Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afErik Bak Redigeret for ca. et år siden
1
Mens Bag Produkt, pris og distribution af nyt produkt
Udarbejdet af Bilal, Mikkel, Martin, Nora og Daniel Gruppe 8
2
Produkt: Læderbælte Mens Bag
Unikt bælte; Læder, farve, kvalitet, rem og spænder er af samme materiale, som tasken og matcher dermed perfekt Udtrykker en individual og modebevidst livsstil Produkt: Shopping produkt
3
Produkt: Læderbælte Mens Bag
Core Praktisk funktion, Accessoires Actual Mærke, farve, størrelse, udstyr Augmented Unikt produkt som matcher ens taske, levering, garanti, lager
4
Potentielle kunder Definition af markedet: Salg af herre læderbælter
Heterogent markedet, monopolistisk konkurence (ufuldkommen) Differentieret marketing: Målgruppe med undergrupper, der har behov for at få noget unikt Mens Bags’ primære målgruppe: Mænd 18 – 28 år Vores målgruppe: En metroseksuel mand Sociokulturel; Livsstil Alder (primært de yngre, grundet tidligere undersøgelse)
5
Produktstrategi Udvide Mens Bags lædersortiment i form af accessories
Produkt mix strategi: Udvidde bredden af sortiment Starter med bælter
6
Produkt strategi
7
Prisstrategi Prismål: Øget salg Research: Kvalitativ undersøgelse
8
Resultat af prisfastsættelsen
Optimal pris: 319 kroner og salg af 45 bælter Indtjening pr. bælte: 186 kroner Mark-up: 2.41 Breakeven: bælter (20)
9
Resultat af prisfastsættelsen
10
Prisfastsættelse
11
Distributionsstrategi
Indirekte distribution Der er et eller flere led i distributionskæden, inden produktet ender hos slutforbrugeren Conventional distribution Max profit for hvert led i kæden
12
E-Business Forbundet online ved hjælp af sine samarbejdspartnere både bagud og fremad i hele distributionskæden Distributionskanal: Hjemmeside, Blog
13
Nye muligheder: Blogger
Øget kendskabsgrad Ved success; udvidelse af sortiment Positiv branding Øget salg SEO-værdi
14
SLUT
15
Business Model Canvas; Produktidé
16
Beregning af efterspørgsel på markedet
Beregning efterspørgsel bælter: 20-24 år mænd: 25-29 år mænd: x 1 (køb af bælter årligt) Mensbag.dk markedsandel: 0,1 % * 0,001= 375 bælter årligt 375/12= 32 bælter om måneden 32/30= 1-2 om dagen
17
7 O’s: Metroseksuel mand
Occupants (hvem køber) B2C Mænd 18 + Livsstil: Modebevidst, metroseksuel Objects (hvad køber de) Læderbælte Objectives (Hvorfor køber de) Værdi i at være modebevist Udtrykke modestil Matche deres taske med et bælte Praktiske årsager Grundet kendt blogger Organization (Hvem deltager i beslutningsprocessen) Initiativtager – Manden selv Influent – Blogger, manden selv, kæreste Disponent, konsument, beslutningstager – Manden selv Operation (hvordan køber de) Impulskøb- tilkøb ved køb af taske Simpelt køb/ efterkøb- Bælte købes pga. bloggeren Occassions (hvornår køber de) Hele året- når der opstår et behov Når der skal købes en taske Outlets (hvor køber de) E-handel på Mensbag.dk
18
CO-STAR C: En modebevidst metroseksuel mand
O: Kunderne udvider deres gaderobe ved køb af taske og bruger dermed flere penge S: Udvidelse af sortiment – Produkt mix udvidelse T: Kendt blogger til promotion A: Bæltet matcher unikt med tasken, samme leverandører R: Impulskøb (ved køb af taske bliver et matchende bælte fremvist) Planlagt køb – Grundet blogger (Distributionsstrategi)
19
Fordele Fordele for bloggere: Fordele for Mens Bag:
Gæsteartikler til deres blog Gratisartikler Produktanmeldelse som den første Positiv branding SEO-værdi: Hver gang en blog linker til en hjemmeside, gavner det ens søgemaskineoptimering. Øget salg
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.