Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

noRA, LARS, HAJAL,SIMONE,ISMAIL team 4

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "noRA, LARS, HAJAL,SIMONE,ISMAIL team 4"— Præsentationens transcript:

1 noRA, LARS, HAJAL,SIMONE,ISMAIL team 4
ARKEN noRA, LARS, HAJAL,SIMONE,ISMAIL team 4 Ismail

2 agenda BRIEF KAMPAGNE MÅL KAMPAGNE #ARKSJOV PROMOTION MIX
MARKETING PLAN ONLINE MARKETING MOODBOARD OFFLINE MARKTETING MARKETING BUDGET PROFIT AND LOSS BUDGET Ismail

3 Brief Target audience: Forældre til børn i alderen 8-12 år
Top-Down: Online og offline Målgruppe: 8-12 år Target audience: Forældre til børn i alderen 8-12 år Ferie workshop, familie søndag og flere gæster Attraktivitet Unikt, nytænkende og intellektuelt udfordrende. Kampagnen -> Hovedstaden, nærområder og Sjælland Lars

4 Kampagne mål Langsigtet mål (2 år): Kortsigtet mål (kampagne):
Mål: Øge besøgstal fra i 2014 til besøgende i 2016. Dette vil generere omsætning i entré- og salgsindtægts på omkring 40,4 mio. kr. Mål: For markedsandelen i 2016 er på 2,5 %. (fra 1,5%) Kortsigtet mål (kampagne): 200 børn til ferieworkshop a 400 kr. kr Udbrede kendskab til familiesøndage Opfriske og brede kendskabet til Arken. Flere køb af entrébilletter blandt mange af forældrene. Hajal

5 Kampagne #Arksjov 9 ugers kampagne (1.Maj-uge 27) Platform: #ARKSJOV
Online og Offline Marketing  Familie og børnevenligt sted, med sjove, kreative oplevelser - Creative strategy: Implicit conclusion Seerne får selv lov til at danne sig et indtryk (henvisning til flere informationer på hjemmesiden) One- sided presentation Nora slide + Simone farver flyer + Ismail tekst+ Nora AIDA

6 Promotion mix Communication platform: #ARKSJOV Message strategy: Emotional og informational Channels: Personal og non-personal Communication tools: Personal selling Advertising, Word of mouth Push strategy Nora slide + Lars tekst

7 Marketing plan Online: Facebook Instagram #ARKSJOV Offline: FLYERS
PLAKATER/POS TERS ANNONCE I Metroexpress Tv spot Hajal

8 Online Marketing Hajal

9 Sociale Medier Strategi
3-5 posts om dagen Opmærksomhed på #ARKSJOV Opfordring og motivation til at poste Promovering af ferieworkshop og familiesøndage Konkurrencer Instagram og Facebook Hajal

10 instagram Kampagne #ARKSJOV:
Forældre til børn, der har været til familiesøndag skal dele børnenes kunst på Instagram under #ARKSJOV Hver søndag+ efter hver ferieuge bliver der valgt en vinder, der får et set akvarelblyanter  Motivere folk til at deltage og sprede kendskabet til ARKEN Hajal

11 facebook Instagram-vinderen bliver hver søndag annonceret på både Facebook og Instagram Konkurrence om en ferieweekend til Lalandia - Deltagelse: Skriv i kommentarfeltet #ARKSJOV under den postede flyer på Facebook Vinderen bliver annonceret efter end kampagne i uge 26.  Effekt: Folk kommenterer og deres venner kan se det på deres opslagstavle  Word of mouth Hajal

12 Offline Marketing Lars

13 Præsentation af Moodboard
Lars

14 FLYERS Forside og informationstekst på bagsiden 32.000 flyers
Personal selling Non.-personal communication channel 9 uger Udleveres af personalet i billetsalg , som gør opmærksom på ferieworkshop Alle gæster får udleveret en flyer i perioden. Kun hos Arken Formål: Promovering af ferieworkshop Forside og informationstekst på bagsiden flyers 200 grams papir Blank glans Detaljer: 4+4 Print, A6 (10,5x14,8cm), Offset print Pris: DKK Lars

15 Lars

16 POSTERS Forside 141 abribus plakater 150 gr Mat
Advertising Non-personal communication channel 9 uger 74 % af danskerne ser reklamer på aribus indenfor en uge børnefamilier i Storkøbenhavn 120 plakater centralt i Storkøbenhavn 21 plakater i Ishøj 59 plakater overskud Formål: Gøre opmærksom på Arkens familie/ børneoplevelser (Ferieworkshop, Familiesøndage) Forside 141 abribus plakater 150 gr Mat Detaljer: 4+4 Print, 118,5 x175 cm 200 dpi, CMYK, Pris: DKK Lars

17 Lars

18 TV - SPOTS Flyer+ forkortet informationstekst TV SPOTS S- Tog
Advertising Non.-personal communication channel 9 uger 3 gange i timen (hver 20. min) på skærme seere pr uge. S-togs rejsende der skal på arbejde hver dag Formål: Gøre opmærksom på Arkens familie/ børneoplevelser (Ferieworkshop, Familiesøndage) Flyer+ forkortet informationstekst TV SPOTS S- Tog Detaljer: Mål: 1280 x 720 px jpg 10 sekunders billede Pris: DKK Simone

19 Simone

20 Metroexpress Annonce Flyer forside+ bagside (informationstekst)
Advertising Non-personal communication channel 9 uger Gratis avis Danmarks mest læste avis med læsere pr. dag Hver torsdag i 9 uger Formål: Gøre opmærksom på Arkens familie/ børneoplevelser (Ferieworkshop,Familiesøndage) Flyer forside+ bagside (informationstekst) 1/2 side Pris: DKK Simone

21 Simone

22 persona Ny kunde Eksisterende kunde
Mor på 35 år, 2 børn i alderen 8-12 år Arbejder i KBH, tager det offentlige Option 1: Har venner, der følger ARKEN på de sociale medier Option 2: Har ingen venner, der følger ARKEN Eksisterende kunde - Mor på 40 år , 1 barn på 11 år Kunstinteresseret Bor i Hovedstaden Følger ARKEN på de sociale medier Eller: en besøgende på ARKEN Flyer Følger ikke ARKEN online Nora

23 Hvad kommer kampagnen til at koste?
Ismail

24 Marketing Kampagne priser
Penge til overs: DKK Ismail

25 Kan kampagnen betale sig?
Nora

26 Romi ROMI på vores ”optimale” situation (Proposal), dvs gæster i slutningen af 2016 Ligger på: 7 Nora

27 Profit and loss- resultatopgørelse
Nora

28 Tak for jeres opmærksomhed!
Nora


Download ppt "noRA, LARS, HAJAL,SIMONE,ISMAIL team 4"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google