Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afNora Mølgaard Redigeret for ca. et år siden
1
Byggecentrum Innovation i markedsføringen Middelfart 1. februar 2010
2
Paradigme eller paradoks - er markedet ændret? - har forbrugerne ændret sig? - er teknologi og samfund skiftet?
3
De 4 gashåndtag * de innovative forbrugere * de innovative partnere * de innovative medarbejdere * de innovative medier & effekter => Innovation i markedsføringen
4
De innovative forbrugere * den digitale generation * online shopping * gør-det-selv * livsstil surfere
5
Gruppe 1 Førstegangskøbere * købt hus eller lejlighed * søgende - fristet af Ikea * risikosky - vælger sikkert * påvirkelige af influenter * gør-det-selv - fokus på økonomi
6
Gruppe 2 Livsstil søgende * veletableret i bolig og job * læser magasiner - ser bolig TV * mærkevare fokuserede * snakker med arkitekter * kører på studieture i weekenden * behov for løsninger og helhed
7
Gruppe 3 Forandrings søgende * leder efter gode livsprojekter * boligen som parterapi * børnene flyttet hjemmefra * sauna i børneværelset * kvinden er ofte indpisker * selektive i opgavevalg * følger kendisser og populær TV
8
Muligheder hos forbrugerne * bred indgang til målgrupperne * dialog og involvering er vejen * behov for faglige råd og sparring * ønske om fysisk inspiration
9
De innovative partnere * time-to-market krav * trendsætter i teknologi og materialer * problemløsere og rådgivere * værdikæde optimering
10
Muligheder hos partnere * teamwork om produktudvikling * tæt interface i systemer og materialer * udveksling af erfaringer og viden * klare aftaler om markedsføring
11
De innovative medarbejdere * empati for kunderne * kreative potentialer * vil gerne udfordres * nøglen til bedre produktivitet * ønsker at være del af succes
12
Muligheder hos medarbejderne * omsætte kundeviden til værdier * stimulere lysten til udfordringer * belønne ideer til forbedringer * sælge løsninger - ikke produkter
13
De innovative medier * fra information til interaktion * kompetenceniveauet øges konstant * vækst i sociale medier * bred vifte af medier * signal om fornyelse
17
Volvo & viral
18
Viral markedsføring - i korte træk * vække opinionsdannere * udbrede kendskab til mange * sprede budskabet hurtigt * generere traffic på websitet
19
Krav til viral markedsføring * “tunge” opinionsdannere * en god historie - relevans * “klister” faktoren - skal huskes længe * særpræg - profil - hovsa oplevelse
20
Begrænsninger i viral markedsføring * troværdighed * billigt nok - enkelt - hurtigt * vedvarenhed - skal leve længe * risici - misbrug eller misforståelser * målbarhed - tracking
21
Målopfyldelse Platform “Brand” Byggecentrum - udviklingsmodel Målsætning “Different” strategi Ambitions- niveau “Better” strategi Aktiviteter og indsatsområder Kommunikation
22
Den strategiske platform 1. marketingmæssig “dannelse” => respekt for design og stil 2. kommunikations udvikling => følge tidens sproglige udtryk 3. medie eksperimenter => teste nye veje og trends
23
Opsamling og gode råd * hold fast i godt, gedigent design * bliv ved de kendte kvaliteter * følg altid med i tidens sprog * test nye veje hvor opportunt * ikke satse alt på ren fornyelse
Lignende præsentationer
© 2023 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.