Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Tværmedial Kommunikation 4 Kommunikationsstrategi, DMTK 4 Virksomhedens digitale marketingsplan DMTK 5 forår 2017 Pillon - KU.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Tværmedial Kommunikation 4 Kommunikationsstrategi, DMTK 4 Virksomhedens digitale marketingsplan DMTK 5 forår 2017 Pillon - KU."— Præsentationens transcript:

1 Tværmedial Kommunikation 4 Kommunikationsstrategi, DMTK 4 Virksomhedens digitale marketingsplan DMTK 5 forår 2017 Pillon - KU

2 Gruppeopgave kapitel 3 Eksemplificér hvordan jeres virksomhed kan tiltrække og fastholde målgruppen ved udnyttelsen af forskellige motivationer til at være på sociale medier. Lav en prioriteret liste over din virksomheds betalte, ejede og fortjente medier. Findes der blogs virksomheden samarbejder med, eller bør samarbejde med? Hvordan? Bør virksomheden selv iværksætte en blog, og i så fald indenfor hvilke rammer? Opsamling Markedsmål Kommunikations-mål Identitet og image Interessefelter Gruppeopgave 4 Digitalisering De 7 P’er Gruppeopgave 5 21. september 2018 17f smk - INTRO DMTK 2 og 5, MK 1

3 Sammenlign jeres virksomheds og en konkurrents website.
Gruppeopgaver kap 6 Analysér designaspekterne for nogle af virksomhedens vigtigste produkter/ydelser Hvor konsistent er æstetikken og symbolværdien indenfor sortimentet/ydelserne? Analysér jeres website, herunder webdesignaspekter, usability og hub-funktion Sammenlign jeres virksomheds og en konkurrents website. Skitsér et webdesignbrief til en ekstern webdesigner. Opsamling Markedsmål Kommunikations-mål Identitet og image Interessefelter Gruppeopgave 4 Digitalisering De 7 P’er Gruppeopgave 5 21. september 2018 17f smk - INTRO DMTK 2 og 5, MK 1

4 Kan en virksomhed have en identitet?
Opsamling Markedsmål Kommunikations-mål Identitet og image Interessefelter Gruppeopgave 4 Digitalisering De 7 P’er Gruppeopgave 5 21. september 2018 17f smk - INTRO DMTK 2 og 5, MK 1

5 16 ikek 3 - Visuel identitet og branding
Virksomhedskultur - Corporate identity (CI) Corporate identity kan inddeles i tre aspekter: Design (Corporate design): (designprogrammet; logo, navn, visitkort, netsted m.m.) Kommunikation (Corporate communication): (Reklamer, PR, intern og ekstern information, netsted m.m.) Etik (Corporate behaviour): (MVV, normer, politikker m.m.) 21 September 2018 16 ikek 3 - Visuel identitet og branding

6 Kan en virksomhed have en identitet? Hvad går SMART-modellen ud på?
Opsamling Markedsmål Kommunikations-mål Identitet og image Interessefelter Gruppeopgave 4 Digitalisering De 7 P’er Gruppeopgave 5 21. september 2018 17f smk - INTRO DMTK 2 og 5, MK 1

7 21. september 2018 17f smk - INTRO DMTK 2 og 5, MK 1

8 Sammenkæd om muligt AIDAE-modellen med promotion mix’en
Gruppeopgave kapitel 4 Med udgangspunkt i en selvvalgt virksomhed som opfattes at have en problematisk image (eller Dong): Undersøg sammenhængen mellem identitet, image og nuværende markedskommunikation Definér præcise markeds- og kommunikationsmål der lever op til SMART-modellen for en ny kampagne Skitsér en promotion mix til en kampagne, der skal mindste kløften mellem virksomhedens identitet og image Sammenkæd om muligt AIDAE-modellen med promotion mix’en Forklar på hvilke interessefelter de nye kommunikationsobjekter skal møde målgruppen Opsamling Markedsmål Kommunikations-mål Identitet og image Interessefelter Gruppeopgave 4 Digitalisering De 7 P’er Gruppeopgave 5 21. september 2018 17f smk - INTRO DMTK 2 og 5, MK 1

