Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Ikke-kommercielleKommercielle Strategi Koncept udvikling Masse medier (TV, annoncer) Web, social Kataloger Analyse Idégenerering Konceptudvikling for fælles.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Ikke-kommercielleKommercielle Strategi Koncept udvikling Masse medier (TV, annoncer) Web, social Kataloger Analyse Idégenerering Konceptudvikling for fælles."— Præsentationens transcript:

1 Ikke-kommercielleKommercielle Strategi Koncept udvikling Masse medier (TV, annoncer) Web, social Kataloger Analyse Idégenerering Konceptudvikling for fælles kampagne Image markedsføring – mere end tre partnere samt budskaber for regionen Kan dække udgifter både til udvikling og til indrykning Udvikling af digitale løsninger – CMS, konkurrence moduler, etc. Generisk adwords der genere trafik Udvikling af sider der støtter Regionen Regionens andel af tryk og distributions omkostninger (2 sider af 10 = 20%) Analyser hvor resultaterne er offentligt tilgængelige Idégenerering til taktiske budskaber for en enkelt aktør Produktmarkedsføring – konkret tilbud på adgang eller overnatning Dækker udgifter både til udvikling og til indrykning Udvikling at materialer med konkret tilbud for en enkelt aktør Udvikling af sider med produkttilbud Andel af tryk- og distributions- omkostninger som er produktspecifik Analyser hvor resultaterne er fortrolige (ikke offentligt tilgængelige) Messe / events Konceptudvikling Deltagelse med promovering af Regionen og branding som børnedestination Direkte salg Projektaktiviteter – juni 2012

2 Afrapportering Destination LEGOLAND Billund Resort Principper for vurdering af kommercielle / ikke- kommercielle aktiviteter i projektet

3 Grundprincipper vurdering af ikke-kommercielle og kommercielle kampagner LEGOLAND Billund Resort er et samarbejde mellem LEGOLAND, Lalandia Billund, Givskud ZOO samt kommunerne Vejle, Kolding og Billund og deres turist erhverv. LEGOLAND Billund Resort er af Region Syddanmark udpeget som en af regionens 5 destinationer. Ikke-kommercielle aktiviteter er grundlæggende defineret som eksponering af det samlede tilbud i destinationen LEGOLAND Billund Resort. Key visual i forskellige formater er for LEGOLAND Billund Resort udviklet med det formål at synliggøre bredden af oplevelser i destinationen og viser således tilbuddet fra aktørerne LEGOLAND, Lalandia og Givskud samt understreger de kulturelle, naturmæssige og familieorienterede oplevelser som destinationen tilbyder turisterne. Kampagner/kampagner elementer hvor key visual benyttes anses således som værende ikke-kommercielle.

4 Grundprincipper vurdering af ikke-kommercielle og kommercielle kampagner Oplevelseskortet er på samme måde som key visual udviklet med det formål at synliggøre bredden af oplevelser og destinationens geografisk sammenhæng og nærhed, der på den måde indikerer for turisten, at det er nemt at komme rundt i destinationen. Kampagner/kampagne elementer hvor oplevelseskortet benyttes anses således som værende ikke-kommercielle.

5 Der er i de to eksempler key visual og oplevelseskort tale om ikke-kommerciel destinationsmarkedsføring, idet hele området og det turistmæssige tilbud er vist samlet. I de tilfælde, hvor der er tale om eksponering af den enkelte virksomhed og konkrete produkttilbud er der modsat vurderet, at der her er tale om kommerciel eksponering. I det følgende er vist konkrete eksempler på vurdering af ikke-kommerciel og kommercielle kampagner. Den komplette oversigt og vurdering for projektet LEGOLAND Billund Resort ses i perioderegnskabet. Grundprincipper vurdering af ikke-kommercielle og kommercielle kampagner

6 Eksempel 1– online banner annonce Eksempel 1 består af key visual, som går igen i næsten hele kampagnen, dette er ikke- kommercielt, da key visual som beskrevet repræsenterer hele destinationen Til sidst vises der, at man kan benytte sig af Color Line for at komme til resortet. Dette er kommercielt indhold. På baggrund heraf vurderes det, at 66 % er ikke-kommercielt indhold, og 34 % er kommercielt indhold.

7 Eksempel 2 – print annonce Eksempel 2 består af trykt annonce, hvor key visual benyttes som billede. Dette er ikke-kommercielt og udgør 2/3 af annoncen. Den resterende 1/3 indeholder priser for, hvad overnatning hos henholdsvis Legoland og Lalandia koster. Dette er kommercielt. Det vurderes således at 66 % er ikke- kommercielt, og 34 % er kommercielt.

8 Brochure, der husstandsomdeles. Eksempel 3 – door drop, brochure

9 Eksempel 3 består af en brochure med 14 sider. 3 af siderne er trykt med et key visual og oplevelseskortet, en side med resortet og en side med by og natur i Region Syddanmark. Fordelingen er på 5 sider, som er ikke- kommercielle og 9 sider, der er kommercielle. 36 % er således ikke-kommercielt og 64 % er kommercielt. Kampagnens opbygning: Side 1: Key visual Side 2: Beskrivelse af destinationen Side 3: Reklame for Stena Line Side 4-5: Billede af oplevelseskortet samt beskrivelse af destinationen Side 6-12: Kort over attraktionerne samt beskrivelser af dem Side 13: Beskrivelse af omgivelserne + Happy Pass, samt billeder fra destinationen Side 14: Reklame for LEGOLAND og Stena Line. Eksempel 3 – door drop, brochure

10 Eksempel 4 – egne medier På egne medier vises key visual + alt det, der hører ind under det samlede tilbud til turisterne i destinationen. Der er altså beskrivelser af alle de muligheder, som destinationen byder på – attraktioner, kultur, natur, byer osv. Sitet er derfor grundlæggende ikke-kommercielt. Dog anses de undersider der specifikt vedr. mulighed for bestilling samt produkterne fra LEGOLAND, Lalandia og Givskud som værende kommercielle Samlet har hjemmesiden 13 undersider, hvoraf 9 er ikke-kommercielle og 4 er kommercielle. Hjemmesiden laves på 5 sprog således er 70% ikke-kommerciel.


Download ppt "Ikke-kommercielleKommercielle Strategi Koncept udvikling Masse medier (TV, annoncer) Web, social Kataloger Analyse Idégenerering Konceptudvikling for fælles."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google