Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Kulturmåling i VisitDenmark

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Kulturmåling i VisitDenmark"— Præsentationens transcript:

1 Kulturmåling i VisitDenmark

2 Hvorfor måler vi vores kultur?
Kultur handler i høj grad om din trivsel og din arbejdsglæde. Det handler også om strategisk ledelse og vores fælles udvikling. Og i sidste ende handler det om at vi sammen skaber de bedste resultater. VisitDenmarks kulturmåling tager "temperaturen" på VisitDenmark som organisation. Kulturmålingen giver os et billede af, hvor vi som organisation allerede klarer os godt, men også hvor vi kan forbedre os – altid med udgangspunkt i vores overordnede strategiske målsætninger. Ledelsen har valgt at prioritere en årlig kulturmåling for at sikre, at vi alle løbende har fokus på, hvor vi kan udvikle os i det enkelte team og som organisation - og hvordan vi sammen skaber gode resultater. Vi har valgt at gøre brug af kulturmålingenfor at sikre, at vi hele tiden har fokus på de områder, hvor vi kan forbedre os. Vi ønsker at være en organisation, der er proaktiv, innovativ og kreativ, men som også handler ansvarligt, sikrer fremdrift og leverer resultater. Derfor har vi brug for dit svar! Hvornår gennemføres målingen? Målingen kommer til at foregå i perioden 28. september – 23. oktober 2015. Du vil modtage en mail den 28. september. Lige som sidste år, er mailens afsender konsulenthuset Intenz. Du vil modtage et link til et webbaseret spørgeskema. Spørgeskemaet er udarbejdet på dansk og engelsk. Du vil blive bedt om at vælge sprog, inden du afgiver dit svar. Vi skal have modtaget dit svar senest den 23. oktober Tak fordi du vil bruge de ca. 30 minutter, det tager at besvare spørgeskemaet. Hvem kan deltage? Ledelsen har – i samråd med konsulenthuset – truffet den beslutning, at medarbejdere, der er fastansat eller ansat i tidsbegrænsede stillinger inviteres til at svare. Det betyder, at studentermedhjælpere eller praktikanter ikke inviteres til at deltage. Bevæggrunden for denne beslutning er, at kulturmålingen skal give ledelsen et billede af, hvordan de medarbejdere, der løbende og igennem en længere periode har indflydelse på arbejdskulturen i VisitDenmark, oplever vores fælles adfærd og omgang med hinanden. Vores fastansatte og projektansatte medarbejdere er de medarbejdere, der på sigt kan være med til at sikre vores fortsatte udvikling. Hvorfor er dine svar vigtige? VisitDenmark skal fortsat være en organisation, der skaber resultater - i tæt samarbejde med alle de centrale aktører, også udenfor turismen. Vi skal også fortsat tiltrække og bevare de bedste medarbejdere. Og vi skal have en arbejdsdag, der giver mening, er inspirerende og udviklende. Kulturmålingen giver os et billede af, om vi alle udvikler os på de områder, der er vigtige for VisitDenmark. Hvis vi ikke ved, hvor vi med fordel kan forbedre os, kan vi ikke igangsætte vigtige tiltag. Derfor er din stemme vigtig! Hvad måler vi på? Vi har valgt en målemetode, der sikrer, at vi kommer hele vejen rundt om VisitDenmark som organisation. Derfor spørger vi bredt og måler på: om vi lever op til vores vision, mission og værdier om vi har ambitiøse mål om vi har fokus på vores interessenter om vi har en god produktkvalitet om vi er effektive i måden, vi gør tingene på om vi har en fælles forståelse og arbejder mod et fælles mål om vi har god kommunikation på tværs af afdelinger om vi er dygtige som ledere om vi kan få teams og samarbejde til at fungere effektivt om vi som medarbejdere er motiverede, og udnytter vores potentiale Vi beder dig om at give din fuldstændig ærlige mening, når du besvarer spørgeskemaet. Kun på denne måde kan vi udvikle os og nå vores ambitiøse mål. Dine svar er anonyme Din besvarelse i undersøgelsen er anonym. Dit svar indtastes direkte på en server hos Intenz, som herefter bearbejder oplysningerne for os. Det betyder, at der foreligger oplysninger om, at du har svaret, men ikke hvad du har svaret. Ingen får derfor enkeltbesvarelser at se, og der vises ikke samlede resultater for teams på mindre end 3 personer. Er man en del af et lille team på 3 personer, kan man i fællesskab beslutte, at man udelukkende ønsker at få en resultat-rapport, der viser det målte gennemsnit – og ingen procentfordeling. Vi er meget åbne og interesserede i at høre din ærlige mening. Det er vigtigt for os i direktionen at få et klart billede af, hvor godt du trives. Derfor vil vi gerne opfordre dig til at uddybe besvarelsen med konkrete kommentarer til de enkelte spørgsmål. Konkrete kommentarer bliver alene tilgængelige for direktionen, dvs. Jan og Lars Erik, samt HR. Dette for sikre fortrolighed. For at imødekomme al usikkerhed vedr. oplysninger om anciennitet og organisatorisk niveau, kan vi hermed bekræfte, at der ikke bliver genereret rapporter for afdelinger hhv. markedskontorer, hvori oplysninger om anciennitet og organisatorisk niveau fremgår. Vi har brug for din mening – og har derfor en målsætning om at nå en svarprocent på 100. Jo flere svar vi får, desto større chance har vi for at få et retvisende billede af, hvor godt alle trives og om vi er dygtige til at lede og formidle. Billedet viser os, hvordan vi skal tilgå vores opfølgende arbejde, så vi understøtter vores gode udvikling. Hvad sker der efter målingen? Rapporterne for målingen udarbejdes i starten af november. Ledelsesgruppen får præsenteret det samlede resultat medio november – og vil beslutte sig for, hvilke indsatsområder den øverste ledelse fremadrettet vil arbejde med på tværs af organisationen. I løbet af december/januar vil din leder se på resultatet af kulturmålingen og sammen med jeres team tage en drøftelse af de tendenser og indsatsområder, som målingen peger på for jeres team. Opfølgning af målingen er ikke statisk – men en fortløbende proces, der involverer både din leder og dig som medarbejder. Vigtigt er, at alle tager et fælles ansvar for den videre dialog og handling på teamets konkrete indsatsområder. Under VDK ugen i foråret 2015 satte vi fokus på nogle af de områder, der blev fremhævet ved besvarelserne under kulturmålingen. I 2015 vil ledelsen fortsat sætte de organisatoriske og ledelsesmæssige emner på dagsorden, der er vigtige for at vi bevæger os i den rigtige retning. Spørgsmål Har du overordede spørgsmål til kulturmålingens gennemførelse, er du meget velkommen til at kontakte Annette Zerrahn på mail eller på tlf.: Har du under besvarelsen af kulturmålingen spørgsmål af teknisk karakter, er du velkommen til at tage direkte kontakt til projektlederen hos intenz: Joan Morberg Lefevre på mail: – eller på tlf.: På forhånd tak for dit svar! Vh. Jan & Lars Erik

