Idrætseksamen 2006 Indledning Valg af emne, problemformulering..

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Drømmescenarie – om 2 til 3 år
Advertisements

Danehofskolens værdigrundlag
Rundt om modstand mod læring – hvordan motiverer man?
Møde om Folkeskolereformen og idrætsforeningerne 4. December 2013.
Information om folkeskolereformen tirsdag den 29. april 2014 mellemtrinnet.
Velkommen til informationsaften om skolereformen den 22. maj 2014.
Klasseledelse PIE 18/
Lablæring Uddannelsesforum 2011 Projekt i Sosuuddannelsen
Fremtidens folkeskole i Aalborg
Hvad du har lært Dine nye mentaltræningsvaner. Du har nu lært dig selv bedre at kende som løber • Du er blevet mere bevidst om den tankevirksomhed der.
Forældre Skødstrup Skole sept. 2013
VISION FOR ORDRUPSKOLE2010 Sammenfatningsarbejde.
Undervisningsplanlægning
Et væksthus for børn og voksne
Udvikling af informationskompetencer hos folkeskoleelever i 9. klasse
Talentvejen, hvad? Før start på ungdomsuddannelsen – prioritere brobygning og introforløb endnu højere. Styrket samarbejde med UU og folkeskole. Undervejs.
På vej mod folkeskolereformen
DE TRE KLARE MÅL - REFORMEN  Folkeskolen skal udfordre alle eleverne, så de bliver så dygtige de kan.  Folkeskolen skal mindske betydningen af social.
Dogmegruppe – 10.30Kaffe samt highlights fra fokusgrupper / Karin – 11.30Observation af undervisning med iPads – 12.00Frokost.
Skolereform august 2014………………
Jeg støtter barnet ved:
Den åbne skole.
Arbejde i grupper med KIE-modellen
PSS-Promoting Social Skills
Ved psykolog Lena Højgård Isager Psykologhuset Kognitivt Fokus
Gymnasietid Lektielæsning Læringsstile. Lektielæsning Hvad er god lektielæsning? ◦ Man når at lave det, man har planlagt (realistisk planlægning) ◦ Man.
©Jenny Bohr – Til underviserne Voksne med ADHD har ofte mange negative erfaringer med sig. Mange har fået megen skæld ud som børn, og de.
Folkeskolereformen - generel information
Skolebestyrelsens årsmøde for forældre på Hillerødsholmskolen
FOLKESKOLEREFORMEN Ellekærskolen.
Dialogmøde tirsdag den 17. juni 2014
Læringsstile i Friskolen Surfer…. Læringsstile i Friskolen Program: Oplæg om Læringsstile i friskolen Workshop Workshop.
Aftale om et fagligt løft af folkeskolereformen
Drejebogen til eksamen på idræt B
Forældremøde Herningvej Skole, torsdag den 1
Inspiration til reformarbejdet
- Hvad kan I forvente som forældre?
OPVARMNING IØ 2 Kirstine Ann Sørensen.
Indledning Indledning, præsentation af vores opgave
Alle børn er alles ansvar
Velkommen - Informationsmøde om kommende skoleår.
Humanistisk fagsprog og læringsstile Dagens program
PULS - meget mere krop, bevægelse og læring Naur Sir Skole og Lyngbjerghus.
I NFORMATIONSMØDE FOR FORÆLDRE PÅ B RØRUPSKOLEN. Onsdag den 14. maj 2014.
Forstærkningssystemer i institutionsarbejdet V/ Sine Møller Psykolog og faglig leder af Kvalitetssikringsteam MultifunC.
DET GODE UNDEVISNINGSMILJØ Al magt til eleverne. Undervisningen Indflydelse Store rammer Den enkelte elev - fællesskabet Indlæringsformer Boglig - erhvervsfaglig.
Velkommen til informationsaften om skolereformen den 12. juni 2014.
Værdisæt Hylleholt Skole Respekt Faglighed og udvikling Engagement
Agenda Lærerprofession Professionsidealet Lovgivning
Lærer Mig og min uddannelse Lærerprofessionen Sundhedsfremmende
Dine karakterer Gives ud fra flere elementer. Hvilket niveau E-F, D eller C (taksonomi) Indhold af det der står skrevet holdt op imod det som der forventes.
Folkeskolereformen Lystrup Skole. Dagsorden Reformen generelt Skolehverdagen i børneperspektiv Skole-hjemsamarbejdet.
Hva er god klasseledelse ?
Tove Laasholdt Censorrollen Bioanalytikerunderviser
Tema 6 Samvær og fælles aktiviteter
Skolesport Leg, Liv & Læring Idrætsprojekt Idrætsoplevelser for børn og unge med indlæringsvanskeligheder Partnerskab mellem Dansk Skoleidræt,
Grundtræningsprogram 2. g
Etnisk Råd Grøndalsvængets Skole. Hvorfor lave et Etnisk Råd? I Københavns kommune har man lavet en udviklingsplan for hvordan byens skoler skal arbejde.
Hvis du ønsker at opnå fremragende
De seks bedste billeder fra gruppen
Pernille Ulla Andersen, VIA University College,
Fra måske egnet til egnet Eud-Start Træningsbanen til en erhvervsuddannelse.
Dagens program Hvem er jeg Formålet med workshoppen Forskning omkring fysisk aktivitet i undervisningen Formål med fysisk aktivitet i undervisning Hvordan.
Fra handling til forvandling Hele Vejen Rundt Fra handling til forvandling Ideen er skabt Susanne Løkke & John Mejlgren © 2011.
Tidlig sprogstart i skolen- oplæg ved bogreception d. 14./
Drivkraften og Motivation
Badmintonsportens hjælpetrænerkursus 1
Kropslig læring - oplæg UCC. Mikael Lytzen
Bevægelse, læring og trivsel - TLY
Alle børn med i idrætsfaget
Præsentationens transcript:

