Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Barberians Copenhagen hvorfor Kina?

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Barberians Copenhagen hvorfor Kina?"— Præsentationens transcript:

1 Barberians Copenhagen hvorfor Kina?

2 Hvem er Barberians? Passions drevet Dansk Herre Grooming mærke (Hud, krop, hår og ikke mindst barbering). Dansk ejet, Dansk produceret, dansk udviklet. ”Vi er i gang med at skabe Danmarks første internationale Grooming mærke til mænd” Fuld distribution i Danmark (Matas, Magasin, Illum, Illums Bolighus, Salling Stormagasin, Made-4-Men, Mens shop m. flere. På vej i Tyskland Schweiz, Sverige, Norge, Finland mv.

3

4

5 Hvorfor Kina? Måske kæmpe potentiale??
Det anslås at i 2025 vil den kinesiske forbruger stå for 44% af verdens luksus forbrug 2/3 af væksten i verdens luksus forbrug vil være skabt af kinesiske forbruger Købekraften af den stærk stigende øvre middelklasse anslås til at ville vokse med x3 frem mod 2030 Generationen født efter 1990 – anslås til at være tæt på dobbelt så tilbøjelig til at prøvekøbe ny luksus mærker i forhold til generationerne før dem "If you miss the opportunity of selling your products to China -you will miss the future”, Jack Ma McKinsey: China Luxury Report 2019

6 Hvorfor ”Cross Border salg”
Tæt på 50% af kinesiske forbruger har købt/Køber via ”Cross Border salg” ”Cross Border salg” anslås at vokse med 50% p.a.!! Ikke behov for ”test på dyr” Det var en let løsning: E-hub Nordic varetager en meget stor del af alt det praktiske Oprettelse på site Markedsføring / KOL Lager forsendelse

7 Strategi

8 Strategi Cross Border salg
Markedsundersøgelse Conjoint analyse – for prisfastsættelse Afdækning af potentielle distributører Marketingplan 5 års plan Investerings og cashflow beregning Endelig go/no go beslutning STOP! Det blev en SPT analyse

9 Resultater

10 Hvad har vi lært? Den kinesiske online shopper er MEGET krævende
Accept af ordren inden 3 timer – Ellers stor risiko for den aflyses Hastighed! De laver ”anmeldelser” af produkt/service/indpakning etc. og det læses og bruges! ”Less is more”, er ikke rigtigt nået til Kina endnu – Ordentlig indpakning Det er vigtigt med Made in Denmark. Økologi/rene naturlige produkter har sit marked i Kina. De køber ”anderledes” end vi havde forventet (minimere risiko) Det har været godt at have forsendelse liggende in-house (hands on og erfaring) – Er nu flyttet eksternt til hub i Tyskland. Som alt andet distributions opbygning tager det tid 

11 Spørgsmål?


Download ppt "Barberians Copenhagen hvorfor Kina?"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google