 1. lektion › Oplæg om synopsis › Oplæg om den individuelle fremlæggelse, vejledning og godkendelse af problemformulering i uge 6  2. lektion › Oplæg.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Orientering om AT-eksamen Fredag d. 16/1 i 2. og 3. lektion.
Advertisements

Eksamensprojektet 2014 Hf-enkeltfag.
Større Skriftlig Opgave
Studieretningsopgaven i 2.g Formål I løbet af 2.g skal i lave en større skriftlig opgave i 2-3 af jeres studieretningsfag. • Opgaven i studieretningsfagene.
Studieretnings projektet ÅSG Studieretningsprojekt  En skriftlig opgave i typisk to fag  Du har 2 uger uden anden undervisning til opgaven  Der.
SRP på Faaborg Gymnasium 2013
AT efteråret 2013 / MG & RO. Overordnet emne Kampen for det gode liv.
Det Internationale Område Studieområde 3/
Almen studieforberedelse
DANSK-HISTORIE-OPGAVE
3/1 – 15/1: Synopsis og AT-eksamen
AT-EKSAMENSOPGAVEN 2013 februar 2013 / MG & RO. Tidsplan UgeMandagTirsdagOnsdagTorsdagFredag 5AT-opgaven udleveres IntrolektionVejledning om valg af emne.
Almen studieforberedelse
Dansk-historie opgaven i 2.g 2013
Studieretningsprojektet (SRP)
En vigtig eksamen Tidsplan Valg af sag og fag Blanket Synopsis Pjece
Det Internationale Område
Oplæg om problemorienteret projektarbejde
Intro og Problemformulering
Eksamen og eksamensbilag :
Velkommen til Bacheloropgaven! Dagens korte program: 1.Valg af linjefag og linjefagsvejleder 2.Opgavens rammer og prøveform 3.Temaer v. plenumkonferencer.
Formål Emne & produktkrav Tidspunkt Aflevering Sygdom & snyd Pjecen
- Formål - Emne & produktkrav - Tidspunkt - Aflevering - Sygdom & snyd.
BA-projekt 2014 Krav før I går i gang Tidsfrister Eksamensbestemmelser
Synopsis VIP3/2012.
Intro og Problemformulering
Insidere og outsidere – den danske models rækkevidde Eksamensform og tips til eksamen og opgaver Steen E. Navrbjerg Dias 1.
Elevvejledning for Studieretningsprojektet i 3.g
Temadage i kulturområdet Studieområdet del 1: 3 områder: Det samfundsøkonomisk/samfundsfaglige - område Det erhvervsøkonomiske område Sprog- og kulturområdet.
AT9 - 2g April-maj 2007 Formalia 16 moduler 4 timers elevtid Der arbejdes individuelt, i par eller i grupper (max 4 medlemmer) Individuel fremlæggelse.
9. klasse Ranum Efterskole Formål med opgaven Du skal arbejde med et tværgående emne med en problemstilling. I får et overordnet emne. Herunder.
Eksamen i AT Vejledningsplan Ma2VINTERFERIEVINTERFERIE 2Afle- vering Ti23 On32 To2223 FrSkrive -dag.
S TUDIERETNINGSPROJEKTET ÅSG H VAD ER ET STUDIERETNINGSPROJEKT ? En skriftlig opgave i typisk to fag Du skal tage udgangspunkt i et studieretningsfag.
Studieretnings projektet ÅSG Studieretningsprojekt  En skriftlig opgave i typisk to fag  Du har 2 uger uden anden undervisning til opgaven  Der.
Katastrofen – årsager og konsekvenser
Tidsplan for eksamen 40s umd
Eksamen.
Synopsis VIP13 HH3.
BA-projektet De formelle rammer. Tilmelding Holdinddelingsskema afleveres i receptionen senest 15. januar 2009 Beskrivelsen af projektet bestemmer placeringen.
Obligatorisk selvvalgt opgave
Det Internationale Område
SU til bachelor Du er indskrevet på din bacheloruddannelse indtil du har fået din sidste karakter. Sidste karakter kommer i august, derfor er du indskrevet.
Det Internationale Område DIO  En samling materialer – udarbejdet individuelt eller i gruppe -, der dokumenterer din læreproces, din faglige udvikling,
Eksamensprojektet 2015 Hf-enkeltfag.
Lektiefængsel på TG Tørring Gymnasium: 430 elever Landgymnasium
Obligatorisk selvvalgt opgave
Obligatorisk selvvalgt opgave
Orientering om bachelorprojekt 2015
SO1.6 (Det kulturelle område, del 2): SPROG OG KOMMUNIKATION
- Formål - Emne & produktkrav - Tidspunkt - Aflevering - Sygdom & snyd - Pjecen.
Almen Studieforberedelse Orientering mandag den 31. januar 2011.
- En vigtig eksamen - Valg af fag - Valg af problem - Blanket - Pjece.
KNÆK KODEN Opgave 1. Erhvervsøkonomiske område opgave 1 Med udgangspunkt i en af dig valgt virksomhed skal du udarbejde en økonomisk analyse af den valgte.
Elevvejledning for Studieretningsprojektet i 3.g Elevvejledning Studieretningsprojektet i 3.g Hvad, hvornår og hvordan! Egaa Gymnasium, september 2015.
Det afsluttende AT-projekt udarbejdes i 2 fag. Der vælges blandt alle fag eleven har eller har haft. Faget indgår på det højeste niveau. Man kan ikke kombinere.
Almen Studieforberedelse Orientering tirsdag den 27. januar 2015.
Formål Valg af fag Blanket Pjece Valg af problem.
Dansk-historie opgaven i 1.g 2017
Elevvejledning for Studieretningsprojektet i 3.g
Stil op klassevist efter fornavn ved bordene med skilte
SRP Høje-Taastrup Gymnasium 2017
Almen sTudieforberedelse 2017
Større skriftlig opgave i 2.hf
Studieretningsopgaven i 2.g 2017
AT-eksamen 2018.
Studieretningsprojektet
Studieretningsprojekt (SRP) 3g
AT-eksamen 2019.
HAVET- livgivende, dødbringende, legendeskabende AT-eksamen 2019
AT-EKSAMEN 2019 SSM 28. januar kl
Præsentationens transcript:

