Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afGregers Kristiansen Redigeret for ca. et år siden
1
Teorier og perspektiver, DMTK 2 Virale videoer
Tværmedial Kommunikation 2 Teorier og perspektiver, DMTK 2 Virale videoer forår 2017 Pillon - KU
2
Tmk 2 - DMTK 2 - Virale videoer
Trends Flash mob Marketingmikset Promotion Kommunikations- modeller De 4 C’er Opgave Canvasmodellen Politiske faktorer Økonomiske Sociokulturelle Teknologiske Digitaliseringen Digitale arketyper Virale videoer Gruppeopgaver 18. september 2018 Tmk 2 - DMTK 2 - Virale videoer
3
Tværmedial kommunikation - intro
Gruppeopgave Argumentér for de tre vigtigste trends for 2017 generelt … og for hvad kommunikation angår. Trends Flash mob Marketingmikset Promotion Kommunikations- modeller De 4 C’er Opgave Canvasmodellen Politiske faktorer Økonomiske Sociokulturelle Teknologiske Digitaliseringen Digitale arketyper Virale videoer Gruppeopgaver 18. september 2018 Tværmedial kommunikation - intro
4
Tværmedial kommunikation - intro
Presentér en viral flash mob Trends Flash mob Marketingmikset Promotion Kommunikations- modeller De 4 C’er Opgave Canvasmodellen Politiske faktorer Økonomiske Sociokulturelle Teknologiske Digitaliseringen Digitale arketyper Virale videoer Gruppeopgaver 18. september 2018 Tværmedial kommunikation - intro
5
Tmk 2 - DMTK 2 - Virale videoer
Skitsér marketingmikset Trends Flash mob Marketingmikset Promotion Kommunikations- modeller De 4 C’er Opgave Canvasmodellen Politiske faktorer Økonomiske Sociokulturelle Teknologiske Digitaliseringen Digitale arketyper Virale videoer Gruppeopgaver 18. september 2018 Tmk 2 - DMTK 2 - Virale videoer
6
Tmk 2 - DMTK 2 - Virale videoer
Placér kommunikation/promotion i marketingmikset. Produkt; design af produktet har, udover den funktionelle aspekt også en æstetisk og en symbolsk aspekt (se også dmtk 6.3.1). Vi kommunikere også gennem design. Price; prisen kan have en signalværdi og dermed blive kommunikation. Placement; hvor vi køber kan også være meningsbærende. Promotion; kommunikation med kunder og interessenter, visuel identitet. Trends Flash mob Marketingmikset Promotion Kommunikations- modeller De 4 C’er Opgave Canvasmodellen Politiske faktorer Økonomiske Sociokulturelle Teknologiske Digitaliseringen Digitale arketyper Virale videoer Gruppeopgaver 18. september 2018 Tmk 2 - DMTK 2 - Virale videoer
7
Tmk 2 - DMTK 2 - Virale videoer
Virksomheder, institutioner og organisationer benytter sig af alle tre kommunikationsmodeller. Find eksempler på de tre kommunikationsformer i tilfældet Danske Bank Transmissionskommunikation Trends Flash mob Marketingmikset Promotion Kommunikations- modeller De 4 C’er Opgave Canvasmodellen Politiske faktorer Økonomiske Sociokulturelle Teknologiske Digitaliseringen Digitale arketyper Virale videoer Gruppeopgaver 18. september 2018 Tmk 2 - DMTK 2 - Virale videoer
8
Tmk 2 - DMTK 2 - Virale videoer
18. september 2018 Tmk 2 - DMTK 2 - Virale videoer
9
Tmk 2 - DMTK 2 - Virale videoer
Virksomheder, institutioner og organisationer benytter sig af alle tre kommunikationsmodeller. Find eksempler på de tre kommunikationsformer i tilfældet Danske Bank Transmissionskommunikation Interaktionskommunikation Marketingmikset Promotion Kommunikations- modeller De 4 C’er Opgave Canvasmodellen Politiske faktorer Økonomiske Sociokulturelle Teknologiske Digitaliseringen Digitale arketyper Virale videoer Gruppeopgaver 18. september 2018 Tmk 2 - DMTK 2 - Virale videoer
