Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
1
AFSÆTNING A – Schønberg
Markedsføring omfatter arbejde med at tilrettelægge tiltag – f.eks. udvikling af produkter, fastlæggelse af pris, valg af distributionskanaler og tilrettelæggelse af reklameindsat – for at opfylde kundernes ønsker og behov, og for at skabe et overskud i virksomheden Michael Bregendahl, Peter Kristensen og Jan Madsen
2
AFSÆTNING A – Schønberg
Ill. 1.1 Virksomhedens marketingmiks – de 4 P’er Michael Bregendahl, Peter Kristensen og Jan Madsen
3
AFSÆTNING A – Schønberg
En mærkevare er et produkt, der tilbydes kunderne i ensartet kvalitet, i ensartet emballage og under ensartet navn i et større område. Michael Bregendahl, Peter Kristensen og Jan Madsen
4
der gør, at dette adskiller sig markant fra konkurrenterne, og som
AFSÆTNING A – Schønberg Et USP er en egenskab ved et produkt/mærke, der gør, at dette adskiller sig markant fra konkurrenterne, og som værdsættes af forbrugerne/ Produkt med stærkt USP målgruppen. Michael Bregendahl, Peter Kristensen og Jan Madsen
5
(emotionelle) forhold, der får forbrugeren til
AFSÆTNING A – Schønberg Et ESP er et sæt af følelsesmæssige (emotionelle) forhold, der får forbrugeren til at foretrække et produkt Michael Bregendahl, Peter Kristensen og Jan Madsen
6
AFSÆTNING A – Schønberg
Et me-too produkt er et produkt, hvis egenskaber ikke adskiller sig væsentligt fra konkurrenterne Michael Bregendahl, Peter Kristensen og Jan Madsen
7
AFSÆTNING A – Schønberg
Ill Forskelle på transaktionsmarkedsføring og relationsmarkedsføring Michael Bregendahl, Peter Kristensen og Jan Madsen
8
AFSÆTNING A – Schønberg
Ill Udviklingen i orientering mod markedet Michael Bregendahl, Peter Kristensen og Jan Madsen
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.