Team 9 gruppe eksamen, evalueringsproces

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Tema 4: Regulering af følelser Psykoedukation til patienter med emotionelt ustabil personlighedsstruktur.
Advertisements

Hvilken afdeling på Hadsund skole går dit barn i?
Fordybelsesdag med fokus på konflikter
KONFLIKTHÅNDTERING Velkommen! Dias.
[indsæt selv arbejdspladsnavn og dato]
Lokal kompetencedag marts / april Velkommen Lokal kompetencedag: • Opfølgning fra internatet • Fastholdelse af projektets mål • Input fra nulpunktsanalysen.
Lederens kommunikation og værktøjer
Forældremøde Lærkebo. Mariagerfjord Kommune.
FARVESKIFT Skift farve i supergrafikken ved at gå til Designfanen i topmenuen og vælg anden farve. FORSIDE KORT TIL HANDLING - PSYKISK ARBEJDSMILJØ I SYGEPLEJEN.
Social kapital – rig på relationer
En ultra kort og praksisnær introduktion til mentaltræning
Kontaktfænomener opstår i relation, og kan kun forstås i den kontekst.
Intern kommunikation – hvordan arbejder vi mere bevidst med den?
Kursus den 12. marts Program i dag: Opsamling fra sidst.
Dialogisk tænketank Gudenådalens friskole. Punkter til afklaring og information  Ingrid Brunebjergs rolle som konsulent for organisationen – commitment.
Uddannelsesdag for kursusledere og efteruddannelsesvejledere Fra viden på kursus til handling i praksis Møde om God læring.
Psykoedukation til unge i OPUS
Indledning I forbindelse med den pædagogiske indsats for at skabe øget sammenhæng i overgangen fra SFO til klub, er der udarbejdet en mappe med materiale.
Arbejdspladsudvikling
Indledning I forbindelse med den pædagogiske indsats for at skabe øget sammenhæng i overgangen fra SFO til klub, er der udarbejdet en overgangsmappe med.
KP 360 Adfærdsanalyse ”Ikke dømmende” princip
Ledelse i Praksis – 4. aften
Darum skole 4. november 2013.
Roskilde Bibliotekerne Grundlæggende introduktion til projektarbejde
Ledelse af frivillige i det kirkelige arbejde v. Dorte Kappelgaard Roskilde d. 5. september 2011.
Det er sjovere at yde en indsats, når vi arbejder godt sammen!
Eksamen Fokus på mundtlig eksamen, men siger lidt om skriftlig også…Dagen før, eksamensdagen, roller skr. Eksamen.
Hvordan passer jeg på mig selv ?
Projektlederens rolle(r)
Relationer – børn og voksne
At udforske sin egen praksis
Velkommen til Fællesskaber for Alle for Folkeoplysningsklubberne!
Program Opfriske de centrale værktøjer i Den motiverende samtale
Team 9, evaluering KaosPiloterne Team 9 gruppe eksamen, evalueringsproces 3. juni 2004 DAG 2 dokumentation.
Vejlederens funktion i det problemorienterede projektarbejde
Refleksionsmodel – hvad går det ud på?
En portfolio er den bevidste indsamling og løbende vurdering af eller refleksion over undervisningens og læringens processer og produkter.
Tema 5: Relationer og kommunikation Psykoedukation til patienter med emotionelt ustabil personlighedsstruktur.
Den anerkendende interviewform
Circle of change Benægtelse Reaktion Accept Handling
Dansk Magisterforenings mentorordning
Koncern HR, Organisation og Ledelse At lede og facilitere møder med mere effekt Workshop 8 Ledelseskonferencen 9. juni 2010.
Vejlederens kommunikation
Forbedringsprojekt om målinger - SCKK 2004
Forceret proces Introduktion til design og facilitering af netværk samt workshop 6. november 2008, Science kommuner Tore Wanscher Partner, Wanscher og.
Refleksioner og opsamling ift. i går
Det nationale ICS og DUBU superbrugerseminar 13
Det nationale ICS og DUBU superbrugerseminar 13
Det autentiske Team Autentisk lederskab © Udviklings & Kompetencegivende træningsforløb For medarbejder.
Det autentiske menneske Autentisk lederskab © Udviklings & Kompetencegivende Coachingforløb.
Direktoratet for Kriminalforsorgen
P0 erfaringsopsamling Program 8.15: Introduktion
Instruktorforløb i Akademisk Studiekompetence 1. undervisningsgang Anja Hønnerup Nielsen November 2011.
Værkstedsundervisning
Velkommen til Green Field. Hvad er Green Field? På Green Field er alting muligt: Her er ingen restriktioner Her kan man udfolde sig Her er alle imødekommende.
Det autentiske Team Autentisk lederskab © Udviklings & Kompetencegivende træningsforløb For medarbejder i grupper og teams.
Forbedringsprojekt om målinger - SCKK 2004 Måleovervejelser Overvejelser inden I beslutter jer for en måletype Præsentation af hovedmåletyper Oplæg til.
KVIK-modellen KVIK-modellens historie Modelgennemgang
Systematisk problemløsning i kriminalitetsbekæmpende funktioner
Statens Center for Kompetence- og Kvalitetsudvikling SCKK Den individuelle evaluering.
Læringsorienteret feedback og Den dynamiske årsplan
Vejlederportfolio – en arbejdsform til udvikling af vejlederpraksis. Nu med praksiseksempler Efterskolernes vejledertræf 2011 Olav Nielsen, Margrethe Brunsbjerg,
Tekstslide med bullets Brug ‘Forøge / Formindske indryk’ for at skifte mellem de forskellige niveauer Introduktionsperioden 1.
Isbjergmodellen. Isbjergmodellen Sociale og følelsesmæssige kompetencer: at anerkende sig selv og andre at kende følelser og forstå egne reaktioner at.
Etablering og drift af faciliteter – sammen med frivillige Friluftsrådet V/Julia Bjerre Hunt, Ingerfair.
Skab engagement som coach Dette er et værktøj for dig, som vil Skabe motivation, engagement og ejerskab Sikre bedre performance Skabe udvikling og læring.
Mentors rolle og mentoropgaver. En mentor er... …en personlig sparringspartner, der stiller sig selv og sin viden, indsigt og erfaring til rådighed for.
Fokus på kerneopgaven Kom godt i gang…. Til proceslederen:
Sæt dit aftryk – udvikling af ideer
Læringsmål og niveaubeskrivelser
Præsentationens transcript:

Team 9 gruppe eksamen, evalueringsproces KaosPiloterne Team 9 gruppe eksamen, evalueringsproces DAG 1 evaluering 2. juni 2004

rasmus jacobsen mobil: 5124 4664 e-mail: rasmus@inkorpi.dk

OPGAVE ROLLE Evalueringsproces Facilitere evalueringsproces Ansvar for progression Holde overblik Overdrage opgaver og ansvar ROLLE Procesleder Tilrettelægge progression Skabe rum for refleksion og dialog Støtte fremdrift mod målsætninger

RESULTATER - formodede Evalueringsproces FORMÅL Evaluere det gennemførte projektforløb som helhed Idéer til dokumentation - disposition Koncept for eksamination Identificere og uddelegere opgaver RESULTATER - formodede Større forståelse, feedback, anbefalinger Plan for dokumentation Plan for eksamination Overblik over og fordeling af opgaver

PROGRESSION Evalueringsproces Onsdag: Evaluering, feedback og anbefalinger Torsdag: Dokumentation og opgaveidentifikation Fredag: Eksamen, opgave identifikation og -fordeling

FORM Jeres proces - vi gør det, der er vigtigt for jer Evalueringsproces FORM Jeres proces - vi gør det, der er vigtigt for jer Omdrejningspunkter: krav fra skolen tanker om evaluering målsætninger

Evaluering - omdrejningspunkter KRAV FRA SKOLEN Evaluere projektet som helhed i fællesskab Uddrage læring fra projektarbejdet - herunder: Refleksion omkring løsning af projektet og organisationsdannelsen Erkendelse og forklaring af organisationsdannelsen Refleksion omkring egen og andres rolle og ageren Idéer til dokumentationen - disposition Koncept for eksamination Identificering af opgaver Fordeling af opgaver

? TANKER OM EVALUERING Evaluering - omdrejningspunkter Måling af resultat og præstation Undersøgelse af proces Evaluering Resultater Projektarbejde Målsætning

? TANKER OM EVALUERING Evaluering - omdrejningspunkter Måling af resultat og præstation Undersøgelse af proces Evaluering Resultater måles i f.h.t. målsætninger ”Eksamination” Gennemgang af handlingsforløb for at lære og blive mere bevidst Refleksion over handlinger Feedback Anbefalinger Personlige mål med at gå på KP

Evaluering - omdrejningspunkter MÅLSÆTNINGER Forventninger Gruppens mål Individuelle mål

