Download præsentationen
1
12 Serviceydelser Oversigt
Forskelle mellem fysiske produkter og serviceydelser Servicepakken Serviceleverancesystem De 7 P’er Serviceydelser: Er uhåndgribelige i modsætning til fysiske produkter. De fire P’er suppleres med yderligere 3 P’er: personale, ”physical evidence” og proces 12 Serviceydelser
2
Forskelle mellem serviceydelser og fysiske produkter
3
Servicepakke Servicepakken består af:
Kerneydelse – dækker kundens behov Periferiydelser – tillægsydelser, som tilfører ekstra værdi 12 Serviceydelser
4
Serviceleverancesystem
serviceydelser bliver til i et samspil mellem: Frontpersonale - medarbejdere med kundekontakt Backupsystemet – fysiske rammer K Kunderne 12 Serviceydelser
5
De 7 P’er For serviceydelser er de 4 P’er suppleret med yderligere 3 P’er: Produkt Pris Place Promotion Personale – frontpersonale tegner virksomheden udadtil ”Physical evicence” – den fysiske rammer og den synlige del af servicepakken Processer – servicevirksomhedens måde at tilrettelægge og gennemføre arbejdsprocesser 12 Serviceydelser
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.