STATENS PERSONALE- OG LEDELSESPOLITIK – SAT I SPIL
Statens Personale- og ledelsespolitik 2003 Gør en forskel Borgeren i centrum Fire fokusområder: Opgaven i centrum Gode medarbejdere Mangfoldighed og fleksibilitet Professionel ledelse
De næste par timer er det ikke meningen, at I skal sidde og lytte passivt…
…det er meningen, at I skal være aktive og i grupper arbejde med de spil-aktiviteter, der ligger på jeres bord.
Personale- og ledelsespolitikken sat i spil To aktiviteter der sætter fokus på statens nye politik De to aktiviteter er udformet som spil med brikker og øvelser der skal løses I skal samarbejde og i fællesskab løse aktiviteterne
Indhold af de to aktiviteter Aktivitet 1 – Staten som arbejdsplads Aktivitet 2 – Handling gør forskellen
Indhold af de to aktiviteter Aktivitet 1 – Staten som arbejdsplads Aktivitet 2 – Handling gør forskellen
Formålet med aktiviteterne At sætte fokus og skabe dialog om personale- og ledelsespolitik Få kendskab til indholdet af den nye personale- og ledelsespolitik At relatere den nye personale- og ledelsespolitik til det daglige arbejde
Guiden er jeres spillevejledning Guiden er jeres hjælpende hånd og beskriver opgaven i forbindelse med de forskellige spilaktiviteter.
Aktivitet 1 – Staten som arbejdsplads Varighed: 45 min. Formål: At få kendskab til de fire fokusområder Sætte de fire fokusområder i relation til situationer fra dagligdagen Diskutere hvordan vi kan bruge den nye politik til at løse konkrete problemstillinger
Aktivitet 1 – Staten som arbejdsplads
A k t i v i t e t 1E k s e m p e l x xx x ?
Aktivitet 1 spilles 45 minutter
Aktivitet 1 – opsamling Vi har fået kendskab til, hvad de fire fokusområder indeholder Vi har arbejdet med de fire fokusområder og relateret dem til situationer fra dagligdagen
Aktivitet 2 – Handling gør forskellen Varighed: 60 min. Formål: At få sat handling bag ordene i politikken At sætte fokus på hvad vi gør i dag, og hvad vi kan gøre fremover
Aktivitet 2 – Handling gør forskellen
A k t i v i t e t 2E k s e m p e l xxxx 12
A k t i v i t e t 2E k s e m p e l x x x x
? I dag I fremtiden
Aktivitet 2 spilles 60 minutter
Aktivitet 2 spilles 1 minut Vi har diskuteret, hvor vi befinder os i forhold til den nye politik Vi har påbegyndt en dialog om hvordan, vi fremover kan arbejde med personale- og ledelsespolitik Individuelt har vi beskrevet, hvordan vi kan arbejde videre med personale- og ledelsespolitikken i vores institution Aktivitet 2 – opsamling
Aktivitet 1 & 2 – opsamling Vi har fået kendskab til den nye personale- og ledelsespolitik Vi har fået konkrete forslag til, hvordan vi kan bruge politikken hos os Vi har påbegyndt en dialog om vores personale- og ledelsespolitik Arbejdet stopper ikke her – vi skal fortsat arbejde med at videreudvikle vores personale- og ledelsespolitik