TEMA: KOMPETENCEVURDERING Målbeskrivelserne er ved at blive/er reviderede i alle specialer. Der lægges større vægt på kompetencevurdering Der lægges større.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
God uddannelsesvejledning - Udvikling
Advertisements

[indsæt selv arbejdspladsnavn og dato]
Medarbejderudviklingssamtalen
Ny ansættelsesprocedure hvordan?
3-timersmødet 2013 TEMA: Samarbejde i teams og om patientforløb • Tankegangen bag den forløbsorienterede organisationen (FLO) er, at patienten og patientforløbet.
Første gang du logger på, skal du bestille ny adgangskode her
Løntermometer° Vedligehold dit lønsystem. Løntermometeret Mange virksomheder oplever, at et ellers godt lønsystem efter nogle år ikke længere har den.
Uddannelsesdag for kursusledere og efteruddannelsesvejledere Fra viden på kursus til handling i praksis Møde om God læring.
1 Innovation i AT i 2g på Fjerritslev Gymnasium Branding (2.22) Fremtidens by ( )
Arbejdspladsudvikling
Almen studieforberedelse
Analyse- og udviklingsmodel
360 graders evaluering i den lægelige videreuddannelse
3-timersmøde 2010 Børneafdelingen Hvad gør vi godt: •Feedback og supervision i Børnemodtagelsen og Børneambulatoriet. •Enkelte yngre læger er kontaktpersoner.
Indførelse af elektronisk 360°- evaluering af yngre læger
Darum skole 4. november 2013.
Opfølgningsdag for rygestoprådgivere
DELTAGELSE, REFLEKSION, CHANCELIGHED, OG RESSOURCE
3-timers møder Aarhus Universitetshospital 2014
Stress og ledelse.
Konsensusprocessen.
Karl Henrik Flyums model
At udforske sin egen praksis
Velkommen til Fællesskaber for Alle for Folkeoplysningsklubberne!
Opfølgning på TULE xxx Koncern HR
Vejlederens kommunikation
Det uhensigtsmæssige uddannelsesforløb Mellem 3-10 %, ny undersøgelse i Århus 6,8 % Ikke forskel på køn Ikke forskel på alder Ikke forskel på speciale.
Bacheloropgavens mundtlige dimension torsdag d. 19/1-12 Mål med mødet: 1.At etablere et forum for refleksion over opgavens mundtlige del. 2.At I efterfølgende.
Hvad er det gode skolelederliv? - Et selvevalueringsforløb.
Bacheloropgavens mundtlige dimension onsdag d. 4/5-11
Individuel selvevaluering. Øvelse Hvad tror du ville være en udfordring for dig ved at gennemføre den individuelle selvevaluering? - diskuter gerne med.
PKL seminar 2011 nye skabeloner for målbeskrivelser og uddannelsesprogrammer.
Obligatorisk selvvalgt opgave
Mhtconsult Mangfoldighedsværktøj for Erhvervsskolerne Skemafasen.
Information til respondenter Feedback i den lægelige videreuddannelse.
Dialogmøde Forældresamarbejde - forældre og forældrebestyrelsen imellem.
Præsentation af egen institution En forudsætning for en konstruktiv erfaringsudveksling og sparring indenfor netværket er, at kendskabet til hinanden er.
Alt er på hjemmesiden nyfolkeskole.wordpress.com.
TEMA 2014: KOMPETENCEVURDERING Målbeskrivelserne er ved at blive/er reviderede i alle specialer Der lægges større vægt på kompetencevurdering Der lægges.
Regionshospitalet Randers Regionshospitalet Randers Elektronisk 360°’s feedback.
1 Efter Karl Henrik Flyums modeller At formulere spørgsmål - led 1- 7.
Kerneopgaven i forandring XX arbejdspladse – den xx.xx.201x.
Tekstslide med bullets Brug ‘Forøge / Formindske indryk’ for at skifte mellem de forskellige niveauer Introduktionsperioden 1.
Mentors rolle og mentoropgaver. En mentor er... …en personlig sparringspartner, der stiller sig selv og sin viden, indsigt og erfaring til rådighed for.
3-timersmøderne 2016 Initiativ * Konkrete uddannelsesinitiativer + dialog * Konkrete uddannelsesinitiativ er + dialog Årlig rapport 3-timersmødet Vision.
Lektion 2 Formålet med denne lektion er at støtte eleverne i at skabe en god klassekultur. Som lærer er du være med til at sætte rammerne for, at der skabes.
Instruktion til mødeledere
3-timersmødet 2017.
AVA Vision og værdier ”En vision, der kommer indefra – fra medarbejdere, der dagligt leverer varen og håndterer måden at gøre det på troværdigt og individuelt,
Ansvar i Videreuddannelsen
TEMA 6 Præsentation: Sælg idéen
Kodeks for godt arbejdsmiljø
Den nye målbeskrivelse – et overblik
Vejledende tider for 3-timersmøde
TEMA 5 Realisering: Tilpas idéen
Hvornår er en uddannelsesplan god? Bliver den brugt?
3-timers møde Aarhus Universitetshospital 2017
Video club – med fokus på autonomi Motivation i praksis And
Efter Karl Henrik Flyums modeller
Efter Karl Henrik Flyums modeller
Uddannelsesgivende afdelinger
Vejledende tider for Velkomst v/mødeleder – 5 minutter
Instruktion til mødeledere
3-timersmødet 2017.
Oplæg om 3-timers møder Regionshospitalet Randers.
Lektion 2 Formålet med denne lektion er at støtte eleverne i at skabe en god klassekultur. Som lærer kan du være med til at sætte rammerne for, at der.
Den nye målbeskrivelse – et overblik
3-timersmødet 2018.
Introduktion og instruktion
VELKOMMEN TIL ENGINEERING DAY 2018
Præsentationens transcript:

TEMA: KOMPETENCEVURDERING Målbeskrivelserne er ved at blive/er reviderede i alle specialer. Der lægges større vægt på kompetencevurdering Der lægges større vægt på anvendelse af den rigtige metode. SST : kompetencevurderingsmetoder 3-timersmødet 2014

3- TIMERSMØDE 2014 Alle læger modtager og giver uddannelse. En positiv og udviklende kultur fremmer den kontinuerlige professionelle udvikling. Yngre læger i uddannelsesforløb kan med 3- timersmødet selv bidrage til at fremme gode udviklingsforløb. For yngre læger er kompetencevurdering krumtappen ved speciallægeanerkendelsen. 3-TIMERSMØDE 2014 KOMPETENCEVURDERING

3 Målbeskrivelsen fastlægger hvilke mål, man skal opnå for at blive speciallæge. I Danmark laves kompetencevurdering mhp at målene er opfyldt. Der lægges vægt på 7 lægeroller. Yngre læger arbejder og lærer efter et aktuelt uddannelsesprogram og udsættes løbende for kompetencevurdering. Dit bidrag i dag og dine initiativer er vigtige. 3-TIMERSMØDE 2014 KOMPETENCEVURDERING

3 Fokus på kompetencevurdering: De yngre læger skal kompetencevurderes løbende, og mens de er i funktion. Hvordan dette løftes i afdelingen? Hvordan opbygges/vedligeholdes den rette kultur? Hvordan kan det indgå i arbejdsplanlægningen? Hvordan bliver vi gode til at sætte scenen, så kompetencevurdering bliver en del af hverdagen på en tryg og effektiv måde? 3-TIMERSMØDE 2014 KOMPETENCEVURDERING

VEJLEDENDE TIDER 1. Velkomst v/mødeleder – 5 minutter 2. Præsentation af formål og forløb samt valg af referent – 20 minutter 3. Individuelt samt diskussion med sidemand – 25 minutter 4. Pause – 10 minutter mandsgrupper arbejder. Gruppeark udfyldes og indsamles af mødeleder – 45 minutter 6. Plenum, hvor Fællesreferat 1 og Fællesreferat 2 udfærdiges i fællesskab – 60minutter 7. Prioritering og buffer – 15 minutter Efterfølgende sørger mødeleder for indberetning elektronisk (mail af skemaer) 3-timersmødet

INSTRUKTION 1 Gå sammen to og to. Først bruger I 5 min. hver for sig til at reflektere over nedenstående spørgsmål (nedskriv små sætninger, der kan illustrere dine svar på det individuelle arbejdsark). Herefter interviewer I hinanden i 2 x 10 min: 1.Når du tænker tilbage på din tid i den afdeling, du er i nu – hvilke 2-3 gode læringsoplevelser vil du så fremhæve i forhold til det at blive kompetencevurderet/ god kultur for kompetencevurdering/ kompetencevurdering mens du arbejder? 2. Hvad gjorde du og hvad gjorde andre (ledelsen, den uddannelsesansvarlige overlæge, din vejleder, den uddannelseskoordinerende yngre læge, andre kolleger og samarbejdspartnere), der bidrog til, at det blev til gode oplevelser? 3. Har du forslag til ændringer, som kan medvirke til at styrke uddannelsen af den enkelte yngre læge og forbedre og effektivisere kompetencevurderingen? 4. Hvilken effekt vil ændringerne få? OBS POSITIV TILGANG!

INSTRUKTION 2 Gå sammen med andre par: (såfremt I kun er få læger i afdelingen, kan dette foregå i plenum, men det er vigtigt, at gruppearket udfyldes) 1.Fortæl om din makkers gode og mindre gode oplevelser, om forslag til ændringer, der vil gøre en forskel, samt mulige effekt, hvis ændringer gennemføres. Husk fokus på kompetencevurdering, kultur herfor og kompetencevurdering mens du arbejder. 2.Formuler i gruppen jeres fælles oplevelser (gode og mindre gode) omkring uddannelsen. Nedskriv på vedlagte Gruppeark. 3.Formuler gruppens forslag til ændringer, der vil gøre en forskel, eller som I formoder vil gøre det. Hvilke mulige effekter forventer I? Nedskriv på vedlagte gruppeark. 4.Forbered jeres fremlæggelse i Plenum. KOMPETENCEVURDERING

INSTRUKTION 3 Husk fokus på kompetencevurdering, kultur herfor og kompetencevurdering mens man arbejder. Når Fællesark 1 og 2 skal udfyldes er det vigtigt, at I er opmærksomme på de forskellige niveauer: Hvad kan I selv gøre? (alt hvad der kan gøres i egne rækker, er vigtigt at få med) Dette anføres i Fællesark 1. Her skal også anføres forslag til initiativer, som I gerne vil være ansvarlige for, men som kræver involvering af ledelsen og seniore lægekolleger. I så fald skal det også anføres i Fællesark 2 (evt. blot med stikord og henvisning til forslag nr.) Hvad håber vi, at andre tager fat på/hjælper med? Dette anføres i Fællesark 2. KOMPETENCEVURDERING