10
Tmk 2 - DMTK 2 - Virale videoer
18. september 2018 Tmk 2 - DMTK 2 - Virale videoer
11
Tmk 2 - DMTK 2 - Virale videoer
Virksomheder, institutioner og organisationer benytter sig af alle tre kommunikationsmodeller. Find eksempler på de tre kommunikationsformer i tilfældet Danske Bank Transmissionskommunikation Interaktionskommunikation Viral kommunikation Kommentér Danske Bank, New standards Marketingmikset Promotion Kommunikations- modeller De 4 C’er Opgave Canvasmodellen Politiske faktorer Økonomiske Sociokulturelle Teknologiske Digitaliseringen Digitale arketyper Virale videoer Gruppeopgaver 18. september 2018 Tmk 2 - DMTK 2 - Virale videoer
12
Tmk 2 - DMTK 2 - Virale videoer
18. september 2018 Tmk 2 - DMTK 2 - Virale videoer
13
Tmk 2 - DMTK 2 - Virale videoer
18. september 2018 Tmk 2 - DMTK 2 - Virale videoer
14
Tmk 2 - DMTK 2 - Virale videoer
Virksomheder, institutioner og organisationer benytter sig af alle tre kommunikationsmodeller. Find eksempler på de tre kommunikationsformer i tilfældet Danske Bank Transmissionskommunikation Interaktionskommunikation Viral kommunikation Kommentér Danske Bank, New standards McDonald’s reportage side 21 Ikeakataloget Marketingmikset Promotion Kommunikations- modeller De 4 C’er Opgave Canvasmodellen Politiske faktorer Økonomiske Sociokulturelle Teknologiske Digitaliseringen Digitale arketyper Virale videoer Gruppeopgaver 18. september 2018 Tmk 2 - DMTK 2 - Virale videoer
15
Tmk 2 - DMTK 2 - Virale videoer
18. september 2018 Tmk 2 - DMTK 2 - Virale videoer
16
Tmk 2 - DMTK 2 - Virale videoer
Kommentér forskellen mellem de 4 P’er og de 4 C’er Illustrér forskellen mellem de 4 P’er og de 4 C’er ved at bruge dem på en selvvalgt virksomhed Marketingmikset Promotion Kommunikations- modeller De 4 C’er Opgave Canvasmodellen Politiske faktorer Økonomiske Sociokulturelle Teknologiske Digitaliseringen Digitale arketyper Virale videoer Gruppeopgaver 18. september 2018 Tmk 2 - DMTK 2 - Virale videoer
17
Tmk 2 - DMTK 2 - Virale videoer
Marketingmikset Promotion Kommunikations- modeller De 4 C’er Opgave Canvasmodellen Politiske faktorer Økonomiske Sociokulturelle Teknologiske Digitaliseringen Digitale arketyper Virale videoer Gruppeopgaver De tre kommunikationsbyggesten 18. september 2018 Tmk 2 - DMTK 2 - Virale videoer
18
Tmk 2 - DMTK 2 - Virale videoer
Eksempler på ydre forhold der kan have indflydelse på forretningsmodellens ‘kommunikationshjørne’ (SWOT’ens eksterne analyse (Opportunities og Threats) Marketingmikset Promotion Kommunikations- modeller De 4 C’er Opgave Canvasmodellen Politiske faktorer Økonomiske Sociokulturelle Teknologiske Digitaliseringen Digitale arketyper Virale videoer Gruppeopgaver Økonomiske forhold; lønniveau, konjunktur Socio-kulturelle forhold; uddannelsesniveau, tribalisering Politiske forhold; Kriser, lovgivningen, Bl.a. skatter og afgifter Teknologiske forhold; Digitalisering, innovation 18. september 2018 Tmk 2 - DMTK 2 - Virale videoer
19
Tmk 2 - DMTK 2 - Virale videoer
