEGUIDE UNDERVISNINGSMETODER
På tværs af region og kommune – og med borgeren i centrum
Fra anledning til udvikling
2. Kontaktperson, patientforløbsvejleder, guide, mentor, nøgleperson
Fremtidens mål for SAB 23/5 – 2018 Formål med mødet: At sammensætte en styregruppe, der kan træffe overordnede beslutninger samt varetage SAB’s samlede.
På tværs af region og kommune – og med borgeren i centrum
arbejdspladsvurdering (apv) februar – 13. marts 2019
Netværksmøde Den 4. juni 2019 Haslev Bibliotek
Hvordan opnår vi bedre kommunikation og dermed trivsel?
Lektion 1-2 i Blok 8 Teknologiforståelse som fag - Mellemtrin
Strategi Til markedsføring
Værktøj 6: Omgangstone og kollegialitet
Flerfagligt Forløb 2 Klasse: Fag:.
Værktøj 5: Lederens opgaver med stress - stressforebyggende lederstil
Velkommen til halvårsmøder i MED maj 2019
Overvej spørgsmålet. Interview en makker.
Værktøj 4: Aktiverende APV
Præsentationens transcript:

Netværksmøder - Drejebog Planlægning, Gennemførsel, Opfølgning 08-12-2018

Netværksmødedrejebogen Indledning Netværksmøde-drejebog er et dynamisk værktøj som I/vi kan videreudvikle på løbende. Den ligger i ”Konsulentens Værktøjskasse” www.badmintonkonsulenten.dk Drejebogen er en sammenskrivning af de punkter, som vi sammen identificerede til medarbejdersamlingen d. 1. november 2016 Den indeholder links til forslag til, hvordan forskellige dokumenter mv. kan se ud (Invitation, dagsorden, opsamlingsnotat mv.) Vi tager udgangspunkt i Robert Brinkerhoffs læringsmodel omkring transfer Mulighed for sparring og ”sidemandsoplæring” med en kollega fra DGI eller Badminton-BDFL Mulighed for en sparringssamtale - Hvordan vil du gerne udvikle dine netværksmøder 08-12-2018

Formål med netværksmøder Få flere klubber til at inspirere hinanden, vidensdele og samarbejde. Konsulenten kommer i tæt dialog med flere klubber på samme tid. Skabe udvikling i den enkelte klub Igangsætte aktiviteter  Fastholde eller rekruttere nye medlemmer i klubben 08-12-2018

Konsulentens rolle og adfærd i… 1. Etableringsfasen 2. Planlægningsfasen 3. Afviklingsfasen 4. Opfølgningsfasen 08-12-2018

1. Etablering Ring til dem og fortæl, hvad de kan få ud af netværket  Skab mening! Vigtigt, at vi ringer og snakker med dem, og SÅ inviterer vi dem. Start evt. med at mødes om ÉT konkret emne (Eksempelvis opstart af fællestræning)  Klubberne ser meningen med netværket og samarbejdet. Gennemfør 1. møde, selvom der kun er få klubber med  de kan være med til at sprede ordet. Få tidligere deltagere/positive ambassadører til at ringe til andre klubber for at få dem med. Vær vedholdende! – Det er noget nyt for dem… 08-12-2018

2. Planlægning INVITATION DAGSORDEN STYR PÅ DET PRAKTISKE Ring rundt inden invitationen Synliggøre, hvad klubberne får ud af at deltage på netværksmødet – det skal give mening! REKLAMEFILM for netværksmøder sendes ud på forhånd Hvis du ikke kan deltage hvem kan du så sende? Sprog: ”Tal badminton op”, Positivitet, Anerkendelse Stille dem en OPGAVE inden de kommer – Eks. ”Hvordan rekrutterer i nye ungdomsmedlemmer” DAGSORDEN Sørg for, at det er KONKRETE emne Det er DERES DAGSORDEN vi drøfter – ring eller skriv til dem og få input PRIORITÉR punkterne på dagsorden – der skal ikke være for mange Sikre input og inspiration – fra deltagerne eller eksterne STYR PÅ DET PRAKTISKE Rammer – Tid, sted og forplejning Planlæg mødet - Afveksling fysisk og mentalt Råd fra Jan: Placér mødet hos den nyeste klub i netværket 08-12-2018

3. Afvikling Konsulentens rolle  Godt udbytte Italesætte og synliggøre for klubberne, hvad de får ud af at være en del af netværket – det skal give MENING for dem at bruge tid på! Skabe OVERBLIK og være tydelig omkring mødeformen. SÆTTE RAMMEN og sikre dynamik i mødet, f.eks: Dialog, oplæg, spørgsmål, debat, dialog, opsamling Tænk alene, snak sammen 2 og 2, snak i grupper af 4, opsamling Tage udgangspunkt i den ANERKENDENDE TILGANG til klubberne - vi fokuserer på deltagernes ressourcer. En god start – altid med udgangspunkt i, hvor deltagerne er, og dét, som allerede fungerer godt. 08-12-2018

3. Afvikling Konsulentens rolle  Godt udbytte Sikre fælles sprog og god dynamik mellem deltagerne OPFANGE SIGNALER fra klubberne Bruge HV SPØRGSMÅL og få klubberne til at byde ind. UDFORDRE klubberne Stille spørgsmål som ”Hvor er vi nu – hvad er næste step – hvad giver mening for jer”? 08-12-2018

3. Afvikling Konsulentens rolle  Godt udbytte Skabe gode RELATIONER/TRYGHED blandt deltagerne Vær` ikke for ”SÆLGER HELGE” VI VIL DEM. De skal mærke, at vi vil dem Evne at skifte rolle (Coach, mentor, leder, facilitator og vejleder) 08-12-2018

3. Afvikling Indholdet, del 1 Det skal være attraktivt at deltage (tydeligt indhold, klubben i centrum) Erfaringsudveksling og vidensdeling Samarbejde omkring konkrete emner/aktiviteter – bestemt af deltagerne Klubberne deler Udfordringer & Succesoplevelser Klubberne snakker sammen KLUB-KLUB 08-12-2018

3. Afvikling Indholdet, del 2 Klubberne beslutter, hvad de vil samarbejde om - og hvordan Der skal skabes EJERSKAB hos klubberne SAMMEN PRIORITERES samarbejdsområderne/opgaverne Sørg for at der laves TYDELIGE AFTALER! Hvem gør hvad, hvornår? 08-12-2018

3. Afvikling Konsulentens rolle – afrunding af mødet Notere interessepunkter fra klubberne under mødet, der skal følges op på efterfølgende. Udfordre deltagerne på, hvad de kan og har lyst til at bidrage med. Afklare dato for næste møde + aftale hvem der står for indkaldelse. Holder fast i, at der bliver samlet op som afslutning på møderne. Sikrer afklaring på gruppe-, klub- og individniveau omkring det videre forløb/arbejde 08-12-2018

4. Opfølgning Det er konsulentens opgave at følge op på mødet Opfølgende mail med opsamling/referat fra mødet sendes til deltagerne Følge op på den konkrete handleplan udarbejdet på mødet Opfølgning på arrangementer/aktiviteter i den enkelte klub 08-12-2018

Opfølgning Brug små opgaver, der minder deltagerne om deres opgave inden næste gang – Eks. sende et postkort til sig selv Husk 40/20/40 – opfølgning er vigtigt for at der sker læring efter mødet! Følge op på SUCCESERNE Løbende KONTAKT til nøglepersoner i klubberne 08-12-2018

Billeder til evt. brug 08-12-2018

08-12-2018

08-12-2018

08-12-2018