Www.kk.dk KØBENHAVNS KOMMUNE Børne- og Ungdomsforvaltningen Forandringsprogrammet/Organisationsudvikling 9. Maj 2007 Bilag 2 BUF’s strategiske grundlag.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Et metodeudviklingsprojekt i UU DANMARK UU Vestsjælland
Advertisements

1 Folkeskolereformen -hvilke perspektiver giver den i forhold til dagens overskrift set fra en politisk synsvinkel Søren Kristensen.
Status IT. Vognparken Computerlokaler: 39A: 24 computere fra : 21 computere fra 2005 og 6 computere fra 2007 Biblioteket: 2 computere fra 2005.
- Fælles børn - Fælles mål - Forskellige opgaver og kompetencer
Økonomien i det boligsociale arbejde Bo Andersen Konsulent Boligsocial Funktion.
Slå dog SU og SIU sammen 17. september 2009
Bilag 2: Organisationsudvikling
Administrative pejlemærker i BUF
Tofthøjskolen nu og i fremtiden Skoleplanarbejde 2011.
DET INTERNATIONALE ARBEJDE I FORVALTNINGEN
Visionsproces Fra ord til handling.
Fokus LedelsenBestyrelsen Klar til skolelivet Andelen af skolestartere, der ikke har behov for særlige sprogstøttende foranstaltninger (herunder modtageklasser)
Udviklingsplaner Sønderborg
FBUs visionsplan 2015.
Dagens program Ankomst og morgenbuffet 9.00 Velkomst v/ OC Visionen for MED Gennemgang af MED-aftalen Pause Hvordan går arbejdet i TRIO? Hvad.
Dagens program Ankomst og morgenbuffet 9.00 Velkomst v/ OC Visionen for MED Gennemgang af MED-aftalen Pause Hvordan går arbejdet i TRIO? Hvad.
Helhed og sammenhæng i arbejdet med børn og unge Fra ord til handling
SSP-Samrådet Værdier, mission og visioner
Profilskole og styrket social indsats i Høje Gladsaxe skoles skoledistrikt og i Værebro Gladsaxe kommune deltager i Socialministeriets projekt Styrket.
Status for Økonomisk Balance og Økonomistyirng17. december 2006 Status for Økonomisk Balance og Økonomistyring Regnskab 2006 Redegørelse for årsagerne.
”Vi når målet – men hvordan?”
Målepunkter for den inkluderende skole?
SFO – mellem skole- og fritidspædagogik
De mange muligheders skole Oplæg for skoleledere i Nordjylland 29. sept 2010 Klaus Majgaard.
Lokalsamfundet som læringsrum Ledelsesseminar i Gribskov Kommune 10. oktober 2012.
Sundhedsaftaler De endelig rammer for arbejdet med den kommende sundhedsaftale kendes endnu ikke Udkast til ny bekendtgørelse og vejledning er sendt i.
De nye kommunikationspolitikker - hvad skal de indeholde?
Udmøntning af reform på specialområdet BUU 30
Formål: Gøre Aalborgs skoler mere rummelige, således at man på distriktsskolen bliver i stand til at undervise flere af de elever, der i dag henvises til.
Oplæg på samordningsudvalgsmøde d. 27. februar 2014 v. Conni Christiansen Sundhedsaftale 2015 – 2018.
Forældremøde august Skoleområdets oplæg – Trørødskolens indskolingsplan.
Oplæg til Strategi for kreds-FDF HB møde februar 2012, bilag 4.2 Status – februar 2012 Ver.2.5.
1 Vi har brug for mange virtuelle læringsfunktionaliteter – og når vi har dem kan vi tage dem for givet og glemme dem for en stund - først herefter kan.
Kulturpolitisk temamøde, Struer Byråd, 20. november 2007 STRUER KOMMUNE Møde den 29. november 2007 Til første møde om Udviklingsprojekt på Dagtilbudsområdet.
Udvikling af sygeplejeprofessionen – DASYS 13. maj 2009 Vibeke Deding Chefsygeplejerske.
