Lederforum Torsdag den 10. maj 2007 Dagsorden: Generel orientering Koncernmål/ servicestrategi for 2008 Opfølgning på seminar om ledelsesværdier Medarbejdertrivsel.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Jan Forsing og Lisa Andersson
Advertisements

Sundhedsaftaler Dialog og input
Samspil med den offentlige sektor er afgørende
A RBEJDSPAPIR, ALMENNETVÆRKSMØDE 12. SEPTEMBER Nu får du travlt!
Sæt stress på dagsordenen i SU - og i hverdagens arbejdsliv
9. Laboratoriedag - eftermiddag. Fortsat udvikling ”At holde Gejsten Oppe”
Lederforum Dagsorden: Branding og den gode historie
direktør for Ældre- og Handicapforvaltningen, Aalborg kommune
Arbejdspladsudvikling
v/Kate Bøgh Socialdirektør, Middelfart Kommune
Trivselsundersøgelse og Ledelsesevaluering i Region Midtjylland
Lederforum Dagsorden: Velkommen og generel orientering Aftaler 2008
Ledelse af frivillige i det kirkelige arbejde v. Dorte Kappelgaard Roskilde d. 5. september 2011.
Stress og ledelse.
Styringskrav for jobcentre
Hvem skal være med til at definere kerneopgaven – og hvordan
Resultatbaseret styring – hvordan kan det bruges i Danmark?
Den regionale vækst- og udviklingsstrategi
ORIENTERING OM LEDELSESEVALUERING – til medarbejdere
Konsulent Niels Philip Jensen
24. januar CFU OK 08 Delforlig - staten Attraktive arbejdspladser Fokus på samarbejde, kompetenceudvikling og arbejdsmiljø.
Forslag til planlægning af årets opgaver for kontaktpersonen
Fællesskab for kommunen som en attraktiv arbejdsplads Direktør Helle Bro Social og Arbejdsmarked Holstebro Kommune Januar 2012.
Ledere mellem profession, management og demokrati Karina Sehested, Seniorforsker Skov og Landskab, KU.
Workshop om trivselsmålinger SSID – årskonference Rita Jensen Personalestyrelse 29. April 2009.
Værdigrundlag Vision og mission Værdier og mål Oktober Version 2.1.
Medalje til Høje-Taastrup
Indsigt og udvælgelse – forstå hvad det betyder for jer
Lederforum Torsdag den 16. august 2007 Dagsorden: Velkommen Trivselsundersøgelse Ledelsesværdier Budget 2008.
PBJ Consult A/S – Mere end et systemhus HR i øjenhøjde
Lederforum Dagsorden: Generel orientering Årsplan for Lederforum
Lederforum Torsdag den 31. januar 2008 TEMA: Vores organisationsform FMK’s organisationsform Præsentation af lederpræsentationer Hvordan er det at være.
Lederforum Torsdag den 27. november 2008 Dagsorden: Dagens tema God ledelse – Søren Brandi Generel orientering Evaluering af lederforum Sandwich Budgetopfølgning.
Omrejsende ledere - Svendborg Kommunes interne konsulentkorps.
Brugerseminar 2013 Hvordan skaber fælles miljødata værdi for mennesker og miljø?
HR i Nice Topledelsens krav til HR ! V/ Gert R. Jonassen - Arbejdernes Landsbank den
Personalemøde den 4. juni 2008 Koncern Økonomi: Værdier - og handlinger Personalemøde den 4. juni 2008.
Lederforum Dagsorden: Generel orientering
Kvalitetssikring af lærerpræstationer - Hvordan?
Samskabelse Den 19. februar 2014 blev der afholdt Visionsseminar for Kommunalbestyrelsen i Lemvig Kommune, hvor der på politisk niveau blev drøftet og.
Dagsorden Introduktion til hinanden og opgaven
Introduktion af forløbet. Forløbet sættes i gang gennem kickstart. Kickstart arbejder med de to første faser. De sidste to faser arbejder hver enkelt.
Odense Kommune 2007 v. Jørgen Clausen, Stadsdirektør
KVIK-modellen KVIK-modellens historie Modelgennemgang
Koncernmål: medarbejdertrivsel
Sundhedsaftaler og sundhedskoordinationsudvalg Specialkonsulent Andreas Jull Sørensen Indenrigs- og Sundhedsministeriet.
Employer Branding, Gå-hjem-møde, ASBccc 7. maj 2008 Employer Branding Gå-hjem-møde, 7. maj 2008 Helle Kryger Aggerholm, ph.d.-studerende Mona Agerholm.
Aftaler 2008 – proces fokus på indsatsområder v. Finn G. Johansen Fag/stabschef d. 14. maj 2007.
Lederevalueringens betydning  Det forberedende arbejde – visioner og værdier – meget spændende proces  Den 17. marts 2003 afleverede jeg 3 spørgeskemaer.
Lederforum Torsdag den 25. september 2008 Dagsorden: Værdisættende ledelse ( ) Pause ( ) Generel orientering ( ) Koncernmål.
Den røde tråd fra vision til handling
Dialogmøde – VIA University College - den 16. juni.
Kampagne 3 Tiltrække og anerkende frivillige Navn Navnesen.
Albertslund Kommune Nordmarks Allé 2620 Albertslund T F Temadrøftelse SUS Sundhedsaftale.
Tillidsreform Halsnæs Kommune
Værdi- og målsætningsproces Espergærde Skole
APV, TRIVSEL OG SOCIAL KAPITAL 2017
Rammeaftale 2018 – Baggrund og opstart
Den værdifulde arbejdsplads
KONCERNSERVICE STRATEGI 2020
Mere MOST - mindre fravær
Strategi 2022 Stærkere Firmaidræt – Mere kollegamotion.
Kulturmåling i VisitDenmark
Januar 2010 MANDAG TIRSDAG ONSDAG TORSDAG FREDAG LØRDAG SØNDAG
Januar 2010 SØNDAG MANDAG TIRSDAG ONSDAG TORSDAG FREDAG LØRDAG
Januar 2010 MANDAG TIRSDAG ONSDAG TORSDAG FREDAG LØRDAG SØNDAG
August 2009 MANDAG TIRSDAG ONSDAG TORSDAG FREDAG LØRDAG SØNDAG
Møde 11. april 2019 GRØNT RÅD.
Høring af forslag til Budget
Gruppeudviklingssamtale Trin 1-2-3
Præsentationens transcript:

Lederforum Torsdag den 10. maj 2007 Dagsorden: Generel orientering Koncernmål/ servicestrategi for 2008 Opfølgning på seminar om ledelsesværdier Medarbejdertrivsel

Generel orientering v/Benny Balsgaard

Koncernmål og servicestrategi v/Annalise Horster

Koncernmål – kobling til servicestrategi Servicestrategiens 3 fokusområder: -Udbudsforretninger -Organisatoriske indsatser for udvikling af kvalitet og effektivitet -Information til borgerne om 1 og 2 Gå ikke over åen efter vand…. Derfor fokus på at sikre sammenfald/genbrug i forhold til de organisatoriske indsatser i servicestrategien for og koncernmål i aftalestyringen for 08 (og 09?)

Direktionens koncernmål 2007 Fokus på at etablere og udvikle en veldreven organisation der effektivt og kvalitetsbevidst kan understøtte: –Udviklingsstrategiens strategiske indsatsområder –Udviklingsmål på alle driftsområder –Effektiv ressourceudnyttelse generelt Koncernmål 2007: –Formulere fælles ledelsesgrundlag –Fokus på medarbejdertrivsel –Sikre decentral ledelse og central styring via dialogbaseret aftalestyring –Arbejde med åbenhed og proaktivitet

Koncernmål 2008 – fokus og prioritering Direktionen ønsker fortsat fokus på at udvikle en veldreven organisation, der effektivt og kvalitetsbevidst kan understøtte –Udviklingsstrategien –Driftsudvikling generelt –Effektiv ressourceudnyttelse Hvilke koncernmål for 2008 (og frem) understøtter bedst dette? Hjælpespørgsmål til drøftelse: Videreføre ét eller flere koncernmål fra 2007-aftalerne? Fokus på få eller flere fælles koncernmål? Hvilke nye mål og temaer bør sættes i fokus?

