Internet & Interaktive Media

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Fokusgruppe Hvad er en fokusgruppe?
Advertisements

Alt er startet med en tanke! Tænk: Hvis vi nu vidste hvor alle var på vej hen…. ? Så skulle vi blot komme derhen først! Og så ville vi kunne tilbyde en.
Interaktiv kommunikation - strømninger indenfor kommunikation
SEO (Search Engine Optimization) - Hvordan bliver du mere synlig på nettet?
Internet til alvor og sjov
Samarbejde med eller uden Service Level Agreement (SLA)
INFORMATIONSFORMIDLING KRÆVER EN PLAN SKANKOMP VIBORG LOUNGE TIRSDAG DEN 5. OKTOBER 2010.
Sprog/billeder på Internettet
15 Promotion Oversigt Promotionformer (herunder reklame)
Online annoncer og bannerreklamer
Byggecentrum Innovation i markedsføringen Middelfart 1. februar 2010.
ART GALLERIES Gruppe 4.
Interessenter og interessentanalyse
Ill. 16.1: Distributionskanalernes værdiskabelse
E-commerce hos Bon’A Parte
Kommunikation / it.
Services Services som fundament for virksomhedens infrastruktur
Webredaktør Rikke Kjærem Nielsen Small business webside til dine kunder - Session 2A og 2B.
Virksomheder - definition
Markedskommunikation - del 1
Krav til funktionalitet i fremtidens flådestyringssystem
Kap 18 Promotion Kapitel 18.
Forretningsmodel.
Microsoft / Multidimensionel marketing til Small Business Fra multidimensionel segmentering til multidimensionel marketing - En analyse af SME markedet.
Ø90 Online service og uddannelse
Reklamemidler og -medier
Ikke-kommercielleKommercielle Strategi Koncept udvikling Masse medier (TV, annoncer) Web, social Kataloger Analyse Idégenerering Konceptudvikling for fælles.
SOCIALE MEDIER LinkedIn Facebook Twitter Google+ Instagram Pinterest Vimeo.
Microsoft Dynamics – synergi mellem forretningsområder Susanne Christoph Dynamics Sales Lead
Snak med din sidemand om dette et par min.
Kristoffer Hamborg Undervisningsleder på IAA Digital Diploma
Marlene og Nichlas.  Reklameformer  Sales promotion  Salgsarbejdet.
Bog & idé Af: Gruppe 4.
Dansk Landbrugsrådgivning Landscentret | Økonomi og Jura Ø90 Online Ø90-Opgørelse og arbejdsgange Kursus efterår 2005 Helle Hovgaard Ledende økonomikonsulent.
Anvendt markedsføring Kapitel 24
Kap 19 E – handel Kapitel 19.
- Liv Andersen, Line Stiller, Maria Borup & Anja Winther
Sponsering Kapitel 7.
Reklame & Markedsføring
Præsentation Improve your business. Strategi At være en af de førende partnere af Microsoft Dynamics løsninger At specialisere os i logistik, produktion,
Business to Business På den JYSKe måde…...
Kapitel 18 Informationsteknologi og videnøkonomi
Digital formidling af offentlig borgerservice, kursusnr Værdien af digital formidling af offentlig borgerservice.
ANALYSE AF WEBADFÆRD OAW – LEKTIONSGANG 6. ANALYSE AF WEBADFÆRD AGENDA Opsummering, øvelse 2 –PROs and CONs ved eget databaseudviklet system Gallup RedMeasure.
FISA – BATIBOUW Mia, Michelle, Pernille & Sofie CASE.
15 Promotion 1 Oversigt Virksomhedens organisering af promotionaktiviteter Promotionformer (offline og online) Promotionstrategi (pull og push strategi)
Strategi, kreativitet og neutral medieplanlægning.
Lars Haugaard, Salg i praksis Lars Haugaard, PremiTech.
Produktudvikling og innovation i samarbejde med andre virksomheder – Thomas Bøtker Mortensen – s. 1 Produktudvikling og innovation i samarbejde med andre.
Koncepter og butikskæder
Parametermix - promotion
markedsføringsplaner
Forretningsudvikling med Destination Lillebælt
Kommunikation Kommunikationskanaler 2 Hjemmesider 3 Reklamer 4
Markedsføring og reklame
Kap 18 Promotion Kapitel 18.
Supply Chain management SCM
noRA, LARS, HAJAL,SIMONE,ISMAIL team 4
Cloud Computing Model-View-Controller
Baggrund for DM Media Opbygning af permission base
SEO - opgave: STATE Drinks Gruppe: Sabrina & Tamer
Tværmedial Kommunikation 4 Kommunikationsstrategi, DMTK 4 Virksomhedens digitale marketingsplan DMTK 5 forår 2017 Pillon - KU.
Humanistisk Entrepreneurship 3 Forretningsmodellens mønstre A
Humanistisk Entrepreneurship 3 Forretningsmodellens mønstre A
Når du allerede mestrer de vigtigste
10 grunde til hvorfor en digital strategi er altafgørende
Humanistisk Entrepreneurship 3 Forretningsmodellens mønstre A
Gennemgang af rapporterne
Micky Weis Digital markedsføringsekspert
Barberians Copenhagen hvorfor Kina?
Præsentationens transcript:

Internet & Interaktive Media E-Advertising Internet & Interaktive Media

Marketing & Promotion Mix Product eller Service Pris Politik Distributionsmetode Promotion Mix Advertising Direct Marketing Salgspromotion Publicity/Public Relations Personligt Salg

Push Versus Pull Push Pull Producent Detail Forbruger Engros Producent Informations Flow

Grundlæggende aspekter I en reklamekampagne Budskabsudformning Også kaldet “Kreative Strategi” Fastlægge basis appeal Fastlægge hovedbudskab Media strategi Kommunikationskanaler Type af media . . . Aviser? Magasiner? Radio? TV? Outdoor? Specifikke media . . . Hvilke specifikke aviser, magasiner, TV-stationer eller andre media?

TV mediets karakteristika Fordele Massemedium Høj dækning Impact pga. lyd og bevægelse Prestige Lave exp. omk. Opmærks.værdi Image Ulemper Lav selektivitet Kort “budskabsliv” Høje absolute omk. Høje produktionsomk. Clutter

Radio mediets karakteristika Fordele Lokal dækning Lave omkostninger Høj frekvens Fleksibelt Lave produktionsomk. Vel-segm. målgrupper Ulemper Kun lyd Clutter Lav opmærksomhed “Flydende” budskab

Magasiners karakteristika Fordele Segm. potentiale Produktionskvalitet Højt info indhold Lang levetid Flere læsere pr. ex. Ulemper Lang Lead time Kun visuel effekt Mangel på fleksibilitet

Avisers karakteristika Fordele Høj dækning Lave omkostninger Kort lead time Placering I sektioner “Til tiden” Ulemper Kort levetid Clutter Lav opmærksomhed Dårligere prod. kvalitet Selektiv eksponering

Outdoor karakteristika Fordele Location specifik Resolutte statements Lette at se Ulemper Kort exp., simpelt buds. Ikke image Lokale restriktioner

Direct Mail karakteristika Fordele Høj selektivitet Højt info. niveau Gentagen exp. Ulemper Høje omk/kontakt Dårligt image (junk mail) Clutter

The Internet Picture Internet Afsendere Internet Modtagere Annoncører Sponsorer e-Commerce “Købmænd” Brugere Shoppers Kunder

En kommunikations Revolution Skift fra media advertising til andre former Skift fra masse media approach Kraftig vækst I database marketing Kraftig vækst (indtil fornyelig) I brugen af ads på Internettet