 1. lektion › Oplæg om synopsis › Oplæg om den individuelle fremlæggelse, vejledning og godkendelse af problemformulering i uge 6  2. lektion › Oplæg om problemorienteret projektarbejde (jekr) - 3øa, 3øb, 3m/i, 3ma › 3øc, 3ød, 3øe arbejder med egen endelige problemformulering  3. lektion › Oplæg om problemorienteret projektarbejde (jekr) 3øc, 3ød, 3øe › 3øa, 3øb, 3m/i, 3ma arbejder med egen endelige problemformulering  lektion › Alle arbejder med den endelige problemformulering › Vejledning i 700-fløjen.

 Mandag uge 5 › Vejledning i lektion › Aflevering af blanket med FORELØBIGT valg af to DIO-fag – senest kl. 17 i Lectio.  Krav til emnevalg til problemformulering › Fokus på globalisering › Relateret til ét af de fire emneområder:  Demokrati og Menneskerettigheder, Velfærd vs. Fattigdom, Global Terrorisme og Medier, The New World Order › Tværfaglig problemstilling. › Må ikke overlappe DSO eller SRP/tidligere bedømt arbejde.

 Individuel fremlæggelse: › 20 minutter pr elev › 2 faglærere › 2-delt  7-9 min (max): præsentation af egen udvidet problemformulering.  indledning – undren (påstand/hypotese)  Taksonomiske overvejelser  Metodiske overvejelser  Problemformulering  Afgrænsning  Foreløbig kildeliste  Indgår i den samlede DIO-karakter. (Der gives ikke særskilt karakter for fremlæggelsen)  Ca. 10 min. vejledning + evt. godkendelse af problemformulering  Medbring blanketten til DIO-problemformulering (+ på usb)

 Individuel skriftlig opgave › Analyse af to selvvalgte tekster fra din foreløbige kildeliste › En tekst fra hvert DIO-fag, der indgår i problemformuleringen. › Fagligt relevante analysemetoder. › Omfang ca. 3 sider › Uploades i lectio senest kl. 17 › Bedømmelsen indgår i den samlede standpunktskarakter for DIO.

 Godkendelse af problemformulering › Sidste frist for godkendelse af problemformulering. › Godkendt problemformulering – underskrevet af to faglærere - skal afleveres i receptionen senest kl. 15. › Vejledning kl. 12 – 15 i 700-fløjen.  Individuel refleksionsopgave: › Afleveres sammen med arbejdspolioen  Arbejdsportfoliomappen › Afleveres senest kl. 15 i receptionen

 Udarbejdelse af den individuelle DIO- synopsis  Mandag – onsdag  Ikke mødepligt på skolen  Vejledning i Mediateket og virtuelt via lectio i 2. – 4. lektion  Synopsen afleveres senest onsdag d. 6. marts 2013 kl. 14