”Guldkorn” fra Lederforum d. 12/4 Videreføre de 4 koncernmål fra 2007 Lederudvikling (f.eks. v. fokus på coaching og ”værdsættende samtaleteknik) Dialog i organisationen – fokus på strukturer og processer som sikrer god kommunikation Mere faguddannet personale Kvalitetssikring af driftsydelser Fælles kultur Balance mellem centrale mål/forventninger og decentrale ressourcer/kompetencer Balance mellem bureaukrati og kreativitet i organisationen Klare rammer og aftaler for stabenes service og vejledning Fokus på konsolidering og tid til fordybelse Fokus på god og effektiv mødeledelse og mødekultur i organisationen Fokus på forandringskultur (LEAN) Fokus på god og effektiv projektorganisering og projektkultur i organisationen

Servicestrategi/koncernmål – proces for tilblivelse: 12. april: indledende dialog med Lederforum I går: indledende præsentation/dialog med Kommunalbestyrelsen NU: fortsat dialog i Lederforum og mulige koncernmål for 2008 Maj/juni: formulere første oplæg til fokus for servicestrategi og koncernmål Juni: Dialog ml. Direktionen og økonomiudvalg om servicesstrategi for August/september: servicestrategi/koncernmål – formulere udkast i fht. rammer/prioriteringer i budget 2008 og udkast til udviklingsstrategi Oktober: justere udkast til servicestrategi i fht. budgetaftalen – og konkretisering af koncernmål for 2008 (og 2009?) 25. oktober: Lederforum dialog om forslag til koncernmål for 2008 November: KB vedtagelse af servicestrategi for sammen med udviklingsstrategien og ”målkataloget” (del 2) December: Koncernmål formuleres ind i aftalerne for 2008 Januar 2008: KB tilslutter sig direktionens aftaler med alle aftaleholdere

Etablering af følgegruppe Følgegruppen: Mødes 3-4 gange fra juni til oktober (ca. 2 timers møder) Er ikke en arbejdsgruppe – EPO laver oplæg og udformer udkast Er ikke en styregruppe – skal ikke godkende det arbejde som forelægges direktionen Skal inspirere, yde konstruktiv kritik samt være ambassadører Består af én direktør, én fagchef, 3-4 institutionsledere Send en mail til hvis du vil være en kritisk inspirerende ambassadør for udvikling af kvalitet og effektivitet i FMK EPO udpeger derefter følgegruppen og inviterer mv.

Ledelsesværdierne ud over rampen -og én på lampen! -v/Charlotte Hervit

Kommunikation af ledelsesværdierne – Indblik – Historier i lederforum – Lån et billede – Giv et bud!

Trivselsundersøgelse og ledelsesværdierne Husk værdierne – de giver fodfæste!

Medarbejdertrivsel Praktisk i dag Personalemøder Hvad er undersøgelsen? Hvad er undersøgelsen ikke? Hvad skal undersøgelsen bruges til? Efteråret 2007 Lederens rolle Debat Opsamling Udlevering af spørgeskemaer

Praktisk i dag Spørgeskemaer udleveres –Orientering følger til sidst

Personalemøder Ideer til dagsorden –Baggrunden for undersøgelsen og info om ny til december –Gennemgang af spørgeskemaet 5 emner: »Samarbejde med kolleger »Fælles kultur og værdier »Ledelsen »Fysiske forhold »Arbejdet generelt 3 temaer: »Hvordan oplever jeg samarbejdet med kollegerne »Hvordan oplever jeg ledelsen »Hvordan oplever jeg selv arbejdet –Præsentation af resultatet »Hvem, hvornår, hvordan

Hvad er undersøgelsen? Måling på medarbejdernes opfattelse af trivsel Værktøj til dialog om Hvad er trivsel? Hvad er et sjovt og meningsfuldt arbejde? Hvordan udvikles trivslen på arbejdspladsen?

Hvad er undersøgelsen ikke? Eksaminering af lederne (bestået/ikke-bestået) Intern konkurrence Rangordning

Hvad skal undersøgelsen bruges til? Dialog mellem leder og medarbejdere om: –Hvordan udvikles i fællesskab en god arbejdsplads –Prioritering af indsatsområder Husk: prøv ikke at ændre på noget, der ikke kan laves om og lad være med at acceptere forhold, som burde forbedres. Dialog/erfaringsudveksling mellem lederne internt –Det formelle og uformelle niveau

Efteråret 2007 Præsentation af resultatet på den enkelte arbejdsplads Personalemøder Med-udvalg Inddragelse af HR-staben

Lederens rolle Motivere medarbejderne til at deltage Inddrage medarbejderne i den videre dialog om udviklingen af trivslen på arbejdspladsen

Debat –Hvordan kan igangsætningen af undersøgelsen på den enkelte arbejdsplads foregå? –Hvilke spørgsmål/problemstillinger trænger til yderligere afklaring?