Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Kap 25 Branding Kapitel 25.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Kap 25 Branding Kapitel 25."— Præsentationens transcript:

1 Kap 25 Branding Kapitel 25

2 Branding Hvad er branding? Hvilke elementer skaber et brand?
Kap 25 Branding Hvad er branding? Hvilke elementer skaber et brand? Hvorfor er branding aktuelt?

3 Danske og internationale brands
Kap 25 Danske og internationale brands

4 Branding af produkter At differentiere sig fra konkurrenterne
Kap 25 Branding af produkter At differentiere sig fra konkurrenterne Fordele og ulemper ved at markedsføre et brand Brandets position på markedet ”CoolBrands” CoolBrands er brands som er meget eftertragtede blandt innovative eller hypermoderne forbrugere….det er magiske brands som knytter sig til brugere med en usædvanlig sans for smag og stil. Ben og Jerrys, Trendsales

5 Personlig branding Markedsføre et produkt ved hjælp af kendt person
Kap 25 Personlig branding Markedsføre et produkt ved hjælp af kendt person Markedsføre din egen person Identificere din virksomhed/dit produkt med kendissers livsstil

6 Kap 25 Employer branding At markedsføre virksomheden som en attraktiv arbejdsplads Brande virksomhedens interne og eksterne kommunikation Synliggøre kultur og værdier Ledernes personlige stil

7 Elementer til at skabe et brand
Produktet Navnet Emballagen Reklamen Promotion Producenten Kunderne Prisniveauet Distributionen Konkurrenterne Produktets Historie

8 Marketing Direct marketing Markedsføring Stærkt brand
Kontakten til kunderne sker meget direkte Markedsføring Her reklameres via reklamer eller ”mund til mund”- metoden Stærkt brand Her kommer kunderne selv og spørger efter produktet Historien om forskellen: En ung sælger står på en cafe og ser en smuk pige og går over og siger…Hej jeg er en fantastisk fyr, vil du med i byen..direct marketing Den samme sælger betaler nu i stedet for en kollega 100 kr for at gå over og sige til pigen..ham min ven derovre er en fantastisk fyr vil du gå ud med ham..markedsføring Den unge sælger kommer ind og ser den smukke pige, hun kommer over målrettet og siger, hej jeg hører at du er en fantasitk fyr, vil du inviterer mig ud…det er et stærkt brand 

9 Fordele og ulemper ved branding
Produktet har selvstændig profil Loyalitet hos kunderne Større fortjeneste Sværere at efterligne Dyrt at markedsføre Markedsføringstilskud til butikker Udsat konkurrence fra handelsmærker


Download ppt "Kap 25 Branding Kapitel 25."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google