Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afJulia Jasińska Redigeret for ca. et år siden
1
Micky Weis Digital markedsføringsekspert
Google Analytics Micky Weis Digital markedsføringsekspert
2
Praktisk Webinaret bliver optaget, så du kan se det igen
Slides bliver delt efterfølgende Selve webinaret varer fra Der er mulighed for spørgsmål efterfølgende Skriv gerne dine spørgsmål undervejs i chatten, så samler vi op til sidst
3
Agenda Dagens ekspert: Micky Weis Hvorfor Google Analytics?
Få styr på basics De vigtigste data 3 eksempler fra virkeligheden Fordele & ulemper ved Google Analytics Tips til at komme i gang Andre værktøjer Spørgsmål?
4
Dagens ekspert Micky Weis Digital marketingkonsulent & rådgiver
5
Hvad er Google Analytics?
6
Hvorfor skal du bruge Google Analytics?
Data giver bedre beslutninger Hurtigt at implementere og gratis Google er viklet meget ind i vores hverdag generelt - derfor har Google også meget data på os Google ejer Google Ads, som står for en stor del af omsætningen for de fleste webshops - derfor er det godt at bruge sammen
7
Få styr på basics Er Google Analytics sat korrekt op? Har vi fået styr på alt det basale i forhold til trackingen? Ekskludering af filtre fra egne IPér, korrekt valuta, opsætning af filtre etc. Hvad vil du gerne måle på? Salg af produkt, udfyldelse af kontaktformular, klik på links, download af PDF - hvad er målet?
8
De vigtigste data: Kilder til trafik
Kan der gøres mere her? Har vi overset noget?
9
De vigtigste data: Landingssider
10
De vigtigste data: Konverteringsrate
11
De vigtigste data: Demografi / geografi
12
De vigtigste data: Nye vs returnerende kunder
13
De vigtigste data: Time on site
14
De vigtigste data: Segmenter
15
De vigtigste data: Sammenligning af perioder
16
Case eksempler
17
Case 1 – Bing annoncering
18
Case 2 – Optimering af indkøbskurven
19
Case 3 – Real Time Analytics
20
Fordele ved Google Analytics
Gratis Godt for små virksomheder Kan integreres med de fleste systemer som Shopify, Magento mv. Du lærer meget om din målgruppe og generelt om hvordan du sælger, som du kan bruge til optimering Det sparer dig for meget gætteri og derved penge
21
Ulemper ved Google Analytics
Det er stadig svært at implementere for mange Kan virke uoverskueligt, når man starter op Tager tid at opsamle data, så du kan bruge det aktivt Kan være en hæmsko, hvis det ikke er sat rigtigt op og man analyserer forkerte data
22
Tips til at komme i gang Leg med det - brug evt. Google's demo version
Sørg for altid at have en tese og så løs det. Lad være med at sidde og glo i hele platformen. Giv dig selv små opgaver Hvor mange % kommer fra mobile enheder? Hvilken landingsside er den mest populære udover forsiden? Hvilken aldersgruppe konverterer bedst? Hvilke kilde til trafik har den højeste konverteringsrate?
23
Andre værktøjer der er gode at kende
Google Ads Google Keyword Tool Google Search Console Google My Business
24
Spørgsmål?
25
Næste webinar
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.