Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Strategi Til markedsføring

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Strategi Til markedsføring"— Præsentationens transcript:

1 Til E-mail markedsføring
Strategi Til markedsføring Hvordan det skal udformes afhænger af formålet – du skal afgøre om du vil skabe loyalitet, sælge produkter, levere relevant content eller en blanding. Der findes mange strategier for -markedsføring. Det er en god ide at lægge sig fast på en strategi inden man går i gang. Så er det lettere at udarbejde nyhedsbrevene. –her er fire forskellige strategier. De kan godt sammenkobles. Fælles for alle er – vær til stede og top-of-mind når købsbehovet opstår. Man skal hele tiden tænke målgruppen ind. Hvilken strategi skal man vælge? Op til virksomheden. Man skal variere det lidt

2 Til E-mail markedsføring
Merværdi som strategi Til markedsføring For eksempel: Relevant content, guides, konkrete eksempler på brug af produktet, mulighed for at stille spørgsmål m.m. Merværdi Når dine kunder foretager et køb, er det vigtigt, at du formår at fastholde kontakten, og at du gør dit bedste for at skabe loyale kunder, der kommer tilbage for at handle igen. Det kan du f.eks. gøre gennem relevante guides, konkrete eksempler på brug af produktet, mulighed for at stille spørgsmål m.m. Forskelligt fra virksomhed til virksomhed og fra målgruppe til målgruppe. Man skal føle at man får noget mere, at man er med i en klub - Spørg dem om hvad det kan være for Domino’s.

3 Ugentlige/månedlige mails som strategi
Til markedsføring For eksempel: En ugentlig tilbudsavis. Ugentlige tilbud sendes kontinuerligt og ofte, og formålet er løbende at ramme forbrugerne med konkrete tilbud, hvor de skal slå til med det samme En opsamling på de mest læste blogindlæg den seneste måned Ugentlige/månedlige mails Hvis du for eksempel ejer en webshop, kan det være, at det giver mening at lave en ugentlig tilbudsavis. Ugentlige tilbud sendes kontinuerligt og ofte, og formålet er løbende at ramme forbrugerne med konkrete tilbud, hvor de skal slå til med det samme. Det kan også være, at du vil sende kontinuerlige opsamlingsmails, hvor du en gang om måneden sender en oversigt over de mest læste blogindlæg eller de bedste artikler inden for forskellige områder.

4 Produktnyt som strategi
Til markedsføring For eksempel: Der udsendes en nyhedsmail hver gang, der kommer nye produkter/modeller/services osv. Det kan eventuelt kombineres med rabatter Produktnyt En anden strategi kan være at udsende mails, når I får nye produkter i jeres sortiment. Har du eksempelvis en webshop, der sælger eksklusivt løbeudstyr, kunne det være en idé at udsende mails til interesserede læsere, når du får nye varer i butikken. Du kan også vælge at krydre nyhedsbrevene med „nyt-på-hylden-rabatter”.

5 Eventbaseret som strategi
Til markedsføring For eksempel: Når du skal markedsføre events er nyhedsbreve gode til at skaffe flere deltagere. Eventbaseret Skal du markedsføre et event, kan markedsføring være en god kilde til at skaffe flere deltagere. Op mod eventet kan du sende kontinuerlige mails, der promoverer eventet, eventuelle foredragsholdere, særlige medlemsrabatter osv.


Download ppt "Strategi Til markedsføring"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google