‘Omvendt’ PEST analyse – digitaliseringens indflydelse på virksomhedens omværden Politiske faktorer; Trump på Twitter, ny direkte demokati? Økonomiske faktorer; Digitaliseringen som (vigtigst) driver for økonomien Sociokulturelle faktorer; Diskurér hvilke er de vigtigste (se s ) Teknologiske faktorer; Digitaliseringen påvirker næsten alt teknologisk innovation Marketingmikset Promotion Kommunikations- modeller De 4 C’er Opgave Canvasmodellen Politiske faktorer Økonomiske Sociokulturelle Teknologiske Digitaliseringen Digitale arketyper Virale videoer Gruppeopgaver 18. september 2018 Tmk 2 - DMTK 2 - Virale videoer
20
Tmk 2 - DMTK 2 - Virale videoer
Find eksempler på, hvor digitaliseringen har øget sammenhængen mellem de 4 p’er. Product (produktudvikling) kan påvirkes af co-production og crowdfunding Søgning på nettet kan påvirke price (prisdannelse); priser på websites, prissammenligningsportaler Place bliver suppleret (og til dels erstattet) af webstores … Marketingmikset Promotion Kommunikations- modeller De 4 C’er Opgave Canvasmodellen Politiske faktorer Økonomiske Sociokulturelle Teknologiske Digitaliseringen Digitale arketyper Virale videoer Gruppeopgaver 18. september 2018 Tmk 2 - DMTK 2 - Virale videoer
21
Tmk 2 - DMTK 2 - Virale videoer
Hvilken digital type er du? Hvis du har yngre søskende eller bekendte, er de mere digitale end dig? Kender du en digital udvandrer? Opfatter du en generationskløft indenfor din familie? Marketingmikset Promotion Kommunikations- modeller De 4 C’er Opgave Canvasmodellen Politiske faktorer Økonomiske Sociokulturelle Teknologiske Digitaliseringen Digitale arketyper Virale videoer Gruppeopgaver 18. september 2018 Tmk 2 - DMTK 2 - Virale videoer
22
Tmk 2 - DMTK 2 - Virale videoer
Hvilken digital type er du? Hvis du har yngre søskende eller bekendte, er de mere digitale end dig? Kender du en digital udvandrer? Opfatter du en generationskløft indenfor din familie og/eller vennekreds? Hvilken indflydelse har sociale medier på vores personlige interaktion? Marketingmikset Promotion Kommunikations- modeller De 4 C’er Opgave Canvasmodellen Politiske faktorer Økonomiske Sociokulturelle Teknologiske Digitaliseringen Digitale arketyper Virale videoer Gruppeopgaver 18. september 2018 Tmk 2 - DMTK 2 - Virale videoer
23
Tmk 2 - DMTK 2 - Virale videoer
18. september 2018 Tmk 2 - DMTK 2 - Virale videoer
24
Tmk 2 - DMTK 2 - Virale videoer
18. september 2018 Tmk 2 - DMTK 2 - Virale videoer
25
Tmk 2 - DMTK 2 - Virale videoer
18. september 2018 Tmk 2 - DMTK 2 - Virale videoer
26
Tmk 2 - DMTK 2 - Virale videoer
18. september 2018 Tmk 2 - DMTK 2 - Virale videoer
27
Tmk 2 - DMTK 2 - Virale videoer
18. september 2018 Tmk 2 - DMTK 2 - Virale videoer
28
Tmk 2 - DMTK 2 - Virale videoer
Gruppeopgaver Kan den brugercentreret 4 C model anvendes på den valgte virksomhed? Forklar. Er mikrosegmentering relevant for den valgte virksomhed? Hvis ja, hvordan? Skitsér de tre kommunikationsbyggesten for jeres virksomhed Marketingmikset Promotion Kommunikations- modeller De 4 C’er Opgave Canvasmodellen Politiske faktorer Økonomiske Sociokulturelle Teknologiske Digitaliseringen Digitale arketyper Virale videoer Gruppeopgaver 18. september 2018 Tmk 2 - DMTK 2 - Virale videoer
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.