Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Landsseminar 2012 Workshop: Selvfinansierende LK’er Landsseminar 2012 Workshop: Selvfinancierende Lokalkomiteer.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Landsseminar 2012 Workshop: Selvfinansierende LK’er Landsseminar 2012 Workshop: Selvfinancierende Lokalkomiteer."— Præsentationens transcript:

1 Landsseminar 2012 Workshop: Selvfinansierende LK’er Landsseminar 2012 Workshop: Selvfinancierende Lokalkomiteer

2 Landsseminar 2012 Workshop: Selvfinansierende LK’er Hvem er jeg? Tim Boye Jensen Marketing og Fundraising Erhvervssamarbejder

3 Landsseminar 2012 Workshop: Selvfinansierende LK’er Agenda Hvorfor samarbejder HF med erhvervslivet? Hvad får virksomhederne ud af det? Hvordan samarbejder HF med virksomheder i dag? –Individuelle aftaler –Standardaftaler Hvordan kan I samarbejde med lokale virksomheder? Brug af pressen Mere info

4 Landsseminar 2012 Workshop: Selvfinansierende LK’er Hvorfor erhvervssamarbejder? Hjerteforeningen samarbejder overordnet med erhvervslivet for at: –Generere indtægter Via pengebeløb, salg af merchandise, barteraftaler m.m. Herudover giver det mulighed for at: –Oplysning og profilering fx via samarbejdspartnerens tilbudsaviser m.m. –Skaffe nye medlemmer –Nå ud til en anden målgruppe end normalt –Sprede viden om foreningens arbejde

5 Landsseminar 2012 Workshop: Selvfinansierende LK’er Hvad får virksomhederne ud af et samarbejde med HF? Håbet om at Hjerteforeningen gode navn og troværdighed kan ’smitte af’ på virksomheden (værdioverførsel) og skabe sympati Give positiv oplevelse af virksomheden At differentiere sig fra konkurrenterne Vise virksomheden som engageret og ansvarlig Styrke virksomhedens image Engagement i lokalsamfundet

6 Landsseminar 2012 Workshop: Selvfinansierende LK’er Samarbejdsformer Individuelle samarbejdsaftaler –Salg af merchandise –Eksponering –Salg af egne produkter –Aktiviteter & events

7 Landsseminar 2012 Workshop: Selvfinansierende LK’er Erhvervspartnerskab Alle virksomheder er egentlig potentielle til at samarbejde/støtte Hjerteforeningen… De store samarbejder med virksomheder er baseret på individuelle aftaler – og er reelle samarbejder… Andre virksomheder kan støtte Hjerteforeningen via ’standardprodukterne’: –Erhvervspartner, Erhvervspartner Plus og Erhvervspartner XL Dermed kan vi: –Henvende os til alle størrelser af virksomheder –De kan hurtig beslutte om de vil være med –Det er mere uforpligtende end et samarbejde –Større antalsmæssig volumen –Egner sig fint til at blive solgt lokalt

8 Landsseminar 2012 Workshop: Selvfinansierende LK’er Erhvervspartner Donationsknap/logo til virksomhedens hjemmeside og intranet som viser, at virksomheden støtter Hjerteforeningen og giver andre mulighed for også at støtte Navn og logo m/link på hjerteforeningen.dk Pris: 1.900,- kr. ekskl. moms pr. år

9 Landsseminar 2012 Workshop: Selvfinansierende LK’er Erhvervspartner Plus Indrammet diplom der viser, at virksomheden støtter Hjerteforeningen Navn og logo m/link på hjerteforeningen.dk Donationsknap/logo Pris: 5.000,- kr. ekskl. moms pr. år

10 Landsseminar 2012 Workshop: Selvfinansierende LK’er Erhvervspartner XL Speciel designet autosignatur til brug i forbindelse med mail-korrespondance Artikel om aktuelt hjerteemne til brug i interne medier Indrammet diplom der viser, at virksomheden støtter Hjerteforeningen Navn og logo m/link på hjerteforeningen.dk Donationsknap/logo Pris: 10.000,- kr. ekskl. moms pr. år

11 Landsseminar 2012 Workshop: Selvfinansierende LK’er Faktablad

12 Landsseminar 2012 Workshop: Selvfinansierende LK’er Stort potentiale! Hvis hver lokalkomite gør 2 virksomheder til Erhvervspartner Plus og 2 virksomheder til Erhvervspartner, betyder det en årlig indtægt til Hjerteforeningen på: 1.397.250,- kr.

13 Landsseminar 2012 Workshop: Selvfinansierende LK’er Hvad kan I gøre lokalt? Sælge Erhvervspartnerskaber til virksomhederne i jeres lokalområde –Brug jeres netværk –Hvem er - eller har været - erhvervsaktiv og har kontakter (etablerede eller nye) Sælge lokale aktiviteter og events – som I måske allerede gør Erfaringerne viser, at det er svært at gætte på, hvem der siger ja –Produktionsvirksomheder, butikker, banker etc. Typisk kan det være sværere med de landsdækkende kæder, hvor det er hovedkontoret der bestemmer Kan måske være en opgave for et nyt Lokalkomite-udvalg?

14 Landsseminar 2012 Workshop: Selvfinansierende LK’er Brug af pressen Optimalt med gode kontakter til lokalpressen Hjælp til pressemeddelelser og annoncer (evt. udarbejdelse af faste skabeloner) Virksomheder nævnes sjældent i PR Mest interessant for pressen i.f.m. arrangementer, aktiviteter, overrækkelser o.l. I kan altid få hjælp hos: –Lotte Bucka fra Kommunikation –Telefon: 33 67 00 19 –lbucka@hjerteforeningen.dk

15 Landsseminar 2012 Workshop: Selvfinansierende LK’er Virksomhedskontakt Større landsdækkende virksomheder/kæder må kun kontaktes efter forudgående aftale med Marketing og Fundraising I kan på egen hånd kontakte lokalt-forankrede virksomheder i jeres nærområde Det er vigtigt, at virksomheder ikke modtager flere ukoordinerede henvendelser fra Hjerteforeningen, da vi i givet fald nemt kan fremstå som ‘uprofessionelle’…

16 Landsseminar 2012 Workshop: Selvfinansierende LK’er hjerteforeningen.dk/erhverv Forbedringsforslag modtages meget gerne!

17 Landsseminar 2012 Workshop: Selvfinansierende LK’er Tak for opmærksomheden – og rigtig god fornøjelse med aktiviteterne! Tim Boye Jensen Tlf. 23 44 79 08 tbjensen@hjerteforeningen.dk


Download ppt "Landsseminar 2012 Workshop: Selvfinansierende LK’er Landsseminar 2012 Workshop: Selvfinancierende Lokalkomiteer."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google