Ledelsesmæssige og kvalitets- udviklingsmæssige overvejelser Ved udarbejdelsen af Handlingsplan for øget gennemførelse 2013 på SOSU C Oplæg på orienterings-
▪ Dansk kvalitetsmodel på det sociale område Forberedende møder august 2008.
DLO-konference i OCC d. 27. november 2006 Hvad driver kommunerne til markante strukturændringer? Oplæg ved børne- og kulturdirektør Per B. Christensen,
DSKB’s Generalforsamling Vision og strategi 24. Maj 2011.
Rejseholdets anbefalinger - overblik Tema 1 Kompetenceløft til lærere og ledere Anbefaling 1: Lærernes kompetencer skal styrkes Anbefaling 2: Hæv kompetencen.
Randers Kommune. 2 Stabene i Randers Kommune - 2 Møde gruppen af stabsledere – Velkommen v. Klaus Christiansen - Introduktion til arbejdsprocessen.
Det politiske arbejde med udvikling af folkeskolen i Esbjerg kommune
MODUL 3A KAREN WISTOFT PROFESSOR, INSTITUT FOR LÆRING, ILISIMATUSARFIK LEKTOR, INSTITUT FOR UDDANNELSE OG PÆDAGOGIK, AU Involvering.
Lederkonferencen 9. juni 2010
Randers Kommune Evaluering af Randers Modellen 2. December 2009.
Den røde tråd fra vision til handling
Borgermøde i distrikt Engskov Mandag d. 23. marts 2015 kl
Ledelses- og Styringsgrundlag. Oplæg v. Bo Johansen – 20. aug
  Københavns Tekniske Skole udbyder erhvervsuddannelser(fem indgange og 26 hovedforløb). Teknisk gymnasium (HTX) og kompetencegivende efteruddannelse.
Dialogmøde – VIA University College - den 16. juni.
1 Implementering af Fremtidens Fritidstilbud Møder mellem områderne, skolerne og institutionerne MAJ-JUNI 2015.
Program for læringsledelse Ved Birgit Lindberg, Sekretariats- og dagtilbudschef 12. januar 2016.
Beskrivelse af strategisk projekt: Prioriteret forskningsportefølje Strategi Indsatsområde: Forskning og Samarbejde Programejer: Tomas Joen Jakobsen.
Strategi for inklusion x. Hvorfor en inklusionsstrategi? For at: Binde inklusionsarbejdet sammen på tværs af dagtilbud, skole, fritidstilbud og det specialiserede.
Sammenhæng mellem indsatsområder på Dagtilbud v/Birgit Lindberg Arbejdsmøde for Dagtilbud den 18. august 2015.
Albertslund Kommune Nordmarks Allé 2620 Albertslund T F Temadrøftelse SUS Sundhedsaftale.
Bente Jensen, LANDSKONFERENCE 2006 Udsatte børn i dagtilbud Hvad ved vi, hvad gør vi - og hvordan kan kvalitet fremmes? Oplæg på FOA Landskonference,
SportHouse –  TEAM/ RESSOURCER KRITISK SUCCES FAKTOR UDFORDRINGER/ FORHINDRINGER FASER/MILEPÆLE/AKTIVITETER xx MÅL Februar 2014 Bestyrelsens.
Øvrige idrætter - vejen frem til i dag
Rammeaftale 2018 – Baggrund og opstart
Præsentation af Socialstyrelsens Praksiskonsulent-korps
Udkast til principper for forældresamarbejde Et stærkt samarbejde mellem forældre og personale skal styrke vores fælles indsats for børn og unges trivsel.
Oplæg på samordningsudvalgsmøde d. 27. februar 2014
Handlingsplan 2015.
KLF - konference om chancelighed
Børne- og undervisningsudvalget den
Godt du kom - et Fælles Ansvar Udviklingsindsatser
Vision Børn og unge oplever glæden ved at deltage i fællesskaber   Værdigrundlag Fællesskaber er en styrke – Forskellighed er et potentiale Målsætning.
§ 18-teamet Socialforvaltningen Center for Socialpolitik og Udvikling
Statens HR – Implementeringskoncept
Præsentationens transcript:

