Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afSvend Andreasen Redigeret for ca. et år siden
1
Gruppe 2: Thomas, Maria, Erla, Martin, Jesper og Nick
2
4 x C Customers: Meget lokale og beliggende i et center. Competition: Andre boghandler i byen og online boghandler. Context: Lokalsamfund, bundet af lokales interesser.
3
Company: 4 x P Product: Bøger, skriveredskaber, kalendre, og div. merchandise. Price: Mellem prisklasse. Promotion: Butiksskilte, annoncer i lokalavis, og forsøg på hjemmeside. Place: Placering i center, mange mennesker, stor mulighed for besøgende
4
SWOT Strengths: -Beliggenhed -Lokalt -Tilpasset udbud -Mellem prisklasse -Mindre butik Weaknesses -Holder sig lokalt -Mindre eksklusivt sortiment -Manglende identitet -Bundet af centerets åbningstider -Ingen mulighed for udvidelse Opportunities: -Økonomisk opsving -Udbud/efterspørgsel -Knyttet kundegruppe -Kultur -Konkurrenters konkurs Threats: -Økonomisk nedgang -Udbud/efterspørgsel -Kultur -Konkurrenters success -Afhængig af centers success
5
Marketing Transactional: Deres forhold til kunder uden for den lokale kundegruppe Gik de over til KUN transactional ville de gå konkurs, idet de sigter efter den lokale kundegruppe Relationship: De har relationship marketing inden for den lokale kundegruppe Mulighed for at kende de lokale forholdsvis personligt
6
Promotion Nyt navn Hjemmeside Udvidelse af trykt reklamering
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.