9 Markedet bliver i stigende grad digitaliseret og globaliseret
Hvorfor er digital marketing for de fleste virksomheder ikke mere en mulighed, men en nødvendighed? Markedet bliver i stigende grad digitaliseret og globaliseret Opsamling Markedsmål Kommunikations-mål Identitet og image Interessefelter Gruppeopgave 4 Digitalisering De 7 P’er Gruppeopgave 5 21. september 2018 17f smk - INTRO DMTK 2 og 5, MK 1

10 21. september 2018 17f smk - INTRO DMTK 2 og 5, MK 1

11 Hvilke skærpede krav stille digitaliseringen til marketingmikset?
Hvorfor er digital marketing for de fleste virksomheder ikke mere en mulighed, men en nødvendighed? Markedet, og konkurrencen, bliver i stigende grad globaliseret gennem digitaliseringen Hvilke skærpede krav stille digitaliseringen til marketingmikset? Product Stærk virksomhedsbranding og/eller produktbranding. Websitet skal indeholde produktrelaterede informationen så som garantibetingelser, brugsanvisninger m.v. Price Løbende kontrol af prissammenligningsportaler, overvejelser ang. netbutikker (Zalando) og tilbudsportaler (SweetDeal), forskellige nationale afgifter. Opsamling Markedsmål Kommunikations-mål Identitet og image Interessefelter Gruppeopgave 4 Digitalisering De 7 P’er Gruppeopgave 5 21. september 2018 17f smk - INTRO DMTK 2 og 5, MK 1

12 Promotionsmikset integrerer on- og offline kanaler Peolpe
Place Overvejelse om man sælger online, offline eller både og. Hvilke varer, hvilke priser? Onlinekøb fra udlandet er nu større en grænsehandlen (>70-<10 mia.) Promotion Promotionsmikset integrerer on- og offline kanaler Peolpe De person(lighed)er, der varetager virksomhedens online interaktion (chat, brevkasse, reklamation m.v.) skal være troværdige repræsentanter for virksomhedens identitet. Physical evidence Den virtuelle fremtoning skal afspejle den fysiske Process Brug nyeste relevante platforme. Understøt troværdigheden vha. eksterne garanter (e-mærket) Definition Promotion Historisk udvikling Samfundsmæssige rolle Fremtrædelses- Former Paradigmer De 4 C’er Canvasmodellen Political Economical Sociocultural Technological Digitale arketyper Digitalisering De 7 P’er Gruppeopgaver 21. september 2018 17f smk - INTRO DMTK 2 og 5, MK 1

13 21. september 2018 17f smk - INTRO DMTK 2 og 5, MK 1

14 21. september 2018 17f smk - INTRO DMTK 2 og 5, MK 1

15 21. september 2018 17f smk - INTRO DMTK 2 og 5, MK 1

16 21. september 2018 17f smk - INTRO DMTK 2 og 5, MK 1

17 Gruppeopgaver kap 5 Er virksomhedens online og offline marketing konsistent? Kan sammenspillet forbedres? I så fald hvordan? Er virksomhedens marketingsmiks tilpasset digitaliseringens krav? Hvis ikke, hvordan bør det forbedres? Opsamling Markedsmål Kommunikations-mål Identitet og image Interessefelter Gruppeopgave 4 Digitalisering De 7 P’er Gruppeopgave 5 21. september 2018 17f smk - INTRO DMTK 2 og 5, MK 1


Download ppt "Tværmedial Kommunikation 4 Kommunikationsstrategi, DMTK 4 Virksomhedens digitale marketingsplan DMTK 5 forår 2017 Pillon - KU."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google