Interaktiv/Internet Markedføring En helt ny æra: Ingen eller lidt historisk erfaring Kraftig vækst I Kommunikations teknologi Uforudsigelig vækst/fald og udvikling Multiple Internet roller Som et overtalende reklame medium Som et middel til at uddanne og informere kunder Som en salgskanal Til at opnå kundedatabase information Til at kommunikere med interaktive købere Tilbyde kundeservice og support Opbygning og fastholdelse af kunderelationer

Interaktive Media karakteristika Fordele Brugerselektion af produkt information Brugeropmærksom- hedsværdi og invol- vering Interaktive relationer Direkte salgspotentiale Fleksibel budskabs- platform Ulemper Web snarl (dårlige adgangsmuligheder) Teknologiske begræns- ninger Få valide måleteknikker Begrænset dækning

Internet Fordele “Target Marketing” “Message Tailoring” Interaktive muligheder Informationsadgang Salgspotentiale Kreativitet Eksponering Hastighed

Internet ulemper Måle problemer Audience karakteristika Websnarl Clutter

Fald i Internet vækst rate på forbrugermarkedet “Digital Divide” Nogle har adgang til PC Andre har ikke “No-Need” Population Nogle finder nettet af værdi Andre føler ikke behov for det The “Disenchanted” Nogle fortsætter brug efter “opdagelse” Andre prøver og prøver ikke igen

Internet kommunikationsmål Fremkomst af information At skabe Awareness At skabe et Image Til at stimulate prøvekøb Forbedre kundeservice Bedre distribution

Internet Advertising Sponsorship Banner Ads Pop-Ups Interstitial Ejerskab af en hel site Banner Ads En del af en andens site Pop-Ups et lille vindue der dukker op automatisk Interstitial Ads der popper op mens der loades en side Push Teknologier eller Webcasting Automatisk eller “unsolicited message delivery” Links Hypertext links til andre sites eller steder

Personligt Salg på Internettet Kan erstatte personligt salg Reducere høje omk. ved personlig opringning Forøger potentiel dækning Kan erstatte personlige salgsbestræbelser Fremskaffer hurtig, let information til prospects Kan være en hovedkilde til søgning Kan forbedre kundedata baser kan stimulere afprøvning af produkt eller service Kan forbedre one-on-one relationer Kan være et salgskonference medium

Internet Direct Marketing Direct Mail Mere målrettet segmenter Baseres på e-mail lister Prøver at nå dem med specifikke behov Ofte brugt af katalogmarkedsførere Marketing Databaser på nettet Opbygning af en komplet database Databasen kan sælges til abonnenter Levering on- eller off-line

Internet Direct Marketing Infomercials Programindhold tæt på TV´s Webmuligheder for større audience interaktion E-Commerce Kraftig vækst I nogle lande fortsætter CDer, bøger, rejser er hovedkategorier Tøj, biler, financiel service er potentielle muligheder

Måling af effektivitet Nøgletermer Hits Antallet af requests for en site komponent Clicks (Click-throughs) Antallet af besøgende klikkende på banner ad for at søge mere information Viewers Antallet af besøgende på en site Unique visitors Antallet af forskellige besøgende per periode Impressions per page views Antallet af gange besøgende er på en page

Måling af effektivitet Online Måling Data om demografi, psykografi, geografi, mediaforbrug, købsvaner, m.m. Recall & Retention Daily user interviews til måling af recall og retention af web indhold Nonresponse Måling af destination efter click-through fejl Analyser On- and off-line analyser til fastlæggelse af forbrugsmønstre Paneler Forbrug og attitude data indhentet fra en specifik gruppe Salg Salgs volume tilpasset specifkke tidspunkter and sites Tracking Akkumulering af site performance data

Kilder til data Arbitron MRI and SMRB Audit Bureau of Circulation Internet Advertising Bureau (IAB) iVALS PC-Meter eMarketer eAdvertiser Double-Click 24/7 Jupiter, Forrester and MediaMetrics Business 2.0, Industry Standard, Fast Company Internet Advertising Report and Individual.com