Gruppe 2: Thomas, Maria, Erla, Martin, Jesper og Nick.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
10 Konkurrencesituation
Advertisements

Marketingplanlægning
- Research og Konceptudvikling Af : Dennis, Rune, Mike, Serge og Søren.
15 Promotion Oversigt Promotionformer (herunder reklame)
Online annoncer og bannerreklamer
ProMarc Communication To accomplish more. Målgruppe • Nyopstartede virksomheder der har brug for promovering • I alderen 25 til 40 år • Mænd og kvinder.
Iværksætteri: Af Thomas Buhelt..
Gruppe 1 Mathias Hasselstrøm Rasmus Schnefeld Mikkel Larsen
Markedsvurdering.
Historie •Sejlklubbens formand nævner behov for bedre faciliteter i sin beretning på efterårsgeneralforsamling, 2002 •Generalforsamlingen er positivt stemt,
S O R - modellen Markedsførings- Stimuli (De fire P-er) Omverdenen
6. Virksomhedens indtægter
Hotellets koncept.
Kap 18 Promotion Kapitel 18.
Newline.
Brug af IT redskaber og -systemer i den administrative stilling
Kap 25 Branding Kapitel 25.
Igangsætter Landsforeningen af Væresteder Medarbejderuddannelse 10. februar 2010 Marika Sabroe Vejle Misbrugscenter, Værestedsafdeling.
Martin Klitskov, Niclas Kønig, Frederik Thomsen og Rikke Nors
3.Virksomhedens afsætningsforhold
1 - sikkert og enkelt netværk for ældre Konference for Biblioteksassistenter Torsdag på Scandic Hvidovre Biblioteket som bindeled.
Udviklingen i virksomhedens omverden Kapitel 7
Kap. 14 – Samlet vurdering af en virksomhed
Idé, mål og politikker Kapitel 9
Highlights fra Københavns Bibliotekers digitale strategi Den 4
Bog & idé Af: Gruppe 4.
CRM – værdi for virksomheden Et rigtig godt sted at starte er hos Frederich Reicheld:
Anvendt markedsføring Kapitel 24
VIRKSOMHEDENS KONKURRENCEFORHOLD
4 Interne forhold Oversigt Værdikæder Kernekompetence
Af: Jonatan W & Line Stryander
6. Virksomhedens indtægter
VELKOMMEN TIL KURSET ”FORRETNING OG LEDELSE” Forretning og Ledelse – Lektion1.
Malermester Mikkel Stoltz
Indledende betragtninger Mikroteori: Generel ligevægtsteori: x 1 = f(p 1, p 2....p N, Y) Givet marked, Given vare Y er (stort set) konstant Prisvektoren.
GRUPPE 6.
Hands-on: Sådan kan du udnytte Digitalisér.dk IT-arkitekturkonferencen 2009 Per de Place Bjørn.
25.2 Efterspørgsel 3.Vil du springe til et bestemt afsnit eller dias? Klik på menuerne Outlines eller Thumbnails. 2.Klik med musen i dit eget tempo for.
Skab trafik Til din hjemmeside. Agenda 1. Er du online? 2. Hvorfor skal du være online? 3. Kommunikation på nettet Købt, ejet og tjent 4. Tre case virksomheder.
Anvendt markedsføring Begrebet markedsføring var det første nye begreb I stødte på i faget for snart to år siden. Nu skal vi arbejde med den praktiske.
Markedsanalyse og valg af kundegrupper Temamøde den 28. oktober 2004 v/Katrine Nygaard Hansen.
Turismen i Faxe Kommune Hvad kan vi bruge hinanden til?
FRA IDÉ TIL VIRKELIGHED
Landsseminar 2012 Workshop: Selvfinansierende LK’er Landsseminar 2012 Workshop: Selvfinancierende Lokalkomiteer.
Koncepter og butikskæder
Målgrupper og segmentering
Mens Bag Produkt, pris og distribution af nyt produkt
FORRETNINGSPLAN.
markedsføringsplaner
Forretningsudvikling med Destination Lillebælt
Konkurrenceforhold afsætning.
Kap 18 Promotion Kapitel 18.
4 Interne forhold Oversigt Værdikæder Kernekompetence
Idegrundlag og målsætninger
Christian.
Konceptmodel – køreplan for hvordan vi vil drive vor virksomhed
Kap 25 Branding Kapitel 25.
10 Konkurrencesituation
D/K Regnskab i/s Eksamensprojekt juni 2017.
Teorier og perspektiver, DMTK 2 Virale videoer
Tværmedial Kommunikation 4 Kommunikationsstrategi, DMTK 4 Virksomhedens digitale marketingsplan DMTK 5 forår 2017 Pillon - KU.
Tværmedial Kommunikation 4 Kommunikationsstrategi, DMTK 4 Virksomhedens digitale marketingsplan DMTK 5 forår 2016 Pillon - KU.
6. Virksomhedens indtægter
Business Model Generation
Hvorfor ser en butik ud som den gør?
Normals målgruppe Appellere til kvinder Bandwagon/thrifty Middelklasse
Hvordan vil vi samarbejde fremover?
Tilstedeværelsesundervisning
Workshop 1.
6. Virksomhedens indtægter
Præsentationens transcript:

Gruppe 2: Thomas, Maria, Erla, Martin, Jesper og Nick

4 x C Customers: Meget lokale og beliggende i et center. Competition: Andre boghandler i byen og online boghandler. Context: Lokalsamfund, bundet af lokales interesser.

Company: 4 x P Product: Bøger, skriveredskaber, kalendre, og div. merchandise. Price: Mellem prisklasse. Promotion: Butiksskilte, annoncer i lokalavis, og forsøg på hjemmeside. Place: Placering i center, mange mennesker, stor mulighed for besøgende

SWOT Strengths: -Beliggenhed -Lokalt -Tilpasset udbud -Mellem prisklasse -Mindre butik Weaknesses -Holder sig lokalt -Mindre eksklusivt sortiment -Manglende identitet -Bundet af centerets åbningstider -Ingen mulighed for udvidelse Opportunities: -Økonomisk opsving -Udbud/efterspørgsel -Knyttet kundegruppe -Kultur -Konkurrenters konkurs Threats: -Økonomisk nedgang -Udbud/efterspørgsel -Kultur -Konkurrenters success -Afhængig af centers success

Marketing Transactional: Deres forhold til kunder uden for den lokale kundegruppe Gik de over til KUN transactional ville de gå konkurs, idet de sigter efter den lokale kundegruppe Relationship: De har relationship marketing inden for den lokale kundegruppe Mulighed for at kende de lokale forholdsvis personligt

Promotion Nyt navn Hjemmeside Udvidelse af trykt reklamering