Vold og job Viden, inspiration og værktøjer. 12.00: Velkommen 12.15: Hvad ved vi om vold og trusler? 12.50: Spil dig til en god dialog 13.20: Pause 13.35:

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Trehøje-Pigerne Side 1 Vejledning til brug af hjemmesiden Det er slet ikke så vanskeligt – så brug hjemmesiden flittigt… Det er.
Advertisements

Præsentation af materialer på personalemøde
FARVESKIFT Skift farve i supergrafikken ved at gå til Designfanen i topmenuen og vælg anden farve. FORSIDE KORT TIL HANDLING - PSYKISK ARBEJDSMILJØ I SYGEPLEJEN.
Dagens program Hvad er frivillig.dk Hvordan er frivillig.dk bygget op
©Jenny Bohr – Til underviserne Her er valgt at vise filmen ”et liv i kaos”. Hvis kursisterne er unge, kan man vælge en anden film eks. ”det.
Modul 3C Ideudvikling med anvendelse af principper som stimuli.
Åbent bord Den Kreative Platform
Mr. Raggys prøveeksamen Gennemgang af svarene.
Struktur: ”Quiz og byt”
Spilleregler. Du sidder til bords med to modstandere og spiller for dit hold.
De næste 3 timer skal I Til gavn for jeres mission - beboerne
Energi- & Vandværkstedet
Arbejdspladsudvikling
©Jenny Bohr – Til underviserne Denne kursusgang er planlagt som den første. Den skal bruges til introduktion og præsentation. Det er meningen.
1 Video-regelquiz - Inkl. svar. 2 I denne lille video-regelquiz bliver I stillet over for ni regelsituationer i slagspil. Hver situation beskrives i en.
100 år er gået… Tag på historiejagt og lyt til fortællinger
Hjemmeside Tirsdag den 5. oktober 2010.
Bytte   PowerPoint  .
Innovation og iværksætteri
Netværk Familie Arbejds- relationer Dig Venner Fritid Perifere
Digital jobklub Velkommen til Digital Jobklub 2. dag.
1 De fem mest brugte regler… der ikke eksisterer. Fem regler, der ikke eksisterer…
Supervision og faglig feedback
’opfundet’ af Dr. Spencer Kagan
Modul 5 Videndeling, visitering og virksomheder. Kvalificeringsforløbets opbygning Modul 1.Udfordringen og kendskab til hinanden Modul 2.Praktisk viden.
Spilleregler.
Talentinternat modul 3..
?.
Mødeledelse og deltagelse
Workstations.
Overgang fra børnehave til skole/fritidshjem Hyltebjerg Skole
Modul 1 Rød løber (A). Spilleregler for dagen Ingen pauser Byrge, C. & Hansen, S. (2009). The creative platform: A new paradigm for teaching creativity,
©Jenny Bohr – Til underviserne Voksne med ADHD har ofte mange negative erfaringer med sig. Mange har fået megen skæld ud som børn, og de.
Lean Netværk AAU.
Velkommen til Fællesskaber for Alle for Folkeoplysningsklubberne!
Velkommen til konsulentuddannelsesdagen 18. marts 2010.
Opfølgning på TULE xxx Koncern HR
Om at være på vej 1. Fusionen og dens målsætninger 2 øge fleksibiliteten styrke fagligheden effektivisere bedre ressourceudnyttelsen øge kvaliteten og.
Brugerdialog FS SASMO kongres , Vejle Center Hotel
Overvej spørgsmålet. Interview en makker
Præsentation af materialer på personalemøde
Vejlederens kommunikation
NETVÆRK Dit netværk er nyttigt, når du har brug for at få
Refleksioner og opsamling ift. i går
Det nationale ICS og DUBU superbrugerseminar 13
Lederseminar 2014 Varde Kommune
Velkommen til Konference om rammeforsøgene: Studietid, Timepuljer og Studiefællesskaber 26. Februar 2013 Konference om rammeforsøg 26. februar
Spilleregler. Del spillerne op i hold. Holdene konkurrerer om at finde de rigtige svar i materialet.
Jesper Lundh1 Implementering Det at bringe ny viden og færdigheder tilbage til praksis.
Udvid din didaktiske værktøjskasse.
Skift af farvetema: 1.Vælg ’Design’ i PowerPoint menubjælken 2.Vælg ’Farver’ 3.Vælg ’farveskema’ SKI_GRØN eller SKI_BLÅ Indsæt nyt billede i format H 17,3.
Modul 1 Rød løber (E). Spilleregler for dagen Ingen pauser Byrge, C. & Hansen, S. (2009). The creative platform: A new paradigm for teaching creativity,
Præsentation af egen institution En forudsætning for en konstruktiv erfaringsudveksling og sparring indenfor netværket er, at kendskabet til hinanden er.
Formålet med dagen Styrke Handicaprådenes samarbejde og indflydelse i kommunerne Ny viden, erfaringsudveksling og inspiration til det fremtidige arbejde.
Hvad gør vi sammen, når vi kommer hjem? DET FÆLLES BEDSTE – Næste-skridt-workshops søndag d. 24. april kl. 10 – 14 for dit lokalområde. Forslag til facilitering.
Velkommen til Workshop ”Forebyg konflikter og vold” Torsdag den 28. april 2016 Lise Keller.
Kerneopgaven i forandring XX arbejdspladse – den xx.xx.201x.
TVÆRPROFESSIONELLE LÆRINGSFÆLLESSKABER Oktoberkursus
TEMA 6 Præsentation: Sælg idéen
Velkommen til.
Kurset i fase 1 er 2-delt:  I første del og som introduktion præsenteres du for definitionen af Flipped Learning. Og du præsenteres for en didaktisk skitse.
MEDvirk NU - en digital tjekliste til at nå i mål med arbejdsmiljøet
Instruktion s. 1/3 : Introduktion CAMPUS+ forberedelse.
Lektion 7 Formål med denne lektion er at arbejde videre med klassekulturen, følge op på surveyen og at afrunde lektionsforløbet i Netwerk. Alle rettigheder.
FN’s Verdensmål som konkurrenceparameter: Guide til interaktivt spil
Fra anledning til udvikling
Opfølgning på TULE xxx Koncern HR, Udvikling DEFACTUM.
En ny bog er i gang – skrevet af addicts, for addicts
RRR Modellen.
Præsentationens transcript:

Vold og job Viden, inspiration og værktøjer

12.00: Velkommen 12.15: Hvad ved vi om vold og trusler? 12.50: Spil dig til en god dialog 13.20: Pause 13.35: Erfaringsudveksling og netværk 15.20: Voldsforebyggelse i praksis 15.50: Opsamling og afrunding 16.00: Tak for i dag!

Find en, du ikke kender i forvejen. • Præsenter jer for hinanden • Hvad er dit fokus i dag? • Hvad søger du svar på eller inspiration til? Byt roller!

Flip flap: 1.Luk flip-flappen, så man kun ser de 4 felter 2.Bed din sidemand vælge en farve 3.Flip-flap antallet af bogstaver 4.Bed din sidemand vælge et ord 5.Flip-flap antallet af bogstaver 6.Løft flappen og stil spørgsmålet Byt roller!

Hvad ved vi om vold og trusler? VFA & Lars Peter Andersen, Arbejdsmedicinsk Klink, Herning

Spil dig til en god dialog om vold & trusler Lise Keller og Mads Kristoffer Lund De 3 BrancheArbejdsmiljøRåd

Formål: • Fælles dialog • Dele erfaringer, bekymringer og ideer • Føre til beslutninger

Spillets gang: • Vælg et kort du har lyst til at tale om • Læg det foran dig • I samler resten i en bunke • En person starter med at lægge sit kort ind på midten af bordet • Personen fortæller, hvorfor dette er valgt ud fra en konkret oplevelse • Resten af bordet stiller åbne spørgsmål – brug også kortbunken. Bare fyr løs • Brug max fem minutter pr. kort • Vælg derfor en tidtager/ordstyrer • Den næste fortæller om sit kort • Husk at bruge bunken • Lad i alt tre personer fortælle om deres kort og stil spørgsmål

Efter runden: • Hvilken slags dialog inviterer spillet til? • Hvornår kan det bruges ? • Hvordan kan man følge op?

Hent videoklip til at understøtte jeres indsats: • Om dialogspillet ’Tæt på vold’ Om dialogspillet ’Tæt på vold’ • Filmklip til dialog på jobbet Filmklip til dialog på jobbet • Video fra voldslaboratorier Video fra voldslaboratorier

Besøg vores stand og få gratis spil & materialer!

Erfaringsudveksling og netværk ved Hans Ravnkjær Larsen og arbejdspladser

Voldsforebyggelse i praksis Erfaringer & metoder Birgitte Bækgaard Brasch Socialt Udviklingscenter

Opsamling og afrunding

Stå et øjeblik for dig selv: • Hvad har du hørt, set og oplevet? • Hvad har gjort indtryk på dig? • Hvad tager du med dig hjem herfra?

Gå sammen to og to og interview hinanden: • Hvad har du hørt, set og oplevet? • Hvad har gjort indtryk på dig? • Hvad tager du med dig hjem herfra?

TAK FOR I DAG!