Download præsentationen
1
noRA, LARS, HAJAL,SIMONE,ISMAIL team 4
ARKEN noRA, LARS, HAJAL,SIMONE,ISMAIL team 4 Ismail
2
agenda BRIEF KAMPAGNE MÅL KAMPAGNE #ARKSJOV PROMOTION MIX
MARKETING PLAN ONLINE MARKETING MOODBOARD OFFLINE MARKTETING MARKETING BUDGET PROFIT AND LOSS BUDGET Ismail
3
Brief Target audience: Forældre til børn i alderen 8-12 år
Top-Down: Online og offline Målgruppe: 8-12 år Target audience: Forældre til børn i alderen 8-12 år Ferie workshop, familie søndag og flere gæster Attraktivitet Unikt, nytænkende og intellektuelt udfordrende. Kampagnen -> Hovedstaden, nærområder og Sjælland Lars
4
Kampagne mål Langsigtet mål (2 år): Kortsigtet mål (kampagne):
Mål: Øge besøgstal fra i 2014 til besøgende i 2016. Dette vil generere omsætning i entré- og salgsindtægts på omkring 40,4 mio. kr. Mål: For markedsandelen i 2016 er på 2,5 %. (fra 1,5%) Kortsigtet mål (kampagne): 200 børn til ferieworkshop a 400 kr. kr Udbrede kendskab til familiesøndage Opfriske og brede kendskabet til Arken. Flere køb af entrébilletter blandt mange af forældrene. Hajal
5
Kampagne #Arksjov 9 ugers kampagne (1.Maj-uge 27) Platform: #ARKSJOV
Online og Offline Marketing Familie og børnevenligt sted, med sjove, kreative oplevelser - Creative strategy: Implicit conclusion Seerne får selv lov til at danne sig et indtryk (henvisning til flere informationer på hjemmesiden) One- sided presentation Nora slide + Simone farver flyer + Ismail tekst+ Nora AIDA
6
Promotion mix Communication platform: #ARKSJOV Message strategy: Emotional og informational Channels: Personal og non-personal Communication tools: Personal selling Advertising, Word of mouth Push strategy Nora slide + Lars tekst
7
Marketing plan Online: Facebook Instagram #ARKSJOV Offline: FLYERS
PLAKATER/POS TERS ANNONCE I Metroexpress Tv spot Hajal
8
Online Marketing Hajal
9
Sociale Medier Strategi
3-5 posts om dagen Opmærksomhed på #ARKSJOV Opfordring og motivation til at poste Promovering af ferieworkshop og familiesøndage Konkurrencer Instagram og Facebook Hajal
10
instagram Kampagne #ARKSJOV:
Forældre til børn, der har været til familiesøndag skal dele børnenes kunst på Instagram under #ARKSJOV Hver søndag+ efter hver ferieuge bliver der valgt en vinder, der får et set akvarelblyanter Motivere folk til at deltage og sprede kendskabet til ARKEN Hajal
11
facebook Instagram-vinderen bliver hver søndag annonceret på både Facebook og Instagram Konkurrence om en ferieweekend til Lalandia - Deltagelse: Skriv i kommentarfeltet #ARKSJOV under den postede flyer på Facebook Vinderen bliver annonceret efter end kampagne i uge 26. Effekt: Folk kommenterer og deres venner kan se det på deres opslagstavle Word of mouth Hajal
12
Offline Marketing Lars
13
Præsentation af Moodboard
Lars
14
FLYERS Forside og informationstekst på bagsiden 32.000 flyers
Personal selling Non.-personal communication channel 9 uger Udleveres af personalet i billetsalg , som gør opmærksom på ferieworkshop Alle gæster får udleveret en flyer i perioden. Kun hos Arken Formål: Promovering af ferieworkshop Forside og informationstekst på bagsiden flyers 200 grams papir Blank glans Detaljer: 4+4 Print, A6 (10,5x14,8cm), Offset print Pris: DKK Lars
15
Lars
16
POSTERS Forside 141 abribus plakater 150 gr Mat
Advertising Non-personal communication channel 9 uger 74 % af danskerne ser reklamer på aribus indenfor en uge børnefamilier i Storkøbenhavn 120 plakater centralt i Storkøbenhavn 21 plakater i Ishøj 59 plakater overskud Formål: Gøre opmærksom på Arkens familie/ børneoplevelser (Ferieworkshop, Familiesøndage) Forside 141 abribus plakater 150 gr Mat Detaljer: 4+4 Print, 118,5 x175 cm 200 dpi, CMYK, Pris: DKK Lars
17
Lars
18
TV - SPOTS Flyer+ forkortet informationstekst TV SPOTS S- Tog
Advertising Non.-personal communication channel 9 uger 3 gange i timen (hver 20. min) på skærme seere pr uge. S-togs rejsende der skal på arbejde hver dag Formål: Gøre opmærksom på Arkens familie/ børneoplevelser (Ferieworkshop, Familiesøndage) Flyer+ forkortet informationstekst TV SPOTS S- Tog Detaljer: Mål: 1280 x 720 px jpg 10 sekunders billede Pris: DKK Simone
19
Simone
20
Metroexpress Annonce Flyer forside+ bagside (informationstekst)
Advertising Non-personal communication channel 9 uger Gratis avis Danmarks mest læste avis med læsere pr. dag Hver torsdag i 9 uger Formål: Gøre opmærksom på Arkens familie/ børneoplevelser (Ferieworkshop,Familiesøndage) Flyer forside+ bagside (informationstekst) 1/2 side Pris: DKK Simone
21
Simone
22
persona Ny kunde Eksisterende kunde
Mor på 35 år, 2 børn i alderen 8-12 år Arbejder i KBH, tager det offentlige Option 1: Har venner, der følger ARKEN på de sociale medier Option 2: Har ingen venner, der følger ARKEN Eksisterende kunde - Mor på 40 år , 1 barn på 11 år Kunstinteresseret Bor i Hovedstaden Følger ARKEN på de sociale medier Eller: en besøgende på ARKEN Flyer Følger ikke ARKEN online Nora
23
Hvad kommer kampagnen til at koste?
Ismail
24
Marketing Kampagne priser
Penge til overs: DKK Ismail
25
Kan kampagnen betale sig?
Nora
26
Romi ROMI på vores ”optimale” situation (Proposal), dvs gæster i slutningen af 2016 Ligger på: 7 Nora
27
Profit and loss- resultatopgørelse
Nora
28
Tak for jeres opmærksomhed!
Nora
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.