3 Medarbejderens trivsel og performance
Erfaringen viser, at som medarbejder er gladere og mere motiveret til at yde dit værdifulde bidrag, når du - sammen med din leder - får skabt et klart billede af: hvad vi står for som organisation, hvor vil vi hen og hvordan når vi dertil hvordan dit arbejde bidrager til den strategiske målsætning hvordan VisitDenmarks fælles værdisæt danner rammen om/for vores indbyrdes adfærd over for hinanden. Kulturmålingen giver dig og os et billede af, hvor godt du kender de forskellige forretningsområder i VisitDenmark. Kulturmålingen viser også, hvor din leder kunne understøtte jeres teamarbejde på bedre vis, f.eks. hvordan din og dine kollegers grundlæggende viden om organisationen kunne styrkes.

4 Strategisk ledelse VisitDenmark skal fortsat være en organisation, der skaber resultater – i tæt samarbejde med alle de centrale aktører både i og uden for turismebranchen. Og vi skal have en arbejdsdag, der giver mening, er inspirerende og udviklende. Kulturmålingen skal bidrage til, at vi alle har et billede af, om vi udvikler os på de områder, der er vigtige for VisitDenmark. Hvis vi ikke ved, hvor vi med fordel kan forbedre os, kan vi ikke igangsætte vigtige tiltag. Og imødekomme vores fælles mål om at være en proaktiv, innovativ og kreativ organisation, der handler ansvarligt, sikrer fremdrift og leverer resultater.

