Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

SUCCES MED SALG 1.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "SUCCES MED SALG 1."— Præsentationens transcript:

1 SUCCES MED SALG 1

2 6 nøgle spørgsmål Hvad er det du sælger?
Hvilke fordele har vores produkt for kunden? Hvordan får du adgang til din kundekreds? Når du er inde – hvordan ungår du så at ryge ud igen? Hvorfor køber dine kunder? Hvilke krav stilles der til dig?

3 1. HVAD ER DET DU SÆLGER? 3

4 OPGAVE Hvad er det unikke ved vores produkt? 4

5 MAKING THE DIFFERENS! DER ER 466.000 HITS PÅ GOOGLE PÅ HOMEPARTY
DE ER MERE END DER DYRKER HOMEPARTY I DK ALENE HVORFOR SKAL DE HANDLE MED OS?

6 VI HAR LØSNINGEN!

7 Hvad sælges?

8 Integration af emotionelle stimuli, især billeder til at skabe en positiv atmosfære

9 2. HVILKE FORDELE SKABER VORES PRODUKTER FOR KUNDEN? 9

10

11 Rigeligt produktfokuseret
Din opgave som sælger, er at sætte emotioner og billeder på produkternes fordele Hver sælger – sine billede. HUSK at dele erfaringerne!

12 UNIKKE SELLINGS POINTS

13

14 Signal på invitationen?
HVORFOR SKULLE JEG DELTAGE I DET – HVAD ER MINE FORDELE OG HVILKE PROBLEMER OG BØVL FOR JEG LØST MED PRODUKTET?

15 3. HVORDAN FÅR DU ADGANG TIL DIN KUNDE? 15

16 4. NÅR DU ER INDE – HVORDAN UNGÅR DU SÅ AT RYGE UD IGEN? 16

17 SLATTENHED ØDELÆGGER ALT!

18 Kundens forventninger
4755a At du er professionel i alt, hvad du gør At du er velforberedt At du lytter mere, end du taler At du kender til og forstår kundens ”verden” At du kan tale om andet end dit produkt og din løsning At du er problemløser

19 Kundens forventninger
4755c At du er eksperten At du er effektiv og målrettet At du er på forkant med udviklingen At du tager ansvar At du udviser fleksibilitet At du følger op

20 Hvad skaber succesrigt salg/service ?
Energi X Evner = Resultater

21 MÅL SÆTTER RETNNING! Hvis du ikke kan måle det – hvordan
ved du som om du har opnået det? Skab små målbare milepæle for udviklingen for dit salg ET MÅL ER KONKRET OG FORPLIGTENDE - EN HENSIGT ER LUFTIG OG IKKE MÅLBAR

22 5. HVORFOR KØBER DINE KUNDER? 22

23 Lidt psykologi…. Kunder har behov for at blive værdsat, passet og plejet af en virksomhed. Ingen er fuldstændig uemotionelle i deres forbrug. Derfor er management af kunders emotioner under levering af en serviceydelse det ultimative ansvar for en virksomhed

24 DISNEY WORLD FLORIDA 50 millioner besøgende 90 % repeat customers
HVORFOR MON DET? 10/28/02

25 Hvorfor skifter kunderne leverandør?
3% flytter 5% får nye vaner 9% på grund af prisen 14% på grund af kvaliteten 68% på grund af dårlig og ligegyldig betjening.

26 KUNDERNE ER AMBASSADØRER
KUNDERCERVICE Kunden skal kunne fortælle en fantastisk historie til andre Kunden er vores bedste reklame søjle – og vores værste kritikker Vi gør noget ekstra for alle kunder - før de efterspørger det Alle kunder er vigtige Vi er glade og hjælpsomme overfor alle Alle optræder med interesse og lyst til at vise hvad vi kan

27 DEN GODE SÆLGER 27

28 OPGAVE HVAD ER DE 4 VIGTIGSTE FORUDSÆTNINGER FOR AT KUNNE SÆLGE? 28

29 VIDEN OM PRODUKTET VIDEN OM PRODUKTETS FORDELE FOR KUNDEN ENERGI & PASSION SUPPLERENDE PRODUKTER

30 Dig som sælger

31 BALA - metoden Behov; Hvad var kundens behov/ønske
Accept; Accept på, at det var det kunden efterspurgte Løsning; Præsenter løsningen Accept; Accept på, at det er den rigtige løsning

32 Service – en forudsætning
Kerne- ydelsen Formelle produktegenskaber Supplerende produktegenskaber Kerneydelsen beskriver det egentlige udbytte, der ligger i at anskaffe sig et produkt eller tjeneste- ydelse. De formelle produktegenskaber omfatter selve produktet: mærke, kvalitet, pris, konstruktion, form.. De supplerende produktegenskaber er alt det, der ikke direkte har noget med varen at gøre: service, betjening, beliggenhed etc.

33 4 spørgetyper SITUATIONSSPØRGSMÅL PROBLEMSPØRGSMÅL
Afdækker kundens nuværende situation PROBLEMSPØRGSMÅL Afdækker kundens problem, vanskeligheder og utilfredshed INDVIRKENDE SPØRGSMÅL Afdækker konsekvensen af kundens problem NYTTEVÆRDI SPØRGSMÅL Afdækker gevinsten for kunden ved at bruge din løsning

34 6. HVILKE KRAV STILLER DET TIL DIG? 34

35 Som sælger af WAXILIGHT Brandet skal jeg altid være……:

36

37 DET UNIKKE…. 37

38 OPSØG DET UNIKKE!

39 DU BEHØVER IKKE VÆRE STOR– BARE DU ER BEDST…
HEDGEHOG KONCEPT DU BEHØVER IKKE VÆRE STOR– BARE DU ER BEDST…

40

41 DET FANTASTISKE…. …er defineret som, helt almindelige mennesker, der gør helt almindelige ting fuldstændigt sublimt, hver gang!

42


Download ppt "SUCCES MED SALG 1."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google