STATENS PERSONALE- OG LEDELSESPOLITIK – SAT I SPIL.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Hvem er jeg? Hvor bor jeg? Hvem bestemmer over mig?
Advertisements

Danehofskolens værdigrundlag
[indsæt selv arbejdspladsnavn og dato]
Social Kapital – rig på relationer
Præsentation af materialer på personalemøde
Værdigrundlaget i Greve
FARVESKIFT Skift farve i supergrafikken ved at gå til Designfanen i topmenuen og vælg anden farve. FORSIDE KORT TIL HANDLING - PSYKISK ARBEJDSMILJØ I SYGEPLEJEN.
Børns udvikling – et fokus på børn og sprog
Når HR i den offentlige sektor er innovativ Oplæg ved Træfpunkt Human Resources 2005 v. kontorchef Jette Frederiksen, Personalestyrelsen.
Kompetenceudvikling gennem SPIDO-konceptet
De næste 3 timer skal I Til gavn for jeres mission - beboerne
Kursus den 12. marts Program i dag: Opsamling fra sidst.
Lederudvikling.
VEJLEDNING… … til brug af præsentationen:
Arbejdspladsudvikling
Debatkort til Arbejdsplads Debatværktøj til kompetence- udvikling.
Jeg støtter barnet ved:
Levende Kommunikation
Socialpædagogisk læringsspil Udviklingsseminar I Christian Engel Brund Jeppe Sønderby Christensen
Darum skole 4. november 2013.
Ved psykolog Lena Højgård Isager Psykologhuset Kognitivt Fokus
at arbejde med ledernes psykiske arbejdsmiljø?
Annette Kamp og Pernille Bottrup Nyborg Strand januar 2011
Hvem skal være med til at definere kerneopgaven – og hvordan
1 Vil du se detaljer om en fuldmagt, du har fået? Hvis du som medarbejder har fået en fuldmagt af en borger, betyder det, at du kan handle på vegne af.
- Hvad kan I forvente som forældre?
Øjeblikkets kunst Facilitering af tværfaglighed
Procesværktøjer.
Præsentation af materialer på personalemøde
5 års planer Forebyggende arbejde er bedre end ”hovsa”-løsninger!
Det Folkelige Forum Brugerundersøgelse. Hvem er jeg? Studerende på Syddansk Universitet i Odense Studentermedhjælper i Horsens Sund By fra september 2009.
Tema 6 Samvær og fælles aktiviteter
Forbedringsprojekt om målinger - SCKK 2004 Måleovervejelser Overvejelser inden I beslutter jer for en måletype Præsentation af hovedmåletyper Oplæg til.
Udvid din didaktiske værktøjskasse.
Dialogmøde Forældresamarbejde - forældre og forældrebestyrelsen imellem.
DIEB4.1 Kursusgang 4 Oversigt: Sidste kursusgang Opgaver Aktivitet 2: Generer design (fortsat) Design af interaktionselementer.
Fakta-slidesDialog og øvelser Næste skridt og lavthængende frugter Pluk slides på de kommende sider…
SSP SAMARBEJDE EFTER FOLKESKOLEREFORMEN SSP samarbejde efter folkeskolereformen1.
Svendborg Sløjfen Barnet I Centrum HVAD ER UDFORDRINGEN. Hvor vil du gerne hen. Udfordringer med et barn – børnegruppe – forældre – kollegaer.
Ka´du klare det? Dialogredskab - Krav i arbejdet HR Arbejdsmiljø, O&P 2015.
Overgangen fra børnehave til SFO og skole Forældremøde i Børnehuset xxx xx september/oktober 2015.
Gruppe (max. 3) eller enkelt opgave Opgaven handler om det Politiske system (Eastons model), det er en opgave som lægger op til hurtigt og præcist at kunne.
Hvad er Velfærds-LAB? 1. Leder- og medarbejderønsker til BV Medinddragelse og medindflydelse Fælles tilgang til arbejdet med borgeren Understøttelse til.
EVALUERING AF LÆREPLANER KRUSEDULLERNE Sociale kompetencer.
Værktøj 2: Kan og skal krav - fokus på kerneopgaven Vi forebygger stress sammen.
Cph Volunteers Giv en hånd til København. Derfor er vi her : For at kvalificere København til på bedre vis at kunne håndtere primært store, internationale.
Velkommen tilbage modige opdagelsesrejsende! Troværdige observationer fra xx modige opdagelsesrejsende ved hjemkomsten fra fem dage på [arbejdspladsens.
TVÆRPROFESSIONELLE LÆRINGSFÆLLESSKABER Oktoberkursus
Indre By / Østerbro LokalMED
Projekt X – Udvikling af undervisning i et krydsfelt
Denne PowerPoint er til inspiration i forbindelse med at I skal planlægge og afvikle et møde, hvor I ønsker at drøfte HMUs forslag til ny strategi. I er.
Glamsbjerg Fritidscenters fremtidshus
Vil du have mere indflydelse på dit barns hverdag?
Lektion 4 Formålet med lektion 4 er at understøtte eleverne i at søge hjælp, hvis de skulle få problemer, samt at gøre eleverne bevidste om, hvad der kan.
Vil du have mere indflydelse på dit barns hverdag?

