Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Kristoffer Hamborg Undervisningsleder på IAA Digital Diploma

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Kristoffer Hamborg Undervisningsleder på IAA Digital Diploma"— Præsentationens transcript:

1 Kristoffer Hamborg Undervisningsleder på IAA Digital Diploma
IAA uddannelsesdag Kristoffer Hamborg Undervisningsleder på IAA Digital Diploma

2 Målsætningerne definerer mulige mediagrupper (kanaler)
Kandiderende kanaler Opmærksomhed TV, outdoor, radio, sponsering, interaktive Inkongruens < > Relevans Kendskab Holdning / image Magasiner, biograf Interesse Events, interaktive Involvering Præference Interaktive Intention ADFÆRD RESPONS Interaktive, In-Store

3

4

5 IAA Diploma Integreret Kommunikation

6 IAA Diploma Integreret Kommunikation

7 IAA Diploma Integreret Kommunikation

8

9

10 Eksempel på problemerkendelses- og løsningsflow (mulighed for go’ involvering)
Offline annoncering Online annoncering -udsendelser Drive- to-web Introduktion Information og problem erkendelse Behovs afdækning Produkt- portefølje Respons Dialog eller måske køb… App download eller facebook-ven Ja tak til nyhedsbrev Bestilling af prøvetur Konfigurerer og gemmer ”sin” bil

11 Fakta om Blue Motion-kampagnen
Banneret med teaserspottet på 3 sekunder blev vist 4,3 millioner gange. 30 sekundersspottet blev vist gange til unikke brugere, hvilket 17,2 % af alle 2,8 millioner unikke brugere blev eksponeret for kampagnen online - hvoraf gennemsnitligt 1,32 % klikkede på banneret. På krak.dk klikkede 2,7% af alle unikke brugere på banneret! Næsten 22 % af alle Volkswagens Facebook-venner brugte App’en til at lokalisere deres venner på facebook De godt besøgende generede et meget stort salg og kampagnen var en af de medvirkende årsager til at Volkswagen gik fra at være det 6. mest solgte bilmærke i 2010 til en absolut førsteplads i 2012

12 Branding og respons er ikke modsætninger
Målsætning Målepunkt Online opfattes som et medie på lige fod med TV, print osv. Opbygge mærkekendskab Dækning, frekvens erindring, SOV Respons skaber branding Branding skaber respons Online opfattes som ”skiltet på gaden” Respons Klik, leads, salg, bestillinger

13 Online kampagneeffekt og evaluering
Køb/klik/leads Købsintention Holdning & Image påvirkning Ad liking Uhjulpet og hjulpet budskabsforståelse Branding evne Specific banner awareness Kvalificeret kendskab til mærke eller produkt Hjulpet og uhjulpet awareness 1% af målgruppen klikker Online kampagneevalueringen identificerer kommunikationens gennemslagskraft, evnen til at kommunikere afsenderens navn samt budskabet. Herudover giver evalueringerne mulighed for at stille spørgsmål vedrørende forskellige problemstillinger, der ønskes belyst. Resultaterne fra en kampagneevaluering anvendes til at justere både medieplanen og det kreative materiale, for at opnå en mere effektiv kommunikation fremover. 99% af målgruppen klikker ikke

14 Uhjulpet afsendererindring
by MediaCom Uhjulpet afsendererindring Hvilket selskab tror du er afsenderen af denne kampagne? 75 % af de eksponerede nævner VW, som afsender kampagnen mod 57% af de ikke eksponerede. Kun 25 % kan ikke umiddelbart genkende, at det er VW der står bag. Benchmark Korrekt afsender Online 49% TV 57% Signifikans Presentation title to be written here

15 by MediaCom Informationssøgning I hvor høj grad gav bannerne dig lyst til at søge mere information om Volkswagen generelt? Ca. hver 5. ønsker at søge mere information om Volkswagen på baggrund af bannerne. I meget høj grad + i høj grad Online Benchmark 16% TV (Husker reklamen) 14% TV (Husker ikke) 6% 19% 10% Signifikans Presentation title to be written here

16 Fire områder, du ikke vil misse at lære meget mere om
Online branding Det område, der vil opleve mest vækst, når ”traditionelle” kanaler svigter. The Mobile Device Takeover 59% af alle ny mærker opdages allerede i dag på et mobilt device. [Nye] strategier for social media Kun 1/3 af alle virksomheder ved, hvorfor kunderne interagerer med dem på sociale kanaler. Og kun 1/5 har en social media strategi. Content, content, content Det indhold, der gør at du kan skille dig ud under punkt 1 og give liv til punkt 3 :-)

17 Spørgsmål? Kristoffer de Hemmer Hamborg Subsero A/S Toldbodgade 36A
1253 København K


Download ppt "Kristoffer Hamborg Undervisningsleder på IAA Digital Diploma"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google