Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Uddannelsesgivende afdelinger

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Uddannelsesgivende afdelinger"— Præsentationens transcript:

1 Ny KBU-målbeskrivelse Fordeling af kompetencer mellem uddannelsesstederne

2 Uddannelsesgivende afdelinger
Den nye målbeskrivelse kræver ikke ændringer i hvilke uddannelsessteder, der indgår i KBU Men implementeringen af den nye målbeskrivelse kan give anledning til at overveje, om vi har de rigtige uddannelsessteder/kombinationer eller om noget skal ændres? De lægefaglige indstillinger giver et overblik over uddannelsesstederne på hospitalsenhederne

3 Gennemse de lægefaglige indstillinger fra jeres enheder
Opgave Gennemse de lægefaglige indstillinger fra jeres enheder Hvilke KBU-forløb fungerer rigtig godt? Er de uddannelsessteder med, I gerne vil have med? Er der anledning til at ændre noget? i antallet af uddannelsessteder? i sammensætningen af forløb?

4 Grupper Susanne, Tine, Flemming, Dan, Marc, Morten, Joachim N, Christoffer Vibeke, Claus, Franz, Jens Peter, Rasmus, UOA fra Horsens, Anita, Charlotte, Karen, Rikke Marianne, Joachim F, Erik, Berit

5 De nye kompetencer Modtage, vurdere og initiere behandling af den akutte patient Foretage genoplivning Gennemføre konsultation selvstændigt Følge op på plan for indlagt patient (konsultation/stuegang) Varetage udskrivning/afslutte patientforløb Sikre sammenhæng i patientbehandling, patientforløb, overgange Udføre afdelingens/almen praksis’ relevante praktiske procedurer Anvende afdelingens/almen praksis’ tekniske udstyr Forberede og varetage intrahospital transport Varetage vagtfunktion Erkende og agere relevant i forhold til behandlingskomplikationer Agere relevant i henhold til gældende lovgivning og patientsikkerhed Kommunikere og samarbejde med kolleger og andre samarbejdspartnere Undervise sundhedsprofessionelle Reflektere i og over egen og andres praksis Planlægge personlig udvikling

6 Fordeling af kompetencer
De 15 kompetencer i den gamle målbeskrivelse bliver godkendt på forskellige uddannelsessteder Af uddannelsesprogrammet fremgår det hvor og hvornår kompetencen skal opnås og godkendes Det er forskelligt hvilke kompetencer der godkendes på de ansættelsessteder der har 2. del.

7 Opgave i grupper Kom med et bud på en fordeling af kompetencer mellem 1. og 2. del af KBU. Hvad skal læres hvor? Hvad godkendes hvor?

8 Grupper Susanne, Tine, Flemming, Dan, Marc, Morten, Joachim N, Christoffer Vibeke, Claus, Franz, Jens Peter, Rasmus, UOA fra Horsens, Anita, Charlotte, Karen, Rikke Marianne, Joachim F, Erik, Berit

9 8. Hvilke procedurer skal læres femover
Er der nogen procedurer en færdig KBU-læge bare skal kunne? Hvordan sikrer vi overgangen til I-stillinger i alle specialer, når KBU-lægerne lærer noget forskelligt?


Download ppt "Uddannelsesgivende afdelinger"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google