Idrætseksamen 2006 Indledning Valg af emne, problemformulering.. Metodebeskrivelse, hvordan belyser vi emnet, hvordan gør vi i dag.

Motivation foldes ud Motivation i folkeskolen (uddybelse af EVA, Opgaven belyses, og der henvises til vores teori. Motivation og idræt; underviseren skal udvikle og indvie eleverne i de forskellige kompetencer (bilag 3 eller butt s.36) Den indre motivation styrkes ved disse kompetencer, kompetence-motivation fremmer lysten og glæden ved at lære. Fremmer lysten til at være aktiv i forhold til omgivelserne. Det omgivne miljø opfattes som en spændende udfordring som indbyder til handling, leg og nye oplevelser. Det personlige i idrætten, den indre motivation. Den indre glæde og en lykkedes følelse. Et positivt kropsbillede skal udvikles. Hvilke motiver handler mine elever udfra?

Vores praktiske program Vores overvejelser. Ideer og grundtanke; vi har tænkt motivation ind i vores program. Vejlederbåndet, medbestemmelse og planlægning. Målsætning for eleven. Basket; færdigheder, varieret arbejde, forskellige bolde, musikkens betydning, breaks som skal bryde det traditionelle spil. Badminton; indarbejde bevægelser u. ketcher, pararbejde, kobling m. fægtning, fokus væk fra det oprindelige, det legende element rundt om nettet, færdigheder med grundslagene (evt. bevægelses analyse clear slag) Springgym; elevernes forskellige kompetencer, arbejde alene, arbejde sammen, show shifter, progression, tryghed, tillid, udfordring, det vilde, vejlederbåndet, udvikle utraditionelle muligheder, de elever som ikke kan den færdighedsbaserede øvelse, men kan måske den alternative forøvelse. Model s. 44 motivation og personlighed (læreren må være bevidst om elevernes præstationsmotiv) Udskolingen De didaktiske overvejelser Læreren

Bevægelsesanalyse 1 Clear – slaget fra badminton Optages på video og fremvises til mundtlig del Fejlretning Armens bevægelse i fokus

Bevægelsesanalyse 2 Hovedspring fra redskabsgymnastik Beskrivelse af tilløb, afsæt og spring Måske komme ind på kropsspændingens betydning i redskabsgymnastik.

Konkurrencens betydning for motivationen Hvordan kan den integreres i folkeskolen?, skal den være en del af undervisningen? Negativ eller positiv præstationsmotiv Med og imod – indre og ydre motivation, teori ud fra hvem? Spil bold med livet som indsats, Brinch oder? Flow Fælles Mål skal inddrages Heddo opgave bruges

Opprioritering af idræt Idræt på trods på mange by-skoler Forsøgsskoler med meget idræt Fx Ballerup og Per Kølle Samfundets indstilling til at dyrke idræt Folkeskolen og idræt i fremtiden