AT - Viden i spil.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
AT opgave 2014 Mad og Mennesker
Advertisements

Orientering om AT-eksamen Fredag d. 16/1 i 2. og 3. lektion.
Eksamensprojektet 2014 Hf-enkeltfag.
Metode i AT Religion.
AT efteråret 2013 / MG & RO. Overordnet emne Kampen for det gode liv.
Det Internationale Område Studieområde 3/
Almen studieforberedelse
3/1 – 15/1: Synopsis og AT-eksamen
AT-EKSAMENSOPGAVEN 2013 februar 2013 / MG & RO. Tidsplan UgeMandagTirsdagOnsdagTorsdagFredag 5AT-opgaven udleveres IntrolektionVejledning om valg af emne.
Almen studieforberedelse
Konferencer om AT Oktober 2007 Bjørn Grøn og Rene Bühlmann
Almen Studieforberedelse på RG efterår Almen Studieforberedelse Oplæg til AT-forløb med emnet: Sandt-Falsk.
Det Internationale Område
Retorik og eksamen - den mundtlige eksamen i samfundsfag
Oplæg om problemorienteret projektarbejde
Den mundtlige præsentation/PowerPoint: Rammer
Samarbejde bibliotek og uddannelse – et bud på hvordan
DEN 3-delte prøve: Den skriftlige synopsis Den mundtlige fremlæggelse
Delvis brug af Konferencer om AT Oktober 2007
AT Opgaven  Du skal ud fra de overordnede problemstillinger for emnet Videnskabelige gennembrud og teknologiske landvindinger udforme.
Innovation i AT Dorte Gade og Henrik Rasmussen Egaa Gymnasium 2013.
Almen sTudieforberedelse AT
ALMEN STUDIEFORBEREDELSE AT Hvad er det nu AT er? AT er et samarbejde mellem fag inden for og på tværs af gymnasiets tre faglige hovedområder:
- Formål - Emne & produktkrav - Tidspunkt - Aflevering - Sygdom & snyd.
Introduktion til erhvervscase
Faglige mål for AT – forskellige metoder til komplekse problemer
PRAKTIK SOM GYMNASIELÆRER MIDTVEJSMØDE
Synopsis VIP3/2012.
Grundkursus i synopsisskrivning Stine Heger, cand.mag.
Lynkursus i synopsisskrivning Stine Heger, cand. mag
AT9 - 2g April-maj 2007 Formalia 16 moduler 4 timers elevtid Der arbejdes individuelt, i par eller i grupper (max 4 medlemmer) Individuel fremlæggelse.
Fællesfaglig og faglig skrivning Ideer til sammenhæng Odense, oktober 2011 Birgitte Darger Det frie Gymnasium (i projekt med Ørestad Gymnasium)
AT eksamen 2014 Hvordan kan opgaven løses med de humanistiske fag? HS
Eksamen i AT Vejledningsplan Ma2VINTERFERIEVINTERFERIE 2Afle- vering Ti23 On32 To2223 FrSkrive -dag.
Almen studieforberedelse Konferencer sept. 2008
Katastrofen – årsager og konsekvenser
Praktikvejleder træf Tirsdag den 28/
Formalia ved opgaveskrivning
Innovation i AT/SO.
Subjektivitet, Teknologi Samfund P ROBLEMFORMULERING 2. Ø VELSESGANG.
Synopsis VIP13 HH3.
Eksamen psykologi synopsis synopsiseksamen 2013.
Det Internationale Område
Tekstniveauer: 1.For at skifte mellem de forskellige tekstniveauer, brug "Forøg list niveau"- knappen i værktøjslinjen "Formatering". 2.For at komme tilbage.
Almen studieforberedelse
Eksamensprojektet 2015 Hf-enkeltfag.
Værkstedsundervisning
IT-højskolen – E-Buss Knowledge Management Session 4 Miniprojektet Organisatorisk læring.
Almen Studieforberedelse Orientering tirsdag den 29. januar 2013.
Godmorgen og velkommen til AT4. AT, AT, AT…hvad er det nu lige, det er…? Faget hvor det tværfaglige er i fokus En SAG vil styre forløbene I skal vide.
SO1.6 (Det kulturelle område, del 2): SPROG OG KOMMUNIKATION
Censormøde
Jorden og lyset Johs. V Jensen 1937 Kursus i naturgeografi B Har du forestillet dig Jorden, Tellus Mater, som en guldhaaret Gudinde stiger af.
Almen Studieforberedelse Orientering mandag den 31. januar 2011.
SKABELON.
AT-EKSAMENSOPGAVEN 2012 februar 2012 / MG & RO. Tidsplan UgeMandagTirsdagOnsdagTorsdagFredag 5AT-opgaven udleveres Introlektion 6Vejledning om valg af.
Almen Studieforberedelse Orientering tirsdag den 27. januar 2015.
1 FoU-projekt om studieretningsprojekt i de økonomiske fag 5. september 2007 Vejle Handelsskole.
Først: Uddannelsesspecifikt fag Senere: Grundforløbsprøve Kontor, Handel eller Detail.
Skriveperiode (synopsis)
Velkommen til Metode i DIO.
AT-eksamen 2018.
Eksamen på B-niveau Af Signe Elise Bro, formand for Religionslærerforeningen og medlem af ministeriets læreplansudvalg.
Flerfagligt Forløb 3 Klasse: Fag:.
Innovation i AT Frederiksborg Gymnasium og HF januar 2014
SSO og EP Helle Dreyer Møller, VUC Aarhus
ATG Almen Studieforberedelse Grundforløb
AT-eksamen 2019.
AT-EKSAMEN 2019 SSM 28. januar kl
Flerfagligt Forløb 3 Klasse: Fag:.
Præsentationens transcript:

AT - Viden i spil

AT’s Y 1. fag 2. fag Emne, felt Problem, vinkel Sagen Empiri

STUDIEKOMPETENCE Fra elev til studerende Valg af fag i gymnasiet og valg af videregående uddannelse

INNOVATION At være kreativ; kunne tænke sin faglige viden ind i nye sammenhænge, løse et problem og/eller skabe noget nyt af værdi for andre

SAGEN Et konkret fænomen eller problemfelt du tilegner dig faglig viden om. Det behandler du ud fra en bestemt vinkel; en problemformulering. Vægt på INDHOLD, ikke på form!

EMPIRI er groft sagt materialet du undersøger (f.eks. en historisk kildetekst eller forsøgsresultater). Bilag vedlægges (for synopsen/fremlæggelsen skal forankres i noget konkret)

METODE Hvordan arbejder man med empirien i faget/fagene? Metoder er fagets/fagenes værktøjskasse. Du skal undersøge en konkret sag, og efterhånden skal du kunne reflektere både over sagens empiri og over de teorier og metoder du har anvendt.

SYNOPSIS og TALEPAPIR Synopsen er et 3-5 siders oplæg til den mundtlige eksamen - hvortil du medbringer talepapir

Trin for Trin underspørgsmål – delkonklusioner problemformulering – hovedkonklusion empiri (materialer), teorier og metoder på sagen informationssøgning fra fagfaglighed til flerfaglighed på en sag synopsis og talepapir forholdet mellem skriftlighed og mundtlighed kreative processer – innovation; ”Viden i spil”