Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Brug af IT redskaber og -systemer i den administrative stilling

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Brug af IT redskaber og -systemer i den administrative stilling"— Præsentationens transcript:

1 Brug af IT redskaber og -systemer i den administrative stilling

2 Typer af IT systemer i virksomheden
C5 el. lign. E-handel CRM (eks. Siebel,Oracle, SAP) Officepakken Diverse specialtilrettede databaser CMS – hjemmeside og Intranet Osv…

3 C5 Finansmodul Debitormodul Kreditormodul Lagermodul Løn E-Handel
Ordre Indkøb Projekt Afdelinger Flere regnskaber Udveksling af data via ODBC (Open DataBase Connectivity)

4 E-handel Webshop B2B markedsplads E-nyhedsbreve

5 CRM CRM er en forkortelse for det engelske Customer Relationship Management, det kan oversættes til kunderelationsstyring, dvs. et system til at indeholde data om kunder. Mange har historisk sat lighedstegn mellem CRM og IT-systemer, men dette er en meget smal og begrænsende fortolkning af begrebet. CRM-systemer er designet til at gøre det nemmere for en virksomhed at holde styr på kontakten til sine kunder. Dette opnås i praksis når CRM-systemet benyttes (korrekt af medarbejderne) til at indtaste alle henvendelser til og fra en kunde. CRM bruges i forbindelse med at bibeholde sine gode kunder, i stedet for at bruge energi på at skaffe nye, og vil ofte være meget økonomisk efficient, eftersom prisen for at akkvirere en ny kunde (som oftest) langt overstiger prisen ved at holde eksisterende kunder tilfredse. CRM skal i mange brancher ses som marketing mod de eksisterende kunder, dvs. en styring af det traditionelle marketingmix mod kunderne (det traditionelle marketingmix er jf. Kotler (2000) Product, Price, Place og Promotion).

6 Officepakken Word – Tekstbehandling Excel – Regneark
Outlook – Onlinekommunikation Publisher – Desktop publishing Access – Databaser PowerPoint – Præsentationer SharePoint Designer – Hjemmesider OneNote - Noter

7 Diverse specialtilrettede databaser
Elektronisk patientjournal – eks. Care Flere…

8 CMS – hjemmeside og Intranet
CMS – content management system Brugervenlig administartion af hjemmesider Intranet eks. Blackboard, SharePoint osv. Virksomhedens interne kommunikation og information, bibliotek, erfa-forum m.m.

9 Outlook - onlinekommunikation
Hvorfor er det hensigtsmæssigt at virksomheden anvender et system som Outlook? Debat i plenum

10 Demo Gennemgang af programmet

11 Opgaver i Outlook Gruppe arbejde med programmet

12 IT politik i virksomhederne
s Brug af internet, download sikkerhed Back-up Brug af hardware og printere Mappe- og drevstruktur Brug af intranet og e-nyhedsbreve m.v. Outlook?

13 E-mails Må arbejdsgiver læse e-mails?
Må man sende private s fra virksomhedens mailserver? Må man tjekke sine private s? Hvordan håndteres den daglige besvarelse af s? Prioritering af opgaver.. Nogle steder gør man det hjemme efter arbejde og går en time tidligere.

14 Brug af internet msn facebook, blogging o.a. sociale medier Download
Surfing generelt Sikkerhed - virus

15 Back-up Hvad tager vi backup af? Backup frekvens Sikkerhed Test
Hav en kopi på en anden geografisk location Behold gamle backups Lister med alle backups Fysisk sikkerhed, låst inde Kryptering Test

16 Brug af hardware og printere
Har medarbejderne hjemmearbejdsplads? Bærbare computere Må man printe private dokumenter ud? Må udstyret benyttes efter arbejdstid til privatbrug?

17 Mappe- og drevstruktur
Adgangsniveauer Hele organisationen Salg Team A B2B B2C Team B Produktion Produkt A Aftenhold Daghold Produkt B Administration Danmark Globalt Europa Asien

18 Intranet , e-nyhedsbreve, iPhone m.m.
Informationssystemer Intranet Nyhedsbreve interne og eksterne iPhone og PDA til mobil forbindelse m.m.

19 Opgave Mosekildes IT-politik Efterfølgende gennemgang i plenum

20 Flere redskaber Gennemgang af tegneredskaber i MS Word


Download ppt "Brug af IT redskaber og -systemer i den administrative stilling"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google