5 Hvad måler vi på? Ledelsen har valgt en målemetode, der sikrer, at vi kommer hele vejen rundt om VDK som organisation. Derfor spørger vi bredt og måler bl.a. på, om vi: lever op til vores vision, mission og værdier har fokus på vores interessenter har en god produktkvalitet er effektive i måden vi gør tingene på har en fælles forståelse og arbejder mod et fælles mål har en god kommunikation på tværs af afdelinger er dygtige som ledere som medarbejdere er motiverede, og udnytter vores potentiale.

6 Hvem kan deltage i målingen?
I samråd med Intenz har ledelsen besluttet, at de medarbejdere, der kan deltage i målingen, er: fastansatte ansatte i tidsbegrænsede stillinger (projektansatte). Grunden hertil er, at kulturmålingen skal give ledelsen et billede af, hvordan de medarbejdere, der løbende og igennem en længere periode har indflydelse på arbejdskulturen i VisitDenmark, oplever vores fælles adfærd og omgang med hinanden. Vores fastansatte og projektansatte medarbejdere er de medarbejdere, der på sigt kan være med til at sikre vores fortsatte udvikling.

7 Hvordan foregår kulturmålingen?
Kulturmålingen foregår én gang årligt, typisk i oktober. Målingen tager sit udgangspunkt i et spørgeskema, som du modtager pr. mail. Afsender af mailen er konsulenthuset Intenz, der behandler og analyserer de indkomne besvarelser. Din besvarelse i undersøgelsen er anonym. Dit svar indtastes direkte på en server hos konsulenthuset Intenz, som herefter bearbejder oplysningerne for os. Det betyder, at der foreligger oplysninger om, at du har svaret, men ikke hvad du har svaret. Ingen får derfor enkeltbesvarelser at se, og der vises ikke samlede resultater for teams på mindre end 3 personer. Er man en del af et lille team på 3 personer, kan man i fællesskab beslutte, at man udelukkende ønsker at få en resultatrapport, der viser det målte gennemsnit – og ingen procentfordeling. Vi er meget åbne og interesserede i at høre din ærlige mening. Det er vigtigt for os i direktionen at få et klart billede af, hvor godt du trives. Derfor vil vi gerne opfordre dig til at uddybe besvarelsen med konkrete kommentarer til de enkelte spørgsmål. Konkrete kommentarer bliver alene tilgængelige for direktionen, dvs. Jan og Lars Erik, samt HR. Dette for sikre fortrolighed. For at imødekomme al usikkerhed vedr. oplysninger om anciennitet og organisatorisk niveau, kan vi hermed bekræfte, at der ikke bliver genereret rapporter for afdelinger hhv. markedskontorer, hvori oplysninger om anciennitet og organisatorisk niveau fremgår.

8 Proces og årshjul Når Intenz har færdigbehandlet målingen, får ledelsesgruppen præsenteret det samlede resultat. Herefter beslutter den øverste ledelse, hvilke indsatsområder vi fremadrettet skal arbejde med på tværs af organisationen. Umiddelbart herefter vil din leder få resultatet af kulturmålingen og sammen med jeres team tage en drøftelse af de tendenser og indsatsområder, som målingen peger på for netop jeres team. Opfølgning af målingen er ikke statisk, men en fortløbende proces. Vigtigst er, at alle tager et fælles ansvar for den videre dialog og handling på teamets konkrete indsatsområder. Hvert team udarbejder en handleplan. Ledelsen har en målsætning om at nå en svarprocent på 100. Jo flere svar, desto større chance har ledelsen for at få et retvisende billede af, hvor godt alle trives og om vi er dygtige til at lede og formidle. Billedet viser os også, hvordan vi skal tilgå vores opfølgende arbejde, så vi bedst understøtter vores strategiske målsætning. Ledelsen er meget åben og interesserede i at høre din ærlige mening, da det er vigtigt for direktionen at få et klart billede af, hvor godt du trives. Derfor opfordrer ledelsen til, at du uddyber din besvarelse med konkrete kommentarer til de enkelte spørgsmål. Kulturmåling gennemføres i oktober Resultat foreligger primo november Bestyrelsen orienteres om resultat Workshop med den øverste ledelse Workshop med chefgruppen Lokal opfølgning i hvert team samt udarbejdelse af handleplan Opsamling i chefgruppen ift. handlingsplaner og konkrete indsatser Fællesmøde med status på årets handlingsplaner + info om kommende kulturmåling


Download ppt "Kulturmåling i VisitDenmark"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google