Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Strategi, kreativitet og neutral medieplanlægning.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Strategi, kreativitet og neutral medieplanlægning."— Præsentationens transcript:

1 Strategi, kreativitet og neutral medieplanlægning

2 Flere medier – Større fragmentering Kilde: Ole E. Andersen / Børsen Mediemarked 02.11.05 Eksplosion i tv-reklamer uden mere sening

3 Færre programmer at samles om  Dramatisk fald i programmer med mange seere - 200 400 600 800 1.000 1.200 1.400 1.600 1992199319941995199619971998199920002001200220032004 Antal programmer med over 1 mio. seere - 20.000 40.000 60.000 80.000 100.000 120.000 140.000 Antal programmer i alt på tv Programmer med over 1 mio. seere Antal programmer i tv

4 Inertien i massemedier Effekt Mio. kr. Betaler meget dyrt for de sidste effektpoint Det er ikke længere nok at fokusere på antallet af TRP - kontaktkvaliteten bliver mere og mere afgørende!

5 Kvalitativt medievalg  Større medieudbud - analyseværktøjer er utilstrækkelige mht. at kortlægge kompleksiteten af mediebilledet i dag  Mere støj og knaphed på tid og dermed højere krav til kvalitet i medieforbruget  Hvorfor ikke bruge mere tid på at finde de bedste medieeksponeringer og skære de mindre gode eksponeringer fra?

6 Alternativ brug af mediebudgettet  Risikoen ved at bruge den sidste del af mediebudgettet til mere opsigtsvækkende og kreative medievalg er lille, da alternativet er en marginal effektforøgelse  Mulighed for større effektmæssigt afkast såvel internt som eksternt

7 Forudsætninger…  Skal være anderledes og mere innovative end de traditionelle mediestrategier  Det kreative må ikke afhænge af størrelsen på mediebudgettet  Skal indeholde drama og oplevelser  Skal have relevans ift. brand, budskab og målgruppe.  Skal indeholde en kvantitativ dokumentation af medievalg og anvendelse – men bør fokusere på andet end tal!

8 15 seconds of fame  Mere støj og knaphed på tid og dermed højere krav til kvalitet i medieforbruget  Hvorfor ikke bruge mere tid på at finde de bedste medieeksponeringer og skære de mindre gode eksponeringer fra? Medier Kvalitative variable Kvantitative variable Eksponeringssituationen Støj- og tidsvariable Effekten bestemmes i mødet mellem modtager og medie i en given eksponeringssituation Modtager Fysiske variable Mentale variable Model: Planck 2003

9  Mængden af støj fra konkurrenter i mediegruppen  Generel budskabsstøj i og omkring mediegruppen  Sandsynlighed for at mediegruppen evner at eksponere målgruppen - Hvilket medie vil fungere bedst for dit specifikke budskab?  Format og præsentationsegenskaber (redaktionelt miljø, audio, visuel, farvekvalitet, reproduktionskvalitet af annoncer, produktionsmuligheder og fleksibilitet, etc) Kvalitative faktorer

10 Pletskud Modtager Viral Oplevelse Interaktion Massekommunikation SMS/Mobil Guerrilla Events/ udstillinger Sponsering Direct mail Ambiente medier Instore/ POS Biograf reklame Ugeblads annoncer Internet hjemmesider Fagblade annoncer Internet reklame Outdoor plakater Konkurrencer Magasin annoncer Tv reklamer Radio reklamer Avis annoncer Personligt salg Digital Tv Cause related Postkort Pod Casting E-mail Foredrag/ konferencer Branded entertainment PR Product placement


Download ppt "Strategi, kreativitet og neutral medieplanlægning."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google