Læringsuge 2017/18 De 17 verdensmål
45116 Teknologisk Forandring og Postal Logistik
VELKOMMEN TIL B-BOX! Power Point Slides.
Fokus på kerneopgaven Kom godt i gang…. Til proceslederen:
Lektion 7 Formål med denne lektion er at arbejde videre med klassekulturen, følge op på surveyen og at afrunde lektionsforløbet i Netwerk. Alle rettigheder.
Lektion 4 Formålet med lektion 4 er at understøtte eleverne i at søge hjælp, hvis de skulle få problemer, samt at gøre eleverne bevidste om, hvad der kan.
Personalepolitiske værdier for Assens Kommune
3 typer af aktive borger Ægte frivillige: drevet af medmenneskelighed – altruisme. - Dvs. at det gøre noget for nogen, som har behov for det, og hvor ”udbyttet”
Erfaringer og metoder til at arbejde med social kapital
DEN GODE STIL.
DEN GODE STIL.
Sæt dit aftryk – udvikling af ideer
1½ times arbejde i gruppen
FN’s Verdensmål som konkurrenceparameter: Guide til interaktivt spil
Præsentationens transcript:

STATENS PERSONALE- OG LEDELSESPOLITIK – SAT I SPIL

Statens Personale- og ledelsespolitik 2003 Gør en forskel Borgeren i centrum Fire fokusområder: Opgaven i centrum Gode medarbejdere Mangfoldighed og fleksibilitet Professionel ledelse

De næste par timer er det ikke meningen, at I skal sidde og lytte passivt…

…det er meningen, at I skal være aktive og i grupper arbejde med de spil-aktiviteter, der ligger på jeres bord.

Personale- og ledelsespolitikken sat i spil To aktiviteter der sætter fokus på statens nye politik De to aktiviteter er udformet som spil med brikker og øvelser der skal løses I skal samarbejde og i fællesskab løse aktiviteterne

Indhold af de to aktiviteter Aktivitet 1 – Staten som arbejdsplads Aktivitet 2 – Handling gør forskellen

Indhold af de to aktiviteter Aktivitet 1 – Staten som arbejdsplads Aktivitet 2 – Handling gør forskellen

Formålet med aktiviteterne At sætte fokus og skabe dialog om personale- og ledelsespolitik Få kendskab til indholdet af den nye personale- og ledelsespolitik At relatere den nye personale- og ledelsespolitik til det daglige arbejde

Guiden er jeres spillevejledning Guiden er jeres hjælpende hånd og beskriver opgaven i forbindelse med de forskellige spilaktiviteter.

Aktivitet 1 – Staten som arbejdsplads Varighed: 45 min. Formål: At få kendskab til de fire fokusområder Sætte de fire fokusområder i relation til situationer fra dagligdagen Diskutere hvordan vi kan bruge den nye politik til at løse konkrete problemstillinger

Aktivitet 1 – Staten som arbejdsplads

A k t i v i t e t 1E k s e m p e l x xx x ?

Aktivitet 1 spilles 45 minutter

Aktivitet 1 – opsamling Vi har fået kendskab til, hvad de fire fokusområder indeholder Vi har arbejdet med de fire fokusområder og relateret dem til situationer fra dagligdagen

Aktivitet 2 – Handling gør forskellen Varighed: 60 min. Formål: At få sat handling bag ordene i politikken At sætte fokus på hvad vi gør i dag, og hvad vi kan gøre fremover

Aktivitet 2 – Handling gør forskellen

A k t i v i t e t 2E k s e m p e l xxxx 12

A k t i v i t e t 2E k s e m p e l x x x x

? I dag I fremtiden

Aktivitet 2 spilles 60 minutter

Aktivitet 2 spilles 1 minut Vi har diskuteret, hvor vi befinder os i forhold til den nye politik Vi har påbegyndt en dialog om hvordan, vi fremover kan arbejde med personale- og ledelsespolitik Individuelt har vi beskrevet, hvordan vi kan arbejde videre med personale- og ledelsespolitikken i vores institution Aktivitet 2 – opsamling

Aktivitet 1 & 2 – opsamling Vi har fået kendskab til den nye personale- og ledelsespolitik Vi har fået konkrete forslag til, hvordan vi kan bruge politikken hos os Vi har påbegyndt en dialog om vores personale- og ledelsespolitik Arbejdet stopper ikke her – vi skal fortsat arbejde med at videreudvikle vores personale- og ledelsespolitik