KØBENHAVNS KOMMUNE Børne- og Ungdomsforvaltningen Forandringsprogrammet/Organisationsudvikling 9. Maj 2007 Bilag 2 BUF’s strategiske grundlag

BUF’s strategiske grundlag29. maj 2007 Det strategiske overblik Mission og Vision BUF’s overordnede strategi Strategi for BUF’s kerne- og støtteområder Færdiggørelse Marts 2007 Juni 2007 Dec Sundhed Dagtilbud Skole Fritid Ungdom Støtte til udsatte børn og unge F.eks. FFA BUF’s støtteområder Integration Handlingsplaner og indsatsområder

BUF’s strategiske grundlag39. maj 2007 BUF har defineret en række kerne- og støtteområder KerneområdeDefinition Sundhed Sundhedspleje Kommunallæge Tandpleje Dagtilbud Pasningstilbud Pædagogiske tilbud 0-6 år Skole Undervisning Fritid Fritidstilbud 6-10 årige Fritidstilbud årige Ungdom Ungdommens uddannelsesvejledning Ungdomsskolen Ungdomsklubber årige Ungdomsuddannelse Til Alle Integration Styrkelse af kompetencer Fordeling og integration Støtte til udsatte børn og unge Specialpædagogiske tilbud StøtteområdeDefinition Økonomi Budget Opfølgning Regnskab Løn & Personale Ansættelsesforhold Lønudbetaling HR Udvikling IT Drift af systemer Udvikling af systemer Bygninger Bygningsdrift Vedligeholdelse Bestillerenhed

BUF’s strategiske grundlag49. maj strategiske temaer Strategisk TemaBeskrivelser 1Helhed og sammenhæng i barnets liv med fokus på overgange Der skal være helhed og sammenhæng i de tilbud, som kommunen tilbyder børn og unge. Tilbudene skal ses i et 0-18 års perspektiv og tage udgangspunkt i fælles pædagogisk grundlag. Der skal være et særligt fokus på at gøre overgangene mellem kommunens forskellige tilbud så optimale som muligt for det enkelte barn. Det stiller krav om et tæt samarbejde mellem forvaltningens forskellige tilbud. 2Samarbejde og dialog med brugerne af BUF’s tilbud BUF’s tilbud skal bygge på samarbejde og dialog med de berørte brugere. Det er ofte en forudsætning for tilbudenes kvalitet og effekt. Samarbejde og dialog sker med udgangspunkt I kommunens værdigrundlag. 3Inkluderende tilbud og fokus på tidlig indsatsDet enkelte barn skal – med udgangspunkt i de almene tilbud - have tilbud, der svarer til barnets behov. De almene tilbud skal være inkluderende. Men samtidig skal der være alternativer til de børn, der kun har begrænset gavn af normalsystemet. Det tværfaglige samarbejde skal medvirke til at sikre, at de mest udbytterige indsatser iværksættes så tidligt som muligt. 4Fagligt og økonomisk bæredygtige enhederDer laves realistiske planer for, hvordan strukturen i BUF’s enheder kan ændres. Formålet er, at enhederne bliver mere fagligt og økonomisk bæredygtige, så de kan imødekomme krav om faglig kvalitet og hensigtsmæssig udnyttelse af ressourcerne. På baggrund af planerne skal ændringer i enhedernes struktur sættes i gang under hensyntagen til alsidighed i de forskellige tilbud. 5Politisk fastsatte mål og lokal fagligt stærk ledelse BUF’s styring skal bygge på politisk fastsatte mål og klare, gennemskuelige økonomiske rammer. Fagligt stærke ledelser i alle led i BUF, herunder på de enkelte skoler og institutioner, skal efterfølgende arbejde på at nå målene. Det skal ske i samarbejde og dialog med de berørte medarbejdere. 6Faglighed og kvalitet baseret på viden om effekt af indsatser BUF skal til stadighed udvikle sine tilbud. Det skal ske på baggrund af den nyeste faglige viden og forskning. BUF skal imidlertid ikke kun nyde godt af andres viden, men også selv være toneangivende på området. Innovation og decentral udvikling spiller her en vigtig rolle. 7BUF som attraktiv arbejdspladsBUF skal kunne tiltrække, udvikle og fastholde kvalificeret arbejdskraft. Det er en forudsætning for, at BUF kan løse sine opgaver med høj kvalitet. Det skal bl.a. ske gennem en fremadrettet personalepolitik med fokus på involvering og medbestemmelse, fokus på god personaleledelse og ordentlige arbejdsforhold.

BUF’s strategiske grundlag59. maj 2007 Proces for udarbejdelse af delstrategier – 2. halvår august – 30. september1. oktober – 12. december 13. december Godkend- else af samlet strategi for BUF Involvering Opstart Strategi for kerne- og støtteområder Opstart Strategi for kerne- og støtteområder Færdiggørelse Strategi for kerne- og støtteområder Færdiggørelse Strategi for kerne- og støtteområder BUU møde Færdiggørelse af oplæg til strategier for kerne- og støtteområder baseret på input fra involveringsprocessen Involvering af og dialog med interessenter Opstart af arbejdet i arbejdsgrupper Forberedelse af involvering