6. Virksomhedens indtægter

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Logistik Mål og strategier
Advertisements

10 Konkurrencesituation
11 Produkt Oversigt Klassifikation af produkter Emballage
Red Bull kan købes i 164 lande.
HHX - Lene Baake Afsætning 2012.
Virksomheden Virksomhedstyper Produktionsvirksomheder
15 Promotion Oversigt Promotionformer (herunder reklame)
Kapitel 6: Nye produkter.
Iværksætteri: Af Thomas Buhelt..
Indtægter (indtjening)
Produktionsstyring med Lean
S O R - modellen Markedsførings- Stimuli (De fire P-er) Omverdenen
AFSÆTNING A – Schønberg
13 Pris Oversigt Prisstrategi Priselasticitet Prisfastsættelsesmetoder
31. Aktivitetsoptimering
Salg og service Dag 1.
6. Virksomhedens indtægter
Markedskommunikation - del 1
Hotellets koncept.
Kap 18 Promotion Kapitel 18.
AFSÆTNING B – Schønberg
11. Virksomhedens indtægter
10. Virksomhedens indtægter
3.Virksomhedens afsætningsforhold
Peter Lynggaard Driftsøkonomi Kapitel 9
12 Produkt Oversigt Internationalisering af produktparameteren
Udviklingen i virksomhedens omverden Kapitel 7
Erhvervsøkonomi Kapitel 9 Efterspørgsel
Marlene og Nichlas.  Reklameformer  Sales promotion  Salgsarbejdet.
Red Bull give vinger Red Bull er Energidrik indeholder koffein, sukker og taurin. Sodavandet kæmper mod træthed.
Reklame & Markedsføring
Af: Jonatan W & Line Stryander
Gruppe 2: Thomas, Maria, Erla, Martin, Jesper og Nick.
12 Serviceydelser Oversigt
Introduktion til afsætning
AFSÆTNING B – Schønberg Markedsføring omfatter arbejde med at tilrettelægge tiltag – f.eks. udvikling af produkter, fastlæggelse af pris, valg af distributionskanaler.
Red Bull Sebastian Mikkelsen. Klassifikation  Redbull et er kortvarigt produkt, da man bare drikker den over et par minutter.
3. Virksomheden i en markedsøkonomi
3. Virksomheden i en markedsøkonomi
Handel med korn mellem landmænd
AFSÆTNING A – Schønberg
Red Bull Jonas Jørgensen.  Red Bull er et kortvarigt produkt  Forbruges samtidig med det anvendes. Klassifikation.
Red Bull Af Frederik Thomsen. Klassifikation af produkt Emballage: Red Bull’s dåse trækker kundernes opmærksomhed, og præsentere deres produkt tiltrækkende.
Køberetten Af Grada, Kønig, Seb og Thomsen. Forskelle International køb: Handel på tværs af grænser Handelskøb: Handel mellem erhvervsdrivende Forbrugerkøb:
Red Bull Energy Lavet af Andreas Wöhlk.
25.2 Efterspørgsel 3.Vil du springe til et bestemt afsnit eller dias? Klik på menuerne Outlines eller Thumbnails. 2.Klik med musen i dit eget tempo for.
15 Promotion 1 Oversigt Virksomhedens organisering af promotionaktiviteter Promotionformer (offline og online) Promotionstrategi (pull og push strategi)
Hvad skaber den økonomiske udvikling?.. De økonomiske drivkræfter Det er den private sektor, der står for hovedparten af produktionen i Danmark. Ejerne.
Branding. Brands Fmcg Corporate brand Person brand Kommerciel virksomhed Nonprofit organisation Begivenhed By/sted Hvad er et brand.
Jeopardy Del 1: Mikroøkonomi. ØkonomiMarkedetElasticitetMarkedsfejlStat og marked
3. Virksomheden i en markedsøkonomi
Parametermix - promotion
markedsføringsplaner
Virksomhedens omverden
Parametermix - produkt
Konkurrenceforhold afsætning.
Kap 18 Promotion Kapitel 18.
konkurrencesituation
Pris som handlingsparameter
Kapitel 27 Nulpunktsberegninger.
10 Konkurrencesituation
SUCCES MED SALG 1.
Teorier og perspektiver, DMTK 2 Virale videoer
6. Virksomhedens indtægter
Jan Christiansen Nyborg Gymnasium
Handels- og procentregning
Hvorfor ser en butik ud som den gør?
Normals målgruppe Appellere til kvinder Bandwagon/thrifty Middelklasse
Kap Budgetter HG21.
6. Virksomhedens indtægter
Præsentationens transcript:

6. Virksomhedens indtægter Indtægter og indbetalinger Indtægter: Opstår på det tidspunkt, hvor virksomheden sælger og leverer en vare til en kunde. Indbetalinger: Opstår på det tidspunkt, hvor en kunde betaler for de leverede varer.

6. Virksomhedens indtægter Indtægter og indbetalinger Eksempel:

6. Virksomhedens indtægter Efterspørgsel Efterspørgsel Den mængde af en vare, der i løbet af en periode kan sælges inden for et markedsområde. Efterspørgselsdeterminanter: De faktorer der påvirker efterspørgslen efter varen.

6. Virksomhedens indtægter Efterspørgsel De væsentligste efterspørgselsdeterminanter omfatter følgende: Varens pris og prisen på andre varer Varens kvalitet og kvaliteten på andre varer Personligt salgsarbejde for varen og for andre varer Reklameindsats for varen og for andre varer Købernes indtægter Den almindelige samfundsøkonomiske tilstand Internationale kriser, krige samt politisk og social uro Moden Vejret

6. Virksomhedens indtægter Efterspørgsel Substituerende varer: Varer som kan dække samme behov hos køberne, idet varerne kan erstatte hinanden i forbruget. Komplementære varer: Varer der tilsammen dækker et bestemt behov hos køberne, idet varerne supplerer hinanden i forbruget.

6. Virksomhedens indtægter Afsætning Afsætning: Den mængde af varen, som en bestemt virksomhed kan sælge i løbet af en bestemt periode.

6. Virksomhedens indtægter Afsætning Handlingsparametre: De faktorer der påvirker afsætningen af virksomhedens varer, og som virksomheden selv har indflydelse på.

6. Virksomhedens indtægter Afsætning Handlingsparametre (De 4 P’er):

6. Virksomhedens indtægter Afsætning Product Emballage Navn Mærke Design Service Sortiment

6. Virksomhedens indtægter Afsætning Price Elastisk afsætning er, når afsætningen ændres relativt mere end det prisen ændres Uelastisk afsætning er, når afsætningen ændres relativt mindre end det prisen ændres Neutralelastisk afsætning er, når afsætningen ændres relativt det samme som det prisen ændres

6. Virksomhedens indtægter Afsætning Place Distributionssystem Beliggenhed

6. Virksomhedens indtægter Afsætning Promotion Reklame er en betalt form for upersonlig psykologisk påvirkning af en gruppe med det formål at påvirke dem i en bestemt retning Personligt salgsarbejde Sales Promotion Public Relations