Fælles ledelsesgrundlag

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Final take - Værdigrundlag Maj 2007
Advertisements

Kodeks for offentlig topledelse
Kodeks præsentation Ledelsesbegrebet er omgærdet af en særlig interesse i disse år. Den måde ledelse udøves på identificeres ofte som den mest betydningsfulde.
Værktøj 3: Personlige og kollektive strategier Vi forebygger stress sammen.
Ledelse af frivillige i naturparker dag 2 Friluftsrådet V/Julia Bjerre Hunt, Ingerfair.
Workshop 4 Anerkendelse i praksis Psykolog Susanna de Lima Aarhus Kommune Ungdomscentret Socialforvaltningen.
Skaleringer Progressionsmåling og dialogredskab. Skaleringer som dialogværktøj
Trivselsundersøgelsen 2015 Introduktion til den korte undersøgelse der alligevel er temmelig omfattende.
Tværfaglig tænkning i opgaveløsningen Bente Nissen, seniorkonsulent Cabi Korsør d hvordan spiller vi hinanden gode?
Oplæg om Arbejdsglad Hvad gør os arbejdsglade?. Introduktion Yngre Læger har sat fokus på, hvad der giver medlemmerne en god arbejdsdag Medlemmerne har.
Projekt : ”Styrket samarbejde mellem borgeren, myndighed og udførende virksomheder ” Deltagere er Ledere og medarbejdere indenfor Handicap og Socialpsykiatriområdet.
De seks guldkorn i jobbet Indflydelse p å eget arbejde og arbejdssituation Mening i jobbet Forudsigelighed og relevante informationer Social st ø tte fra.
Hvad er jeres kerneopgaver? Institutionen? Hvordan oplever du, at kerneopgaven i din organisation har ændret sig de sidste 5 år – og hvordan vil den forandres.
Klubben Organisation og træningsmiljø xx/xx 2014 kl.xx.xx-xx.xx.
Skolebestyrelsens rolle  Kontinuerligt arbejde med skolekultur under paraplyen ’Forpligtende fællesskaber’ med afsæt i Værdigrundlag og Målsætning Uddrag:
- Vores kerneopgave At udvikle og drive tidssvarende læringsaktiviteter, der skaber de kompetente medarbejdere, som omsorgs- og velfærdsområdet til enhver.
Udfold talenterne! - og vind ekstra ressourcer Et dialogværktøj til ledelsesgruppen.
MED-skabelse som en styrkelse af samarbejdet
Krop og bevægelse for de 3-6 årige
Høje-Taastrup Kommune er kendt for sine stærke lokalsamfund, hvor det er attraktivt at være frivillig, og hvor borgerne er aktivt engagerede, har indflydelse.
Hvordan ved MUS? Anvend uddybende redskaber i RMUK og e. dok FØR
Velfærdskommunen under forandring – kultur, kompetencer og komplekse problemer Kommunens (næst)største arbejdsplads.
Hotel Nyborg Strand 28. oktober 2016
Forældre som en ressource i sprogarbejdet:
Sammen vil vi lære En uddannelse handler om at blive klogere og dygtige, så I bliver parate til jeres drømmejob. Forestil jer, at vores klasse er verdens.
Antal besvarelser: 52.
På job i samskabelsessamfundet -Udfordringer og muligheder
DUBU Superbrugerrollen
Arbejdsmiljø og ledelse går hånd i hånd
Erfaring fra fire statslige arbejdspladser
Forældrenetværk Hvad – hvordan – hvilke emner
Implementering af LP- og PALS modeller på skoler i Herning kommune.
Oplæg på Det Centrale Handicapråds årsmøde 2017
UU-OS værdier Åbenhed Mangfoldighed Ordentlighed Mod
Hvorfor resultatløn?.
Unge på kanten af fællesskabet
Ledelse i fremtiden … Betyder ikke vi skal kaste fortiden over bord
Ønsket fra Byrådet…. Værdierne skal afspejle, hvordan vi gerne vil have, at alle i organisationen skal arbejde/tilgå sine opgaver og mødet med borgerne.
Det gode skolelederliv - vilkår for god skoleledelse
Tværfagligt samarbejde om udsatte unge
Central kontra decentral
9 gode råd til et styrket samarbejde med pårørende på hjerneskadeområdet
Velkommen til Brøndbyvester skole og SFO.
Konflikttrappen 5. Fjendebilleder opstår Opsplitning i ”dem” og ”os”
Hans Jørgen Limborg Bjarke Refslund
Inklusion i Folkeskolen
Hvilke punkter vil jeg komme ind på?
Walt Disneys kreativitetsmodel
- Fokus på hvordan vi sammen kan styrke løsningen af kerneopgaven.
MED-organisationen i Hjørring Kommune
PROJEKTLEDERENS PERSPEKTIV
Styrk foreningen Fællesskab og samarbejde
Personalepolitiske værdier for Assens Kommune
SUMO - analyse.
Tendenser i forældresamarbejdet
Hånden på hjertet. Skal de danske landdistrikter afvikles eller udvikles og hvorfor? Hvordan ser du landdistrikternes fremtidige rolle i et større.
Velkommen til informationsmøde for kommende 0. årgang Fællesskolen HMV
Skolereformen Trivsel Faglighed Læring.
Ledelsesevaluering.
Det er en politiske bestilling!
Region Midtjyllands opgave
Der tages udgangspunkt i trekantens 4 hovedtemaer.
Formålet med kommunikationsstrategien
Arbejdsglæde & samarbejde
Kulturproces step 1 Før måling Efter måling
Mental sundhed Beskrivelse: Da Socialtilsynet var på tilsyn i august. 2017, blev begrebet ‘mental sundhed’ drøftet. Vi blev optaget af at identificere.
Velkommen Ny Studieordning fra efteråret 2019 Kort introduktion og oversigt i forhold til studieordning Princip fordeling for kliniske undervisnings.
Sammenhængende borgerforløb i Furesø Styring på tværs
Undervisningsplanlægning
Organisatorisk Implementering af Machine Learning
Præsentationens transcript:

Fælles ledelsesgrundlag SOSU Nord Fælles ledelsesgrundlag Januar 2018

God ledelse på SOSU Nord Introduktion / forord Ledelsesgrundlaget beskriver ledergruppens fælles forståelse af, hvad der er god ledelse på SOSU Nord. Ledelsesgrundlaget afspejler - og er en påmindelse om - det fælles fundament, der er skabt gennem de mange drøftelser, der har været i ledergruppen omkring god ledelse. Ledelsesgrundlaget understøtter SOSU Nords mission, vision og værdier, og beskriver den ledelseskultur, som vi gerne vil udvikle med hinanden og sammen med medarbejderne. Ledelsesgrundlaget er bygget op omkring 5 ledelsesmæssige principper, men skal forstås i en sammenhæng. Ledelsesprincipperne hænger sammen, og man kan ikke lykkes med et ensidigt fokus på enkelte dele.

Vi er en samlet ledelse At være en samlet ledelse betyder, at vi i fællesskab stræber efter at skabe de bedst mulige rammer og resultater på SOSU Nord. Vi kan ikke lykkes uden hinanden, og ser det som en forudsætning, at vi har plads til og bringer hinandens forskellige personligheder og kompetencer i spil. Det betyder, at vi som ledere på SOSU Nord: Er tro mod fælles beslutninger og procedurer - og holder hinanden op på det Er nysgerrige på hinanden og udfordrer hinanden til at skabe de bedste resultater Værdsætter uenighed - er ærlige overfor hinanden og siger, hvis vi har noget på hjerte Hver især repræsenterer hele SOSU Nord – både i interne og eksterne sammenhænge Griner sammen

Vi er professionelle Professionel ledelse handler om flere ting. At påtage sig lederrollen og den ledelsesret og -pligt, der følger med. At skabe en bæredygtig og økonomisk stabil organisation, hvor der er balance mellem drift og udvikling. At have et lige stort fokus på at skabe gode resultater og gode relationer. Det betyder, at vi som ledere på SOSU Nord: Skaber og indtager vores ledelsesrum Handler og prioriterer på eget område med organisationens bedste for øje Handler på forkant og forbereder organisationen på de forandringer og udfordringer der kommer Arbejder målrettet og systematisk med udviklingen af det psykisk / fysiske arbejdsmiljø Sætter ambitiøse mål for SOSU Nord Kommunikerer rettidigt og ordentligt – både internt og eksternt

Vi er bevidste om vores omverden Resultatskabelsen afhænger blandt andet af, at vi er bevidste om og reagerer på såvel de politiske som de erhvervs- og uddannelsesmæssige strømninger, der er i vores brancheområder. Vi er afhængige af samspillet med vores omverden og bestræber os på at være en attraktiv og kompetent samarbejdspartner. Endeligt har vi som SOSU-skole en særlig samfundsmæssig rolle og et socialt ansvar. Det betyder, at vi som ledere på SOSU Nord: Er bevidste om de politiske strømninger og beslutninger indenfor vores uddannelsesområde og fagfelter, og agerer proaktivt i forhold hertil Holder os opdateret og i front med udviklingen i vores brancheområder, blander os og søger inspiration og nye partnerskaber, hvor det er relevant Arbejder for at løfte hele branchen Er imødekommende og dialogsøgende overfor vores samarbejdspartnere Er rollemodeller for medarbejdere, elever og omverden – vi bevæger mennesker Imødekommer og understøtter udvikling i teknologier og brancher

Vi skaber tillid Tillid i organisationen og til os som ledere er afgørende for, at vi lykkes med vores resultater og skaber en organisation, hvor man som medarbejder og elev trives og lykkes. Det tager tid at skabe tillid, og det kræver først og fremmest, at vi vil hinanden. Det betyder, at vi som ledere på SOSU Nord: Kommunikerer tydeligt omkring processer og beslutninger Vi er anerkendende og dialogsøgende i samspillet med medarbejdere og elever Vi lytter og har modet til at skifte retning, hvis vi bliver klogere Udviser handlekraft – står fast og håndterer de problemer, der opstår Gør, som vi siger - og siger, som vi gør

Vi bringer organisationens ressourcer relevant i spil Som ledere på SOSU Nord skal vi skabe rammerne for, at medarbejderne kan realisere deres fulde potentiale i opgaveløsningen. Vi tror på, at motivation og ejerskab skabes gennem medinddragelse, følelsen af at være kompetent, og ved at vi efterstræber, at beslutninger i videst mulig omfang træffes tæt på kerneydelsen. Det betyder, at vi som ledere på SOSU Nord: Sætter tydelig retning og ramme for opgaveløsningen Sikrer en gennemskuelig opgave- og ansvarsfordeling Tilrettelægger beslutnings- og implementeringsprocesser, hvor medarbejderne inddrages Delegerer handlings- og beslutningskompetence til medarbejderne, når det er relevant Følger tingene til dørs – implementerer, justerer og evaluerer på de tiltag, vi sætter i gang