MÅLSÆTNINGER - FORVENTNINGER Evaluering - omdrejningspunkter MÅLSÆTNINGER - FORVENTNINGER Hvilke forventninger har du til forløbet? Hvad vil du nå med forløbet? Hvad kan motivere/demotivere dig i forhold til arbejdet? Grupper á 5 personer Overvej spørgsmålene Bliv enige om 1 til 2 punkter pr. spørgsmål

MÅLSÆTNINGER - GRUPPENS MÅL Evaluering - omdrejningspunkter MÅLSÆTNINGER - GRUPPENS MÅL De officielle mål: Evaluering Idéer til dokumentation - disposition Koncept for eksamen Feedback & Anbefalinger Hvad skal vi også/ellers nå? Nye grupper á 5 personer Overvej spørgsmålet Bliv enige om nogle fælles punkter

MÅLSÆTNINGER -INDIVIDUELLE MÅL Evaluering - omdrejningspunkter MÅLSÆTNINGER -INDIVIDUELLE MÅL Hvad vil du have ud af processen? Hvad vil du have afklaret? Hvad vil du undersøge? Hvad vil du have sagt til andre? Hvad vil du høre fra andre? Hvad ellers...? Brug 10 minutter med dig selv... Skriv dine målsætninger ned Vi afrapporterer efterfølgende

QUICK & DIRTY Produkter Præstationer Proces Den glade runde Evaluering - del 1 QUICK & DIRTY Produkter Præstationer Proces Den glade runde Den sure runde

OVERBLIK Beskrivelse af forløb Bedømmelse Feedback & anbefalinger Evaluering - del 2 OVERBLIK Beskrivelse af forløb Bedømmelse Feedback & anbefalinger

BESKRIVELSE Hvad er der sket? Evaluering - del 2 Organisation Resultater Projektarbejde Målsætning Organisation

BEDØMMELSE Hvad synes vi om det der er sket? Evaluering - del 2 Skolens rolle BEDØMMELSE Eksternes rolle Vores rolle Hvad synes vi om det der er sket? Min rolle Målsætning Resultater Projektarbejde Organisation

vi henvender FB til mulighed for at Evaluering - del 2 FEEDBACK Hensigt: At give den person vi henvender FB til mulighed for at udvikle sig. eng. af feed fodre, forsyne + back tilbage Information om virkningen af en proces går fra et registrerende organ tilbage til et kontrollerende organ, der så igen påvirker processen Gyldendal -Fremmedord Feedback

FEEDBACK Evaluering - del 2 Kendt af dig selv Ikke kendt af dig selv JoHari Vinduet Kendt af dig selv Ikke kendt af dig selv Kendt af andre Ikke kendt af Frit område 1 Blindt område 3 Skjult område 2 Ukendt område 4 Joe Luft og Harry Ingham

FEEDBACK Feedback Evaluering - del 2 Bygger på ønsker og holdninger Drejer sig ikke om personligheden, men om handlingerne Andre mennesker er ressourcefulde Min mening er en mening Bygger på ønsker og holdninger Jeg vil bidrage konstruktivt til verden Feedback Jeg lægger mærke til hvad andre mennesker gør Del af en adfærd Jeg tillader mig begejstring over andre mennesker og deres handlinger Jeg fortæller andre mennesker når de gør noget godt/skidt

FEEDBACK Når du giver FB Evaluering - del 2 Skab en fælles reference ramme Forslag til ændringer Din oplevelse og din mening Når du giver FB Handlingsrelaterede konsekvenser Dine følelsesmæssige reaktioner

FEEDBACK Udfordringer Evaluering - del 2 Personlige I relationen Forestilling om at være i konkurrence med andre Ønske om ikke at såre andre Personlige Forestillinger om reaktioner Blufærdighed Udfordringer I relationen Er det min opgave? ”Mig mod dig” -stemning Skabe tryghed Trang til at overbevise om mine synspunkter

FEEDBACK & ANBEFALINGER Evaluering - del 2 FEEDBACK & ANBEFALINGER Feedback til skolen og eksterne Gruppevis - projektgrupper Find punkter i ønsker at give FB på Formuler jeres budskaber

FEEDBACK & ANBEFALINGER Evaluering - del 2 FEEDBACK & ANBEFALINGER Feedback imellem grupper Gruppevis - projektgrupper Find punkter i ønsker at give FB på Formuler jeres budskaber

FEEDBACK & ANBEFALINGER Evaluering - del 2 FEEDBACK & ANBEFALINGER Feedback imellem individer Individuelt Find punkter i ønsker at give FB på Formuler jeres budskaber