3-timersmødet 2017.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Klasserumskultur, inklusion og fraværsbekæmpelse Sparringsklyngebesøg
Advertisements

[indsæt selv arbejdspladsnavn og dato]
Dialog og samarbejde om uddannelsesparathed
Refleksion i kommunikationen
Fælles kompetenceudviklingsdag 25. september 2012, CABI
3-timersmødet 2013 TEMA: Samarbejde i teams og om patientforløb • Tankegangen bag den forløbsorienterede organisationen (FLO) er, at patienten og patientforløbet.
Dialogisk tænketank Gudenådalens friskole. Punkter til afklaring og information  Ingrid Brunebjergs rolle som konsulent for organisationen – commitment.
Uddannelsesdag for kursusledere og efteruddannelsesvejledere Fra viden på kursus til handling i praksis Møde om God læring.
Arbejdspladsudvikling
Innovation og iværksætteri
Digital jobklub Velkommen til Digital Jobklub 2. dag.
Indførelse af elektronisk 360°- evaluering af yngre læger
Evaluering af ”Røgfrihed for alle”
3-timers møder Aarhus Universitetshospital 2014
Konsensusprocessen.
Den Kommunale Kvalitetsmodel
Selvevaluering ’It i folkeskolen’
ORIENTERING OM LEDELSESEVALUERING – til medarbejdere
Velkommen til Fællesskaber for Alle for Folkeoplysningsklubberne!
Velkommen til dag 2 på AUs vejlederuddannelse!
Øjeblikkets kunst Facilitering af tværfaglighed
TEMA: KOMPETENCEVURDERING Målbeskrivelserne er ved at blive/er reviderede i alle specialer. Der lægges større vægt på kompetencevurdering Der lægges større.
En styrket indsats for kronisk sygdom, d. 28. september 2011 Et løft i behandlingen - et kig på succeser og udfordringer.
Hvad er det gode skolelederliv? - Et selvevalueringsforløb.
Statens Center for Kompetence- og Kvalitetsudvikling SCKK Konsensusprocessen.
Mhtconsult Mangfoldighedsværktøj for Erhvervsskolerne Skemafasen.
Læringsmål på Ans Skole del III
Alt er på hjemmesiden nyfolkeskole.wordpress.com.
TEMA 2014: KOMPETENCEVURDERING Målbeskrivelserne er ved at blive/er reviderede i alle specialer Der lægges større vægt på kompetencevurdering Der lægges.
Borgerinddragelse Projekt Vejen til Uddannelse og Beskæftigelse Torsdag den 10.april 2014.
Integreret vejledning i efterskolen Vingsted, september 2013 Lars Mouritzen (SKALs Efterskole)
SSP SAMARBEJDE EFTER FOLKESKOLEREFORMEN SSP samarbejde efter folkeskolereformen1.
Kerneopgaven i forandring XX arbejdspladse – den xx.xx.201x.
Introduktion til første lektionsstudie. Uddannelsesplan.
Forandringskompasset. Program 9:00- 9:15Velkommen og formål med dagen 9:15- 10:00Introduktion til kompassets forandringsfaser + mini øvelse 10:00-10:15Pause.
3-timersmøderne 2016 Initiativ * Konkrete uddannelsesinitiativer + dialog * Konkrete uddannelsesinitiativ er + dialog Årlig rapport 3-timersmødet Vision.
TVÆRPROFESSIONELLE LÆRINGSFÆLLESSKABER Oktoberkursus
Lektion 2 Formålet med denne lektion er at støtte eleverne i at skabe en god klassekultur. Som lærer er du være med til at sætte rammerne for, at der skabes.
Video med Anders Bondo Christensen om formålet med mødet
TEMA 1 Kortlægning: Mobilitet i hverdagen
Instruktion til mødeledere
Velkommen til undervisning af arbejdsmiljøgrupper
TEMA 6 Præsentation: Sælg idéen
Uddannelses- og erhvervsvejledning i lyset af store reformer på folkeskole-, erhvervsuddannelses- og gymnasieområdet Vejledning og overgange, UCC 10.
Kodeks for godt arbejdsmiljø
Vejledende tider for 3-timersmøde
TEMA 5 Realisering: Tilpas idéen
3-timers møde Aarhus Universitetshospital 2017
Video club – med fokus på autonomi Motivation i praksis And
Vejledende tider for Velkomst v/mødeleder – 5 minutter
Instruktion til mødeledere
Oplæg om 3-timers møder Regionshospitalet Randers.
Introduktion til det tværsektorielle samarbejde om kompetenceudvikling
De pårørende i beslutningsrummet
MEDvirk NU - en digital tjekliste til at nå i mål med arbejdsmiljøet
SIKKERHED ONLINE.
3-timersmødet 2017.
Velkommen til: Seminar for medarbejdere der gennemfører Realkompetencevurderinger (RKV) Torsdag den 6. november 2014.
Oplæg om 3-timers møder Regionshospitalet Randers.
Flerfagligt Forløb 3 Klasse: Fag:.
Del 2 - Synliggørelse af hvordan vi hver især bidrager til løsningen af kerneopgaven. Til proceslederen: Inden du gennemfører processen med medarbejderne,
Instruktion s. 1/3 : Introduktion CAMPUS+ forberedelse.
Personalemøde – opfølgning på MTU
Lektion 2 Formålet med denne lektion er at støtte eleverne i at skabe en god klassekultur. Som lærer kan du være med til at sætte rammerne for, at der.
Årsplan for [arbejdspladsens navn]
3-timersmødet 2018.
Introduktion og instruktion
Hvem bestemmer dine valg? Tobaksforebyggelse i Sønderborg Kommune
VELKOMMEN TIL ENGINEERING DAY 2018
Flerfagligt Forløb 3 Klasse: Fag:.
Præsentationens transcript:

3-timersmødet 2017

3-timersmøderne 2017 * 3-timersmødet Initiativ Konkrete uddannelsesinitiativer + dialog * Konkrete uddannelsesinitiativer + dialog Årlig rapport * 3-timersmødet Facilitering Vision

Program for 3-timersmøde Velkomst v/mødeleder Præsentation af formål og forløb samt valg af referent Introduktion til tema: Det gode lægearbejdsliv og det kvalificerende fællesskab Status siden sidste 3-timersmøde drøftes. Skema ”Status siden sidst” udfyldes i fællesskab Instruktion 1 og Individuelt arbejdsark udleveres 2-mandsgrupperne arbejder Pause Instruktion 2 og Gruppeark udleveres 4 - 8 mandsgrupper arbejder. Gruppeark udfyldes og indsamles af mødeleder Plenum, hvor Yngre lægers handlingsplan udfærdiges i fællesskab Efterfølgende sørger mødeleder for indberetning via online skemaer Version 27--september-2017

Tema for 3-timersmøderne 2017 Det gode lægearbejdsliv og det kvalificerende fællesskab Årets 3-timersmøde har fokus på, hvordan vi kollektivt hjælper hinanden til et godt arbejdsliv. Perspektivet retter sig mod både sociale og uddannelsesmæssige indsatser, der kommer flere til gode. Hvordan kan vi være med til at kvalificere hinanden i det daglige arbejde i afdelingen og på tværs af afdelinger/sektorer.

Status siden sidst Status siden sidst Tag udgangspunkt i initiativerne fra Yngre Lægers handlingsplan året før (2016) Kig på hvert initiativ og tage stilling: Havde initiativet den ønskede effekt? Er det endnu ikke er iværksat? Er det stadig relevant? Vær omhyggelig med at notere, så der bliver en sammenhæng til året før

Instruktion 1 OBS. positiv tilgang! Gå sammen to og to. Først bruger I 5 min. hver for sig til at reflektere over nedenstående spørgsmål (nedskriv små sætninger, der kan illustrere dine svar på det individuelle arbejdsark). Herefter interviewer I hinanden i 2 x 10 min: Når du tænker tilbage på din tid i den afdeling, du er i nu, hvilke 2-3 gode oplevelser vil du så fremhæve ift. det gode lægearbejdsliv og det kvalificerende fællesskab? Hvad gjorde du og hvad gjorde andre (ledelsen, den uddannelsesansvarlige overlæge, din vejleder, den uddannelseskoordinerende yngre læge, andre kolleger og samarbejdspartnere), der bidrog til, at det blev til gode oplevelser? Er der nogen af de erfaringer, du har gjort dig, som du kan bruge fremadrettet til at komme med ændringer, som kan medvirke til at styrke uddannelsen af den enkelte yngre læge - og arbejdsfællesskabet? Hvilken effekt vil ændringerne få? Version 27-september-2017

Instruktion 2 Gå sammen med 2 - 4 andre par: (såfremt I kun er få læger i afdelingen, kan dette foregå i plenum, men det er vigtigt, at gruppearket udfyldes) Fortæl om din makkers gode og mindre gode oplevelser, om forslag til ændringer, der vil gøre en forskel, samt mulige effekt, hvis ændringer gennemføres. Husk fokus på tema: Det gode lægearbejdsliv og det kvalificerende fællesskab Formuler i gruppen jeres fælles oplevelser (gode og mindre gode) omkring uddannelsen. Nedskriv på vedlagte Gruppeark. Formuler gruppens forslag til ændringer, der vil gøre en forskel, eller som I formoder vil gøre det. Hvilke mulige effekter forventer I? Nedskriv på vedlagte Gruppeark. Forbered jeres fremlæggelse i Plenum, hvor handlingsplanen laves. Version 27-september-2017

Instruktion 3 Når yngre lægers handlingsplan skal udfyldes, er det vigtigt, at I er opmærksomme på de forskellige niveauer: Hvad kan I selv gøre? (alt, hvad der kan gøres i egne rækker, er vigtigt at få med) Hvad håber vi, at andre (lægekollegaer, specialeledelsen, klinik-/hospitalsledelsen) tager fat på/hjælper med? Version 27-september-2017